  • Data: 2010-09-30 00:14:56
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:i80d32$n4v$1@news.onet.pl...

    > Napisz jaki ser

    Dowolny, jadalny, żółty ser.
    Nie kupisz, więc nie masz po co pytać jaki, bo takich nie ma.

    > Bede niedlugo w DE to zobacze, bo za tym akurat nigdy sie nie rozgladalem
    > specjalnie :)

    A ja tak, bo jestem smakoszem serów.
    A te w Niemczech zaczynają się od kwot o 100% wyższych niż w Polsce.
    Owszem - zachodnie kupisz za tyle samo, albo nawet taniej niż w Polsce, tyle
    że jak porównujemy koszty życia, to nie musimy kupować akurat najdroższych
    serów.
    To samo dotyczy proszków i innych artykułów.

    > Ale jakis konkret cenowy bym prosil,

    Wejdź na stronę Piotra i Pawła i sprawdź sobie wszystkie pozycje.
    Jeśli w Niemczech wszystko nie będzie o 20% tańsze, to znaczy że jest drożej
    niż w Polsce. ;-)

    > Ale ja nigdzie nie napisalem o 3 EUR

    Napisałeś - ze w Niemczech proszki są tańsze o połowę.
    Przy cenie rzędu 30 zł za 6 kg OMO w polskim realu, w niemieckim musiałoby
    kosztować 3 Eur.
    A to po prostu bzdura jest.

    > ON

    Nie - o Pb95 pisałem.

    u nas najtaniej widzialem 4,07 (ok.1EUR) widzialem po 1,18EUR, wiec
    > roznica 0,18EUR, co daje ok.80gr, co daje przy przecietnym silniku
    > turbodieslu oszczednosc 5PLN/100KM - to duzo??? Jak na jednym proszku
    > oszczedzasz 40PLN???

    Nie oszczędzasz a dopłacasz.
    Nie kupuję proszków za 80 zl, chyba że pralkę dają w prezencie. ;-)

    > Opkupujesz cala rodzine w proszki, kawy, pasty do zebow itp. i masz pare
    > stowek do przodu (przynajmniej ja tak robie ;) )

    No problem w tym, że nie mam nic do przodu, bo nie potrzebuję produktów z
    najwyższych półek.
    A reszta jest droższa niż w Polsce.
    W efekcie w Niemczech (i w ogóle za granicą) kupuję to czego w Polsce nie ma
    (o ile nie ma jakiejś super promocji).