  • 131. Data: 2010-02-12 17:24:22
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hl36vv$vho$4@news.task.gda.pl...

    > Raczej brak umiejętności.

    Głupota, która doprowadziła do jazdy niedostosowanej do swoich umiejętności
    :)

  • 132. Data: 2010-02-12 17:24:32
    Temat: Re: Siła wyższo?ci tylnego napędu.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 12 Feb 2010 17:17:23 +0100, MadMan
    <m...@n...wp.pl> wrote:

    > Ja dzisiaj widziałem jak tylny napęd 10 sekund ruszał z zielonego. Na
    > czarnej, acz mokrej drodze.

    A ja widziałem słonia w karafce. Też pewnie miał ten straszny,
    tylny napęd, który nie pozwala ruszyć na mokrym czarnym.

    r.
    _____________

  • 133. Data: 2010-02-12 17:32:33
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 17:17, MadMan pisze:

    > Ja dzisiaj widziałem jak tylny napęd 10 sekund ruszał z zielonego. Na
    > czarnej, acz mokrej drodze.

    Przed kilkoma sekundami przejechał mi czołg za plecami w pokoju. Przysięgam!
    Miął napęd na tylna oś, jak boga kocham.

  • 134. Data: 2010-02-12 17:35:43
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 16:24:32 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

    > A ja widziałem słonia w karafce. Też pewnie miał ten straszny,
    > tylny napęd, który nie pozwala ruszyć na mokrym czarnym.

    Chyba nie ogarniasz jednej rzeczy - to nie napęd pozwala ruszać spod
    świateł sprawnie, tylko ten organiczny łącznik między kierownicą a
    pedałem gazu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 135. Data: 2010-02-12 17:36:53
    Temat: Re: Video
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Feb 2010 13:59:54 +0100, Filip KK wrote:
    >http://www.youtube.com/watch?v=uHXsndBWj3Y&feature=
    related
    >Którym samochodem z przednim napędem da się jechać taką prędkością w
    >takich warunkach?

    Nakrec jak sam tak jedziesz, to potem pogadamy :-)

    kto jest blizej w rajdach i moze podac jakies wyniki z tej samej trasy
    dla RWD i FWD ? Tylko obawiam sie ze dobrzy kierowcy jada 4WD :-)

    >http://www.youtube.com/watch?v=P-5Te9XUMzg&feature=
    related

    No popatrz, a jak kupujesz auto FWD to dostajesz kluczyki i zyczenia
    przyjemnej jazdy. Nie trzeba dodatkowych kursow :-)

    Tak nawiasem mowiac to bardzo tendencyjny film.
    W Polsce prawdziwa zima takie ferrari by kilometra nie przejechalo :-)

    >Chcę zobaczyć kontrolowanie samochodu z przednim napędem przy tej
    >prędkości na lodzie.

    http://www.youtube.com/watch?v=AWiPwJ7iQQM
    Sa tu chyba jakies fwd ?

    A z twoje zrodla .. to volvo to RWD ?
    http://www.youtube.com/watch?v=2YbZf9UBieY

    J.

  • 136. Data: 2010-02-12 17:47:48
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 12 Feb 2010 17:35:43 +0100, MadMan
    <m...@n...wp.pl> wrote:

    > Chyba nie ogarniasz jednej rzeczy - to nie napęd pozwala ruszać spod
    > świateł sprawnie, tylko ten organiczny łącznik między kierownicą a
    > pedałem gazu.

    Ja ogarniam, tylko że tu coś o wyższości napędów, a nie o tym,
    ze 75% amatorskich wkładek mięsnych powinno się przesiąść do
    zbiorkomu.

    r.
    _____________

  • 137. Data: 2010-02-12 17:59:13
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 12 Feb 2010 13:59:54 +0100, Filip KK <n...@n...pl> wrote:
    > http://www.youtube.com/watch?v=uHXsndBWj3Y&feature=r
    elated
    > Którym samochodem z przednim napędem da się jechać taką prędkością w
    > takich warunkach?

    Odpowiem Ci tylko, że Div1A, a nawet chyba Div2 była szybsza od
    RXCupu/Div4. Rallycross jednakowoż odbywa się na miękkiej
    nawierzchni, to chyba coś znaczy.

    Zresztą słychać, że kierowca cały czas walczy z autem, by nie
    wykręcić bąka.

    > http://www.youtube.com/watch?v=h7vr63Ue2rk&feature=r
    elated

    > http://www.youtube.com/watch?v=BN8Whp7Ec80&feature=r
    elated
    > Chcę zobaczyć kontrolowanie samochodu z przednim napędem przy tej
    > prędkości na lodzie.

    Na dwóch ostatnich kontroli nie widzę, raczej nieporadne próby
    trafiania w jakiś ustalony kierunek. Bo na lodzie nie jest
    ważne, czy napędzasz się przednimi, tylnymi czy bocznymi kołami,
    tylko czy masz kolce.

    r.
    _____________

  • 138. Data: 2010-02-12 18:01:51
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 17:32:33 +0100, Filip KK napisał(a):

    > Przed kilkoma sekundami przejechał mi czołg za plecami w pokoju. Przysięgam!
    > Miął napęd na tylna oś, jak boga kocham.

    Masz jakieś wsparcie? Bo ja mam takie że Lublin w każdej wersji ma napęd
    na tył.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 139. Data: 2010-02-12 18:05:31
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 17:22, Plumpi pisze:

    > Mogłem i robiłem. Tyle, że jechałem za szybko 110km/h i po prostu mnie
    > zniosło do rowu. Wpadłem przodem po kilka wahnięciach tyłu raz w prawo,
    > a raz w lewo odpowiednio kontrowanych i po wyprostowaniu auta. Po prostu
    > brakło mi jeszcze kawałek, żeby złapać ponownie przyczepność.

    > Tył.

    No tak.. Troszkę duża prędkość. Myślałem, że to było coś w granicach
    40-60. To może jeszcze cudem by się dało coś zrobić na tym lodzie.
    Całe szczęście, że nie przywaliłeś w żadne drzewo, bo ja już przy tej
    prędkości zaliczyłem bokiem drzewo, więc wiem z praktyki co się dzieje
    przy tej prędkości.

    > ABS mimo wszystko ogłupia :)

    Dlaczego? Czuć przecież działanie absu. Ja zawsze staram się hamować na
    pograniczu działania absu, a najchętniej bym ten system odłączył, bo
    niepotrzebnie wydłuża hamowanie...

    > Opowiadasz. Jedna droga całkowicie sucha i przejezdna, na innej leży
    > tylko ubity śnieg, a na trzeciej lód. Niektóre z nich posypane solą lub
    > piaskiem, a inne nie. Do tego w jednym miejscu nasypane więcej, a w
    > innym mniej.
    > Hamowanie dobre jest ale tylko na krótkich odcinkach. Kiedy przejeżdżasz
    > całe miasto jadąc wieloma różnymi drogami, zwłąszcza w ulicznym korku
    > hamowanie tylko stwarza innym zagrożenie. A wystarczy tylko przy
    > ruszaniu pójść z poślizgiem czy w newralgicznych miejscach dodać gazu i
    > już wszystko wiadomo.

    Tak, to prawda. Teraz z tylnym napędem wiem "więcej" jaka jest
    nawierzchnia i nie muszę tak często sprawdzać nawierzchni, bo wiem na
    bieżąco... :) Zwłaszcza jak się ma duży silnik, to na każdym zakręcie
    trochę gazu wystarczy dodać i czuć w fotelu co się dzieje z autem.

    > Niezupełnie. Po prostu nauczyłem się prowadzić auto jadąc w poślizgu.
    > Dzięki temu po prostyu czuję co mam pod kołami. Nie wyczujesz tego przy
    > ABS-ie, albo też ABS Cię ogłupi.

    Nie lubię gdy ktoś miesza systemy elektroniczne do rozmowy nt uślizgów.
    Sorki :)
    Ale jak tak bardzo chcesz, to możemy. Ja mam system DSC. Pozwala mi on
    kontrolować w sposób mało kontrolowany samochód. I obojętnie co bym nie
    robił, samochód lepiej wie i jadę jak systemy chcą, a nie jak ja chce.
    Dlatego wyłączam ten system, całą zimę jeżdżę z wyłączonym dsc.
    Ustawiłem sobie na kompie, że ma mi wyłączać ten system po odpaleniu
    samochodu. Więc korzystam tylko z abs-u i nie podoba mi się to.

    > Ale taki poślizg, a przy tym nie tracąc
    > sterowności najłatwiej jest osiągnąć przy przednionapędowcu :)

    Jak miałem golfa, "opanowałem do perfekcji wyciąganie przodu", ale gdy
    robiła się większa prędkość o kontrolowaniu poślizgu nie było mowy, po
    prostu to był fart jak się udało. Teraz gdy jeżdżę z tylnym napędem
    tylko sie śmieję z tego co się robiło golfem, albo czego nie robiło,
    myśląc że to optimum możliwości samochodu na śniegu :) W BMW jadąc
    poślizgiem czuję, że w pełni kontroluję auto w porównaniu do tego co się
    dzieje w uślizgu z przednim napędem (obojętnie jakie to było nie było
    auto z FWD). Po prostu FWD leci bokiem i nie wychodzi z poślizgu, a jak
    wychodzi, to jest efekt "odrzucania" w drugą stronę tyłu ze znacznie
    większą siłą i jak się uda jeszcze raz skontrować, to trzeci raz jak
    rzuci, to koniec.

  • 140. Data: 2010-02-12 18:09:02
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 17:35, MadMan pisze:

    > Chyba nie ogarniasz jednej rzeczy - to nie napęd pozwala ruszać spod
    > świateł sprawnie, tylko ten organiczny łącznik między kierownicą a
    > pedałem gazu.

    Sugerujesz, że 95% użytkowników samochodów jeździ kompletnie bez mózgu?
    Wiesz co? Tak patrząc na to co się dzieje na ulicach, może masz rację....