eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleVFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 30

  • 21. Data: 2009-09-10 23:19:29
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 10 Sep 2009 21:01:50 +0200, zbigi
    <z...@g...w.wirtualnej.polszcze.pl> wrote:

    [...]
    >> Oczywiście, po co komu mechaniczna skrzynia biegów z elektrycznym
    >> silnikiem, który ma moment wszędzie?
    > Moze i ma wszedzie moment, ale mocy, to juz nie bardzo ;)

    A to mocno zależy od silnika. KillaCycle na brak mocy nie może narzekać.
    :->

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650


  • 22. Data: 2009-09-12 08:00:24
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    zbigi pisze:
    > Qlfon napisał(a):
    >> zbigi pisze:
    >>> Ivam napisał(a):
    >>>> "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> wrote in message
    >>>> news:h88tl5$a68$1@inews.gazeta.pl...
    >>>>
    >>>>> Z resztą nie trzeba mieć skrzyni DSG, a wystarczy porządny
    >>>>> (nowoczesny) automat z kupą elektroniki, zeby przeciętnie 'drurny'
    >>>>> kierowca zanotował zmniejszone zużycie paliwa.
    >>>>
    >>>> Niekoniecznie... zwroc uwage, ze sprawnosc skrzyn "automatycznych"
    >>>> (obiegowych) jest nizsza niz klasycznych. Stad zwykle auta z
    >>>> "automatami" wiecej pala.
    >>>
    >>> Sprawnosc maja nizsza ale przedpisca slusznie zauwazyl, ze porzadna
    >>> automatyka przecietnie moze zmniejszyc zuzycie paliwa w porownaniu z
    >>> przecietnym gownoznajacym sie na efektywnym wykorzystywaniu
    >>> charakterystyki silnika uzyszkodnikiem pojazdu. Po prostu utrzymuje
    >>> takie przelozenia, ktore gwarantuja prace silnika w
    >>> najekonomiczniejszym zakresie obrotow/otwarcia przepustnicy.
    >>
    >> No to najwidoczniej nie umiem jezdzic z tym silniekiem, ew, z moja
    >> skrzynia sie nie moge dogadac:)
    >
    > Moze byc, ze automatyka nie dorosla albo zle zgrali silnik ze skrzynia.
    > Co sie dziwisz? :)

    Nie nie nie:) W moim samochodzie mam ten sam silenik co szef tylko on ma
    DSG a ja mam manuala. Jego samochodem schodze do 5,2 (jazda do 130 bez
    szybkiego przyspieszania. Z manualem nie udalo mi sie zrobic mniej jak
    6,4 przy takim samym stylu jazdy.
    Inna sprawa ze masz racje ze zgraniem skrzyni, jedynka b. krotka (ale to
    jakos wiekszosc TD jakimi jezdzilem ma) a silnik tak naprawde jest
    uzyteczny od ok 2,2 tys obrotow - wczesniej ogromne nic co w miescie
    powpoduje zuzycie na poziomie 9 l. Podejrzewam ze przestrojenie silnika
    lub inne nastawy sprezarki moglyby pomoc. Moze sie naucze ale 10kkm w 5
    tygodni i nadal brak poprawy:(
    >>> I to wlasnie automatyczne sterowanie ma byc glupotoodporne.
    >>> Przecietnie (statystycznie) rzecz biorac, oczywiscie :)
    >>
    >> Ale mimo wszystko w motocyklu bym chyba raczej tego nie chcial. Niby
    >> fajne ale juz za bardzo skuterem "smierdzi". Inna sprawa ze pewnie za
    >> 20-30 lat nie uswiadczymy std. mechanicznej skrzyni biegow w motocyklu.
    >
    > Beda, beda :)
    >
    Trzymam Cie za slowo:)

    --
    Qlfon, Kraków


  • 23. Data: 2009-09-12 08:13:05
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
    Od: Magic <m...@w...pl>

    CUT_INZ pisze:
    > Jasio pisze:
    >> Cze.
    >
    >>
    >> Tekst powyższy jest nieco kaleki, gdyż tłumaczyłem na kolanie, z
    >> dużymi skrótami, artykuł z zeszłotygodniowego wydania MCN - artykuł
    >> nie jest dostępny w internecie.
    >>
    >
    > Działanie skrzyni:
    > http://www.youtube.com/watch?v=OZgOsd-O39g

    Tylko po cholerę on używa sprzęgła do wrzucania w górę ?

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj


  • 24. Data: 2009-09-15 18:50:15
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Leszek Karlik napisał(a):
    > On Thu, 10 Sep 2009 21:01:50 +0200, zbigi
    > <z...@g...w.wirtualnej.polszcze.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >>> Oczywiście, po co komu mechaniczna skrzynia biegów z elektrycznym
    >>> silnikiem, który ma moment wszędzie?
    >>
    >> Moze i ma wszedzie moment, ale mocy, to juz nie bardzo ;)
    >
    > A to mocno zależy od silnika. KillaCycle na brak mocy nie może
    > narzekać. :->

    Ale problem w tym, ze do jazdy z predkosciami kodeksowymi po plaskim
    ancfalcie wystarczy kilka kilowatow mocy. Dodatkowo producenci nie beda
    wsadzac duzych (mocnych) silnikow elektrycznych ze wzgledu na
    ograniczenia zapasow pradu. No a przeciez moze sie zdarzyc, ze bedziesz
    chcial wyjechac pod jakas stroma gorke albo i nawet wyjechac z
    podziemnego garazu - do tego wlasnie beda (sa) potrzebne skrzynie biegow
    w elektrycznych pojazdach. :)
    No i przypomne tylko, ze moc to jest momentxobroty. Wiec nawet jezeli
    silnik bedzie mial fcholere momentu, to nic mu po tym, skoro nie bedzie
    sie mogl rozkrecic ;)

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)


  • 25. Data: 2009-09-15 18:51:02
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Qlfon napisał(a):
    > zbigi pisze:
    >
    >> Qlfon napisał(a):
    >>> Ale mimo wszystko w motocyklu bym chyba raczej tego nie chcial. Niby
    >>> fajne ale juz za bardzo skuterem "smierdzi". Inna sprawa ze pewnie za
    >>> 20-30 lat nie uswiadczymy std. mechanicznej skrzyni biegow w motocyklu.
    >>
    >> Beda, beda :)
    >>
    > Trzymam Cie za slowo:)
    >
    Wyjasnilem w odpowiedzi do Leszka Karlika :)

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)


  • 26. Data: 2009-09-15 18:54:02
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Ivam napisał(a):
    > "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote in message
    > news:h8big0$ao9$5@news.onet.pl...
    >
    >> Nic nie sugeruje - napisalem, co napisalem i biore za to
    >> odpowiedzialnosc :)
    >
    > Oj podyskutowalbym, ale flejma nie bedzie bo jutro wyjezdzam i robie
    > sobie 2 tygodnie urlopu od precli;)

    Chyba nici z flejma i wcale nie ze wzgledu na urlop od precla :)
    Zle mnie zrozumiales i probowales wlozyc w me usta (a pfuj!) teze,
    ktorej nawet pozawerbalnie nie przekazywalem :)
    Pozwole sobie zacytowac samego siebie:

    >> "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote in message
    >>
    >>> Juz nie wspomne o tym, ze kiepska sprawnosc "klasycznych" automatow
    >>> brala sie glownie z zastosowania hydrokinetycznego sprzegla, ktore z
    >>> zasady zawsze troche sie "slizgalo" ;)

    Napisalem, co napisalem i na ten temat moge dyskutowac - nigdzie tam nie
    widze nic na temat porownania sprawnosci przekladni mechanicznych
    roznych rozwiazan konstrukcyjnych :)

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)


  • 27. Data: 2009-09-15 18:54:40
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Magic napisał(a):
    > CUT_INZ pisze:
    >
    >> Jasio pisze:
    >>>
    >>> Tekst powyższy jest nieco kaleki, gdyż tłumaczyłem na kolanie, z
    >>> dużymi skrótami, artykuł z zeszłotygodniowego wydania MCN - artykuł
    >>> nie jest dostępny w internecie.
    >>
    >> Działanie skrzyni:
    >> http://www.youtube.com/watch?v=OZgOsd-O39g
    >
    > Tylko po cholerę on używa sprzęgła do wrzucania w górę ?
    >
    Bo umie, bo jest automatem, bo jest grzeczny? ;)

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)


  • 28. Data: 2009-09-15 19:33:53
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 15 Sep 2009 20:50:15 +0200, zbigi
    <z...@g...w.wirtualnej.polszcze.pl> wrote:

    [...]
    >>> Moze i ma wszedzie moment, ale mocy, to juz nie bardzo ;)
    >> A to mocno zależy od silnika. KillaCycle na brak mocy nie może
    >> narzekać. :->

    > Ale problem w tym, ze do jazdy z predkosciami kodeksowymi po plaskim
    > ancfalcie wystarczy kilka kilowatow mocy.

    Do jazdy z prędkościami kodeksowymi po płaskim wystarczy również słaby
    silnik spalinowy, akurat nie o kilowaty tutaj chodzi. Słaba spalinówka
    będzie równie dychawiczna co słaba elektryka, tylko że słaba elektryka
    nie będzie potrzebować skrzyni biegów (bo silnik tak słaby, że by nie
    wyjechał z garażu nie będzie w stanie sensownie rozpędzić samochodu
    więc się go nie będzie instalować) - dlatego będzie lżejsza i mniej
    skomplikowana w produkcji.

    > Dodatkowo producenci nie beda wsadzac duzych (mocnych) silnikow
    > elektrycznych ze wzgledu na ograniczenia zapasow pradu. No a przeciez
    > moze sie zdarzyc, ze bedziesz chcial wyjechac pod jakas stroma gorke albo
    > i nawet wyjechac z podziemnego garazu - do tego wlasnie beda (sa)
    > potrzebneskrzynie biegow w elektrycznych pojazdach. :)
    > No i przypomne tylko, ze moc to jest momentxobroty.

    Ej, IMO to się trochę kupy nie trzyma. Nie przeskoczysz ograniczenia
    zapasów prądu skrzynią biegów, właśnie dlatego, że jak sam napisałeś, moc
    to
    moment x obroty. Jak do wyjeżdżania pod górkę czy z garażu będziesz miał
    biegi, to kręcący się szybciej z mniejszym momentem silnik nadal będzie
    żarł dużo mocy. Na prądzie nie zyskujesz. No to lepiej dać mocniejszy
    silnik
    i jedno niezmienne przełożenie. Poczytaj sobie historię developmentu
    Tesla Roadstera i dlaczego przeszli z dwubiegowej skrzyni biegów na
    jedno ustalone przełożenie. (A przyśpiesza nadal tak, że na światłach by
    wyciął
    sporo motocykli)

    IMO fakt, że zarówno szybkie i mocne elektryki typu Tesla Roadster mają
    jeden bieg, jak i słaba i tanie elektryki typu skuter Vectrix mają jeden
    bieg pokazuje, że elektryczne silniki raczej nie potrzebują skrzyni biegów.

    Z seryjnie produkowanych elektrycznych motocykli Enertia Powercycle czy
    Zero
    też nie mają biegów. Jakoś jestem bardziej skłonny wierzyć praktyce, że
    potrafią
    wyjechać z garażu, niż stwierdzeniu że bez skrzyni biegów nie dadzą rady
    się
    rozkręcic i z tego garażu nie wyjadą.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650


  • 29. Data: 2009-09-17 22:09:29
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jasio" napisał w wiadomości
    news:h87lhf$h19$1@inews.gazeta.pl...

    > Oprócz tego rysunek tego podwójnego sprzęgła i skrzyni, które
    > pozwalają komputerowi na jednoczesne zapięcie dwóch biegów. Za MCN:
    > http://www.motorcyclenews.com/upload/256627/images/0
    9.jpg
    > http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/N
    ew-bikes/2009/September/sep0809-honda-confirms-dual-
    clutch-on-new-vfr1200/?&R=EPI-118268
    >
    > Tekst powyższy jest nieco kaleki, gdyż tłumaczyłem na kolanie, z
    > dużymi skrótami, artykuł z zeszłotygodniowego wydania MCN - artykuł
    > nie jest dostępny w internecie.

    Pociągnę temat w tym wątku.
    Honda zapowiada, że to V4 będzie w 3 modelach:
    VFR 1200, taki model z ambicjami sportowymi
    VFR 1200T - następca XX, do turystyki
    VFR 1200X, który ma zastąpić Varadero.

    A to cudo automatyczne będzie dostępne jako opcja kosztująca...
    powyżej 1000Ł.


    --
    Jasio
    vx etz
    Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj


  • 30. Data: 2009-10-15 08:03:28
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Leszek Karlik napisał(a):
    > On Tue, 15 Sep 2009 20:50:15 +0200, zbigi
    > <z...@g...w.wirtualnej.polszcze.pl> wrote:
    > [...]
    >
    >>>> Moze i ma wszedzie moment, ale mocy, to juz nie bardzo ;)
    >>>
    >>> A to mocno zależy od silnika. KillaCycle na brak mocy nie może
    >>> narzekać. :->
    >
    >> Ale problem w tym, ze do jazdy z predkosciami kodeksowymi po plaskim
    >> ancfalcie wystarczy kilka kilowatow mocy.
    >
    > Do jazdy z prędkościami kodeksowymi po płaskim wystarczy również słaby
    > silnik spalinowy, akurat nie o kilowaty tutaj chodzi. Słaba spalinówka
    > będzie równie dychawiczna co słaba elektryka, tylko że słaba elektryka
    > nie będzie potrzebować skrzyni biegów (bo silnik tak słaby, że by nie
    > wyjechał z garażu nie będzie w stanie sensownie rozpędzić samochodu
    > więc się go nie będzie instalować) - dlatego będzie lżejsza i mniej
    > skomplikowana w produkcji.
    >
    >> Dodatkowo producenci nie beda wsadzac duzych (mocnych) silnikow
    >> elektrycznych ze wzgledu na ograniczenia zapasow pradu. No a przeciez
    >> moze sie zdarzyc, ze bedziesz chcial wyjechac pod jakas stroma gorke
    >> albo i nawet wyjechac z podziemnego garazu - do tego wlasnie beda
    >> (sa) potrzebneskrzynie biegow w elektrycznych pojazdach. :)
    >> No i przypomne tylko, ze moc to jest momentxobroty.
    >
    >
    > Ej, IMO to się trochę kupy nie trzyma. Nie przeskoczysz ograniczenia
    > zapasów prądu skrzynią biegów, właśnie dlatego, że jak sam napisałeś,
    > moc to
    > moment x obroty. Jak do wyjeżdżania pod górkę czy z garażu będziesz miał
    > biegi, to kręcący się szybciej z mniejszym momentem silnik nadal będzie
    > żarł dużo mocy.

    Ale wyjedzie pod te gorke czy tez z garazu :P Za to nie trzeba bedzie
    dawac mocniejszego a co za tym idzie wiekszego i ciezszego silnika tylko
    po to, by raz na jakis czas moc sie wygrzebac pod te gorke/z garazu :)

    > Na prądzie nie zyskujesz. No to lepiej dać mocniejszy
    > silnik

    Nie.

    > i jedno niezmienne przełożenie. Poczytaj sobie historię developmentu
    > Tesla Roadstera i dlaczego przeszli z dwubiegowej skrzyni biegów na
    > jedno ustalone przełożenie. (A przyśpiesza nadal tak, że na światłach
    > by wyciął
    > sporo motocykli)

    Jam nie czytaty w jezyku linglidz. Wiem, ze Tesla istnieje ale co do
    szczegolow konstrukcyjnych to juz nie bardzo.
    Zauwaz za to, iz jest to pojazd z zalozenia sportowy a nie uzytkowy - ma
    przerost mocy silnika nad potrzebami, stad i niepotrzebna mu skrzynia
    biegow (cos jak Boss Hoss w porownaniu z przecietnym kruzerem).

    > IMO fakt, że zarówno szybkie i mocne elektryki typu Tesla Roadster mają
    > jeden bieg, jak i słaba i tanie elektryki typu skuter Vectrix mają jeden
    > bieg pokazuje, że elektryczne silniki raczej nie potrzebują skrzyni biegów.

    Tak czy siak - czas pokaze. Ja uwazam, ze niektore pojazdy elektryczne
    beda mialy przekladnie a ty uwazasz, ze nie. Zobaczymy na kilkanascie
    lat i wtedy proponuje wrocic do tej dyskusji. :)

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: