eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleVFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocykluRe: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
    Date: Thu, 15 Oct 2009 10:03:28 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 70
    Message-ID: <hb6ku3$5b3$1@news.onet.pl>
    References: <h87lhf$h19$1@inews.gazeta.pl> <h87nf6$g6v$1@mx1.internetia.pl>
    <h87o5n$ih$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <h88tl5$a68$1@inews.gazeta.pl> <h88ue1$qdd$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h89208$6fj$1@news.onet.pl> <4aa81117$1@news.home.net.pl>
    <op.uz0d5kyhbkkx24@attitudeadjuste> <h8bief$ao9$4@news.onet.pl>
    <op.uz2dqrjlbkkx24@attitudeadjuste> <h8onkg$e5r$1@news.onet.pl>
    <op.u0bcmroybkkx24@attitudeadjuste>
    NNTP-Posting-Host: r3.elektron.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1255593731 5475 85.255.255.43 (15 Oct 2009 08:02:11 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Oct 2009 08:02:11 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <op.u0bcmroybkkx24@attitudeadjuste>
    X-Antivirus: avast! (VPS 090831-0, 2009-08-31), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:612183
    [ ukryj nagłówki ]

    Leszek Karlik napisał(a):
    > On Tue, 15 Sep 2009 20:50:15 +0200, zbigi
    > <z...@g...w.wirtualnej.polszcze.pl> wrote:
    > [...]
    >
    >>>> Moze i ma wszedzie moment, ale mocy, to juz nie bardzo ;)
    >>>
    >>> A to mocno zależy od silnika. KillaCycle na brak mocy nie może
    >>> narzekać. :->
    >
    >> Ale problem w tym, ze do jazdy z predkosciami kodeksowymi po plaskim
    >> ancfalcie wystarczy kilka kilowatow mocy.
    >
    > Do jazdy z prędkościami kodeksowymi po płaskim wystarczy również słaby
    > silnik spalinowy, akurat nie o kilowaty tutaj chodzi. Słaba spalinówka
    > będzie równie dychawiczna co słaba elektryka, tylko że słaba elektryka
    > nie będzie potrzebować skrzyni biegów (bo silnik tak słaby, że by nie
    > wyjechał z garażu nie będzie w stanie sensownie rozpędzić samochodu
    > więc się go nie będzie instalować) - dlatego będzie lżejsza i mniej
    > skomplikowana w produkcji.
    >
    >> Dodatkowo producenci nie beda wsadzac duzych (mocnych) silnikow
    >> elektrycznych ze wzgledu na ograniczenia zapasow pradu. No a przeciez
    >> moze sie zdarzyc, ze bedziesz chcial wyjechac pod jakas stroma gorke
    >> albo i nawet wyjechac z podziemnego garazu - do tego wlasnie beda
    >> (sa) potrzebneskrzynie biegow w elektrycznych pojazdach. :)
    >> No i przypomne tylko, ze moc to jest momentxobroty.
    >
    >
    > Ej, IMO to się trochę kupy nie trzyma. Nie przeskoczysz ograniczenia
    > zapasów prądu skrzynią biegów, właśnie dlatego, że jak sam napisałeś,
    > moc to
    > moment x obroty. Jak do wyjeżdżania pod górkę czy z garażu będziesz miał
    > biegi, to kręcący się szybciej z mniejszym momentem silnik nadal będzie
    > żarł dużo mocy.

    Ale wyjedzie pod te gorke czy tez z garazu :P Za to nie trzeba bedzie
    dawac mocniejszego a co za tym idzie wiekszego i ciezszego silnika tylko
    po to, by raz na jakis czas moc sie wygrzebac pod te gorke/z garazu :)

    > Na prądzie nie zyskujesz. No to lepiej dać mocniejszy
    > silnik

    Nie.

    > i jedno niezmienne przełożenie. Poczytaj sobie historię developmentu
    > Tesla Roadstera i dlaczego przeszli z dwubiegowej skrzyni biegów na
    > jedno ustalone przełożenie. (A przyśpiesza nadal tak, że na światłach
    > by wyciął
    > sporo motocykli)

    Jam nie czytaty w jezyku linglidz. Wiem, ze Tesla istnieje ale co do
    szczegolow konstrukcyjnych to juz nie bardzo.
    Zauwaz za to, iz jest to pojazd z zalozenia sportowy a nie uzytkowy - ma
    przerost mocy silnika nad potrzebami, stad i niepotrzebna mu skrzynia
    biegow (cos jak Boss Hoss w porownaniu z przecietnym kruzerem).

    > IMO fakt, że zarówno szybkie i mocne elektryki typu Tesla Roadster mają
    > jeden bieg, jak i słaba i tanie elektryki typu skuter Vectrix mają jeden
    > bieg pokazuje, że elektryczne silniki raczej nie potrzebują skrzyni biegów.

    Tak czy siak - czas pokaze. Ja uwazam, ze niektore pojazdy elektryczne
    beda mialy przekladnie a ty uwazasz, ze nie. Zobaczymy na kilkanascie
    lat i wtedy proponuje wrocic do tej dyskusji. :)

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: