-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
Date: Thu, 15 Oct 2009 10:03:28 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 70
Message-ID: <hb6ku3$5b3$1@news.onet.pl>
References: <h87lhf$h19$1@inews.gazeta.pl> <h87nf6$g6v$1@mx1.internetia.pl>
<h87o5n$ih$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
<h88tl5$a68$1@inews.gazeta.pl> <h88ue1$qdd$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<h89208$6fj$1@news.onet.pl> <4aa81117$1@news.home.net.pl>
<op.uz0d5kyhbkkx24@attitudeadjuste> <h8bief$ao9$4@news.onet.pl>
<op.uz2dqrjlbkkx24@attitudeadjuste> <h8onkg$e5r$1@news.onet.pl>
<op.u0bcmroybkkx24@attitudeadjuste>
NNTP-Posting-Host: r3.elektron.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1255593731 5475 85.255.255.43 (15 Oct 2009 08:02:11 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Oct 2009 08:02:11 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
X-Accept-Language: pl, en-us, en
In-Reply-To: <op.u0bcmroybkkx24@attitudeadjuste>
X-Antivirus: avast! (VPS 090831-0, 2009-08-31), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:612183
[ ukryj nagłówki ]Leszek Karlik napisał(a):
> On Tue, 15 Sep 2009 20:50:15 +0200, zbigi
> <z...@g...w.wirtualnej.polszcze.pl> wrote:
> [...]
>
>>>> Moze i ma wszedzie moment, ale mocy, to juz nie bardzo ;)
>>>
>>> A to mocno zależy od silnika. KillaCycle na brak mocy nie może
>>> narzekać. :->
>
>> Ale problem w tym, ze do jazdy z predkosciami kodeksowymi po plaskim
>> ancfalcie wystarczy kilka kilowatow mocy.
>
> Do jazdy z prędkościami kodeksowymi po płaskim wystarczy również słaby
> silnik spalinowy, akurat nie o kilowaty tutaj chodzi. Słaba spalinówka
> będzie równie dychawiczna co słaba elektryka, tylko że słaba elektryka
> nie będzie potrzebować skrzyni biegów (bo silnik tak słaby, że by nie
> wyjechał z garażu nie będzie w stanie sensownie rozpędzić samochodu
> więc się go nie będzie instalować) - dlatego będzie lżejsza i mniej
> skomplikowana w produkcji.
>
>> Dodatkowo producenci nie beda wsadzac duzych (mocnych) silnikow
>> elektrycznych ze wzgledu na ograniczenia zapasow pradu. No a przeciez
>> moze sie zdarzyc, ze bedziesz chcial wyjechac pod jakas stroma gorke
>> albo i nawet wyjechac z podziemnego garazu - do tego wlasnie beda
>> (sa) potrzebneskrzynie biegow w elektrycznych pojazdach. :)
>> No i przypomne tylko, ze moc to jest momentxobroty.
>
>
> Ej, IMO to się trochę kupy nie trzyma. Nie przeskoczysz ograniczenia
> zapasów prądu skrzynią biegów, właśnie dlatego, że jak sam napisałeś,
> moc to
> moment x obroty. Jak do wyjeżdżania pod górkę czy z garażu będziesz miał
> biegi, to kręcący się szybciej z mniejszym momentem silnik nadal będzie
> żarł dużo mocy.
Ale wyjedzie pod te gorke czy tez z garazu :P Za to nie trzeba bedzie
dawac mocniejszego a co za tym idzie wiekszego i ciezszego silnika tylko
po to, by raz na jakis czas moc sie wygrzebac pod te gorke/z garazu :)
> Na prądzie nie zyskujesz. No to lepiej dać mocniejszy
> silnik
Nie.
> i jedno niezmienne przełożenie. Poczytaj sobie historię developmentu
> Tesla Roadstera i dlaczego przeszli z dwubiegowej skrzyni biegów na
> jedno ustalone przełożenie. (A przyśpiesza nadal tak, że na światłach
> by wyciął
> sporo motocykli)
Jam nie czytaty w jezyku linglidz. Wiem, ze Tesla istnieje ale co do
szczegolow konstrukcyjnych to juz nie bardzo.
Zauwaz za to, iz jest to pojazd z zalozenia sportowy a nie uzytkowy - ma
przerost mocy silnika nad potrzebami, stad i niepotrzebna mu skrzynia
biegow (cos jak Boss Hoss w porownaniu z przecietnym kruzerem).
> IMO fakt, że zarówno szybkie i mocne elektryki typu Tesla Roadster mają
> jeden bieg, jak i słaba i tanie elektryki typu skuter Vectrix mają jeden
> bieg pokazuje, że elektryczne silniki raczej nie potrzebują skrzyni biegów.
Tak czy siak - czas pokaze. Ja uwazam, ze niektore pojazdy elektryczne
beda mialy przekladnie a ty uwazasz, ze nie. Zobaczymy na kilkanascie
lat i wtedy proponuje wrocic do tej dyskusji. :)
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO