  • 11. Data: 2009-03-30 17:28:25
    Temat: Re: [VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
    Od: "greg" <g...@f...com>

    "Marcin Gardeła" <d...@g...pl> wrote in message
    news:gqqi4h$aud$1@inews.gazeta.pl...

    > Very technicznie.

    > Ba, każdy by tak pomyślał, to tzw. chlopski rozum :)
    >

    > a inny moduł... to jest dużo trudniejsze, muszę znaleźć Deauville z 1998
    > roku, nowsza IMHO nie podejdzie, bo ma już immobiliser podłączony do
    > modułu, a więc jak moduł nie dostanie sygnału z immobilisera to nie da
    > napięcia na cewki, zgadza się?

    Joł, pytanie tylko co to za sygnał jest. Może po prostu napięcie jakieś
    konkretne? Może jakiś mądry człowiek wie, to napisze, albo inszy złodziej,
    co devillki kradnie podzieli się wiedzą jak obejść immo. Albo szpec od
    alarmów?

    Wtedy można (za pomocą zaprzyjaźnionego elektronika) zmontowac za grosze
    generator takiego sygnału.

    Od biedy (choć ja to luksusowy jestem) można kupić taki moduł nowy? Albo
    używany? Albo odesłać takiemu Zenkowi co sie na allegro ogłasza, że moduły
    naprawia...

    Zresztą moduł na wszelki wypadek to właściwie wypada mieć zapasowy... czy w
    devillkach nie wypada? W moim trampku wypada.

    >Starsza też nie może być, bo moduł ma inną wtyczkę, musi być dokładnie z 98
    >roku. Do tego musi być właściciel, który nie będzie się bał pozyczyć
    >modułu. Trudne.

    No, rozkładanie gaźników kilka razy w tygodniu też trudne...

    pozdro

    greg

  • 12. Data: 2009-03-30 17:51:44
    Od: "Kiełek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Gardeła"
    > No do rzeczy: problem polega na tym, że silnik po odjęciu gazu w zakresie
    > 3,6 - 4,8 krpm nie chce się wkręcać na obroty po ponownym jego dodaniu,
    > trwa to chwilę zanim załapie, po czym dostaje kopa i zaczyna przyspieszać
    > całkiem normalnie.

    Mielismy niedawno bardzo podobny problem w CBR 900 SC28. Objawy te pojawiły
    sie po wypraniu filtra powietrza. Kiedy namoczylismy filtr odpowiednia
    iloscia oleju, problem nie wystepuje. Może u ciebie gazniki dostaja gdzieś
    za duzo powietrza "na lewo".
    Zobacz jak moto bedzie sie zachowywalo, jak przytkasz czyms filtr powietrza
    (my uzylismy do tego pieluchy:))

    Kiełek

  • 13. Data: 2009-03-30 19:35:18
    Od: "greg" <g...@f...com>

> [...]
    > wtyczkę, musi być dokładnie z 98 roku. Do tego musi być właściciel, który
    > nie będzie się bał pozyczyć modułu. Trudne.

    A jeszcze: wszystkie v-twiny 600 i 650 hondy są tak konstrukcyjnie podobne,
    że wcale nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że moduł pomimo
    (ewentualnych) wizualnych różnic jest elektrycznie taki sam. W razie czego
    służę elektrycznymi danymi serwisowymi od transalpa/afryki. Jeśli nie
    chcesz/nie możesz skombinować oryginalnego modułu to trzebaby popatrzeć na
    analogi, to że może są różne wtyczki nie musi niczego komplikować, poza
    koniecznością użycia lutownicy, ważne aby ilość kabli się zgadzała, bo tam
    bywa tak, że jest jedna cewka na świecę albo jedna cewka na cylinder. Zatem
    trzebaby tylko znaleźć taki model co ma tyle samo cewek co twój. Okej, może
    daje iskrę w minimalnie innym momencie, może bedzie przez to troche inaczej
    jeżdziło, chodzi o to tylko, zeby podłączyc na chwilę i sprawdzić czy
    opisywane zjawisko występuje, czy nie.

    A sprawdzałeś czy nie masz peknietego tego plastika (intake manifold - nie
    wiem jak po polsku :-)) pomiedzy filtrem a gaźnikami? Tam się czasem te
    dziwne podoczepiane dzyndzle odłamują, pekają, tych pęknięć czasem nie widać
    bo się plastiki "schodzą" trzeba to pooglądać dokładnie: może dostaje "lewe"
    powietrze? Albowiem jeśli już chodzi o skład mieszanki to ja bym tu raczej
    obstawiał mieszankę za ubogą a nie za bogatą. Przy tych obrotach za bogata
    mieszanka przy przyspieszaniu to by nawet silnikowi "pomagała" we wchodzeniu
    na obroty.

    Jeszcze jedna rzecz, tylko nie wiem czy ją masz: czujnik położenia
    przepustnicy: to jest taki element w gaźnikach, który daje sygnał do modułu
    jakie jest położenie przepustnicy; w zalezności od tego moduł daje różne
    wyprzedzenie zapłonu: jak odkręcasz na maksa to silnik dostaje więcej paliwa
    i chce mieć więcej czasu na spalenie jego więc moduł ustawia zaplon chwilę
    wcześniej. Obejrzyj, sprawdź, chociaż to raczej niepsuwalne urzadzenie...
    Tylko powtarzam, nie wiem czy w devillce 98 ono jest. To jest taki wystający
    z prawej strony nad gaźnikami (miedzy gaźnikami) dzyndzel plastikowy, z
    ktorego zielony kabelek wychodzi i do modułu idzie.

    Ja obstawiam lewe powietrze albo moduł. Jak to co inne to ci browara stawiam
    przy najbliższej okazji :-)

    pozdro

    greg

  • 14. Data: 2009-03-30 19:37:33
    Od: "Marcin Gardeła" <d...@g...pl>

    Easy wrote:

    > e?
    > jakis prototyp?
    > Nie ma deauville ponizej 98 roku ,

    Ej, nie psuj mi image'u! Młodsza być nie może, mimo tego, że nie ma takiej i
    tej wersji się trzymajmy.

    --
    Diobeu

  • 15. Data: 2009-03-30 19:45:09
    Od: "Marcin Gardeła" <d...@g...pl>

    greg wrote:
    > Od biedy (choć ja to luksusowy jestem) można kupić taki moduł nowy?

    Wykluczone. 1/4 motocykla.

    > Albo używany?

    Myślałem o tym, na razie nie widzę.

    > Albo odesłać takiemu Zenkowi co sie na allegro ogłasza,
    > że moduły naprawia...

    A wiesz, że o tym nie pomyślałem, skoro naprawiają to sprawdzają, a jak
    sprawdzają to może umieją to robić? :) Ktoś coś poleci czy sobie szukać?
    Znalazłem na szybko firmę Digitech z Będzina, zna ktoś? Poleci ktoś?

    > No, rozkładanie gaźników kilka razy w tygodniu też trudne...

    na razie sytuacja jest taka:
    - zdjęte owiewki w celu dojścia do gaźników online, przekładam sprężyny na
    swoje miejsca i testuję pilot screws w zakresie 1 1/4 do 2 1/4 (czyli od
    wartości z serwisówki do wartości z motocykla). Jak to nic nie da to może
    uda się wysłać moduł do elektronika do diagnostyki.
    A jak to nic nie da to składam, jeżdżę i mam to gdzieś, już zaczynam
    dochodzić do kresu wytrzymałości :)

    --
    Diobeu

  • 16. Data: 2009-03-30 19:57:23
    Od: "Marcin Gardeła" <d...@g...pl>

    Kiełek wrote:
> [...]
    > Zobacz jak moto bedzie sie zachowywalo, jak przytkasz czyms filtr
    > powietrza (my uzylismy do tego pieluchy:))

    Coś może być na rzeczy, mam wprawdzie nowy filtr, ale to HifloFiltro
    HFA1609, taki słaby oem, chyba. Spróbuję go zarówno przytkać jak i bez niego
    się przejechać w czystym terenie.
    Dzięki.

    --
    Diobeu

  • 17. Data: 2009-03-30 20:08:11
    Od: "Marcin Gardeła" <d...@g...pl>

    greg wrote:
> [...]
    > jest jedna cewka na świecę albo jedna cewka na cylinder. Zatem
    > trzebaby tylko znaleźć taki model co ma tyle samo cewek co twój.

    Jeśli chodzi o ilość cewek generatora impulsów to zostają mi same Deauville,
    starsze modele NTV (Revere) mają dwie cewki, moja i młodsze jedną cewkę
    generatora.

    > A sprawdzałeś czy nie masz peknietego tego plastika (intake manifold
    > - nie wiem jak po polsku :-)) pomiedzy filtrem a gaźnikami?

    Plastika czy gumy? Gumy są ładne, ale obejrzę je tak, jak obejrzałem
    membrany w gaźniku. Połączenie gaźnik/głowica jest git, sprawdzałem,
    dokręcałem obejmy, dociskałem gaźniki, jest szczelnie.

> [...]
    > przepustnicy: to jest taki element w gaźnikach, który daje sygnał do
    > modułu jakie jest położenie przepustnicy; w zalezności od tego moduł

    Nie ma, wyprzedzenie zapłonu zależy od modułu, który jako sygnały wejściowe
    dostaje wyłącznie impulsy z cewki generatora impulsów. Przyznaję, że nie
    rozumiem tego, i nie wiem jak działa taki układ, ja bym mu dołożył jeszcze
    jakiś czujnik podciśnienia albo położenia przepustnicy, ale jak nie to nie.

    > Ja obstawiam lewe powietrze albo moduł. Jak to co inne to ci browara
    > stawiam przy najbliższej okazji :-)

    Ale za co? :)

    Diobeu

  • 18. Data: 2009-03-30 20:20:59
    Od: "Zapek" <z...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Gardeła" <d...@g...pl> napisał

    > A wiesz, że o tym nie pomyślałem, skoro naprawiają to sprawdzają, a jak
    > sprawdzają to może umieją to robić? :) Ktoś coś poleci czy sobie szukać?
    > Znalazłem na szybko firmę Digitech z Będzina, zna ktoś? Poleci ktoś?
    Zakład Elektroniki "ELSERWIS"
    Ul. Gomulickiego 4
    07-410 Ostrołęka
    tel/fax.(0-29)764-28-67
    tel.kom.502-710-158
    Godziny otwarcia: od poniedziałku do piątku od 9.00 do 16.00.
    Maja tez gdzies w internacie swoja www.

    --
    Pozdrawiam.
    Zapek

  • 19. Data: 2009-03-30 22:12:33
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Użytkownik "Marcin Gardeła" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli chodzi o ilość cewek generatora impulsów to zostają mi same
    > Deauville, starsze modele NTV (Revere) mają dwie cewki, moja i młodsze
    > jedną cewkę generatora.

    No tak, poczytałem: te starsze miały ten moduł taki jakby symetrycznie
    podwójny, każdy sterowany osobnym pulse generator i kazdy zasilał dwie cewki
    zapłonowe, każda świeca miała swoją cewkę.

    Potem zrobiono moduł zintegrowany jakby, jeden pulse generator i jedna cewka
    na każdy cylinder. W trampku i afryce jednocześnie dodano throttle sensor. I
    tak było od 1997 roku.

    Potem jak w 2000 zrobiono w trampku 650 ccm to wzięto silnik z ntv, ale
    widocznie w ntv on jeszcze bez tej modyfikacji był. W 2000 roku także dodano
    immo. Czyli trampkowe moduły się nie nadadzą, bo starsze będą do podwójnego
    pulse gen. a nowsze chcą mieć throttle sensor.

    Czyli musisz mieć specjalny moduł do swojego,

    > Plastika czy gumy? Gumy są ładne, ale obejrzę je tak, jak obejrzałem
    > membrany w gaźniku. Połączenie gaźnik/głowica jest git, sprawdzałem,
    > dokręcałem obejmy, dociskałem gaźniki, jest szczelnie.

    No to nie wiem... Znaczy chodziło mi o to, że jeśli przewod powietrzny za
    filtrem a przed gażnikiem jest nieszczelny to on sobie zasysa więcej
    powietrza, bo przechodzi powietrze bez oporu jaki stawia filtr i jest za
    uboga mieszanka wtedy.

    Ale jak to konkretnie jest rozwiązane w ntv to nie wiem.

> [...]
    > mu dołożył jeszcze jakiś czujnik podciśnienia albo położenia przepustnicy,

    No to wtedy działa tak, ze kąt wyprzedzenia zapłonu jest niezmienny...

    > Ale za co? :)

    Za zawracanie głowy :-)

    pozdro

    greg

    PS sorry za anglicyzmy, posługuję sie haynesem jeśli chodzi o nazewnictwo i
    mysle po angielsku...

  • 20. Data: 2009-03-31 06:15:28
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    greg wrote:

    > No to wtedy działa tak, ze kąt wyprzedzenia zapłonu jest
    > niezmienny...

    Nie jest niezmienny, tylko jest zmienny w funkcji obrotów wału
    korbowego, AFAIR od 8 stopni wyprzedzenia przy idle do 30 stopni przy
    pełnym otwarciu.

    > PS sorry za anglicyzmy, posługuję sie haynesem jeśli chodzi o
    > nazewnictwo i mysle po angielsku...

    Nie ma problemu, angielski ma akurat lepsze nazwy na wiele zagadnień
    motoryzacyjnych, pilot screw, needle jet, buterfly valve, że wymienię
    tylko to co pamiętam z artykułu, albo to co James poprawił: coasting
    enriching - wzbogacenie mieszanki w czasie jazdy z zamkniętą
    przeustnicą, brzmi śmieszne, coasting enriching i już :)

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98