  • 1. Data: 2009-03-29 17:03:36
    Temat: Nieszczelna, parująca przednia lampa (reflektor) - tak ma być?
    Od: fv <f...@c...com>

    Zauważyłem, że od środka reflektora pojawiły się krople wody. Motocykl
    jest nowiuśki, nigdy nie przewrócony ani nie puknięty - nadal na gwarancji.

    Mój bike to Suzuki GSX 650F. Reflektor zdaje się ten sam co GSX-R 600
    K1. O taki: http://bikepics.com/pictures/1295551/

    Teoretycznie może to spowodować:
    a) słabszą widoczność
    b) korozję odbłyśnika
    i generalnie nie podoba mi się to.

    Tak ma być? Czym to mogło zostać spowodowane? Czy reflektor nie powinien
    być szczelny?

    Czy powinienem domagać się naprawy gwarancyjnej?

    --
    fv

  • 2. Data: 2009-03-29 17:42:52
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    > Tak ma być?

    Nie

    > Czym to mogło zostać spowodowane?

    Drganiami, wada fabryczna, wypadkiem, wymiana zarowki od zlej strony (znam
    taki przypadek) i zlym poskladaniem, etc, etc.

    > Czy reflektor nie powinien
    > być szczelny?

    Tak.

    > Czy powinienem domagać się naprawy gwarancyjnej?

    Tak, tym bardziej, ze woda moze splywac po odblysniku do zarowki i
    spowodowac zwarcie instalacji elektrycznej.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 3. Data: 2009-03-30 15:51:41
    Od: Michał_ib <m.grzybowski@_NOSPAM_yahoo.pl>

    fvnapisal

> [...]

    > być szczelny?

    > Czy powinienem domagać się naprawy gwarancyjnej?

    Mam ten sam motocykl i ten sam problem.

  • 4. Data: 2009-03-30 16:14:08
    Od: Michaczu <m...@t...pl>

    fv pisze:
> [...]
    > być szczelny?
    >
    > Czy powinienem domagać się naprawy gwarancyjnej?

    Nie chce tutaj uogólniać, albo wygłaszać prawideł...ale chyba wszystkie
    nowe Suzuki jakie widziałem (GSXRy, GSXFy, GSFy) tak mają...
    znajomy co ma GSX650F ma parujący klosz, ja w bandicie 1250 S mam, moja
    kobita w GSXR750 też.
    W starym dragstarze 1100 paruje mi cała tylna lampa stop, to nie to samo
    co przedni reflektor.. ale jest tak od momentu zakupu... czyli jakies 4
    lata? albo juz 5 nawet.
    Wydaje mi się że to nie jest jakiś duży problem.

    A apropo gwarancji, to z tego co pamiętam to przynajmniej w gwarancji
    Suzuki jest zapis ze klosz nie podlega wymianie... ale to tak tylko mi
    świta coś, to może być totalna bzdura:)

    Pozdrowienia:)

  • 5. Data: 2009-03-31 06:46:06
    Od: fv <f...@c...com>

    Michaczu wrote:
    > A apropo gwarancji, to z tego co pamiętam to przynajmniej w gwarancji
    > Suzuki jest zapis ze klosz nie podlega wymianie... ale to tak tylko mi
    > świta coś, to może być totalna bzdura:)

    Suzuki Jaskłowski stwierdził, że jak przyjadę z taką lampą albo zostawię im do
    odtworzenia problemu,
    to załatwią to na gwarancji. Lampa jest bardzo droga, więc będzie z tym zachodu
    (wizyty
    rzeczoznawców itp) ale jeśli paruje/podchodzi wodą, to jest do wymiany.

    Wyleję jeszcze swoje żale, bo nieco mnie zaskoczyła jakość materiałów Suzuki. Jak coś
    źle/nie znam
    się to poprawcie.

    - po zimie wydech z nierdzewki zaczął lekko rdzewieć
    - osłona dolna wydechu i obejma kolektora ze stali nierdzewnej skorodowały widocznie
    - rdza weszła na podnóżek lewy

    Ja rozumiem, że zimą warunki eksploatacji są bardzo trudne, ale z czego oni to moto
    zrobili?!

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 6. Data: 2009-03-31 08:34:38
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > widocznie
    > - rdza weszła na podnóżek lewy
    >
    > Ja rozumiem, że zimą warunki eksploatacji są bardzo trudne, ale z czego

    Po pierwsze, można by to zamknąć jednym słowem: SUZUKI. Ale myślę, że
    jakkolwiek jest w tym ziarno prawdy, to nie nalezy uogólniać.
    Generalnie zimą, jezeli poruszasz się po polskich drogach, to wszystko
    rdzewieje, "nawet aluminium" :). Ilość chemii jaka jest sypana na nasze
    drogi jest powalająca. Jeżeli do tego wstawiasz motocykl do lekko ciepłego
    garażu, to się robi masakra.
    I na to nic nie można poradzic, oprócz zabezpieczenia elementów przed zimą i
    regularnego czyszczenia.
    Dlatego, szmateczka w rękę i jechane :).

    pozdr.
    Mystik

    PS. Kupując Suzuki miałem świadomość, że cena ma wpływ na jakość np.
    lakieru.