  • 21. Data: 2009-03-31 21:00:22
    Temat: Re: [VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Użytkownik "Marcin Gardeła" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gqsd0l$hu0$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie jest niezmienny, tylko jest zmienny w funkcji obrotów wału korbowego,
    > AFAIR od 8 stopni wyprzedzenia przy idle do 30 stopni przy pełnym
    > otwarciu.

    No tak, tak, chodziło mi, że jest niezmienny w funkcji rozwarcia
    przepustnicy.

    No ale ad rem: zreperowałeś?

    pozdro

    greg

  • 22. Data: 2009-04-01 07:47:57
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    greg wrote:
    > No ale ad rem: zreperowałeś?

    Nie było jeszcze czasu, na razie przygotowałem motocykl do testów:
    pozbawiłem go plastików i wynalazłem śrubokręcik, który umożliwi mi
    kręcenie pilot screws. Mam już opracowany harmonogram testów, jak go
    zrobię i nic się nie zmieni - zostawiam układ paliwowy w spokoju.
    1. Powrót sprężyn przepustnic suwakowych na właściwe miejsca.
    2. Testy różnych ustawień pilot screws.
    3. Jazda z przytkanym oraz z wyjętym filtrem powietrza.
    4. Jazda z otwartym korkiem w baku.

    Więcej pomysłów nie mam. Zdam relację.

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 23. Data: 2009-04-01 17:18:45
    Od: "Marcin Gardeła" <d...@g...pl>

    Marcin Gardeła wrote:
    > 1. Powrót sprężyn przepustnic suwakowych na właściwe miejsca.
    > 2. Testy różnych ustawień pilot screws.
    > Więcej pomysłów nie mam. Zdam relację.

    I WYSTARCZYŁO!!!!
    Wrzuciłem z powrotem stare gaźniki, które są przecież zsynchronizowane, nowe
    niekoniecznie. Sprężyny na swoich miejscach, pilot set screws wykręcone 1
    1/4 a nie 2,5 jak było pierwotnie, zresztą po serwisie gaźników.
    Ogłaszam koniec.
    Mam do sprzedania gaźniki do Deauville, rok 2001, wersja otwarta wraz z
    króćcami do airboxu i głowicy. Stan wewnątrz najważniejszych części -
    idealne, na dyszach ślady wykręcania (nie moje). Membrany - jak nowe. Z
    zewnątrz - trochę zaśniedziałe.
    Jakby ktoś coś to ja ten tego, powiedzmy 160 zł.
    MORAŁ: zanim zaczniesz grzebać w swoim motocyklu kup sobie serwisówkę, która
    jest dokładnie do twojego modelu, a nie prawie :)

    --
    Diobeu

  • 24. Data: 2009-04-01 22:34:25
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Marcin Gardeła napisał(a):
    > Niniejszym pozwolę sobie wkleić moje drewniane tłumaczenie z jakiegoś
    > angielskiego artykułu z sieci, gdzie opisana jest zasada działania
    > gaźników ogólnie, ale również gaźników CV (takich z życiorysem, Zbigi).

    Kuuurde... A mialem nadzieje, ze jednak chodzi o podcisnienie.

    > Może teraz, w oparciu
    > o teorię do czegoś dojdziemy? Albo chociaż pouprawiamy akademicką
    > dyskusję i do niczego nie dojdziemy, ale sobie przynajmniej pogadamy?
    > Liczę na wielkich teoretyków, jak Zbigi,

    Dziekuje, dziekuje, dziekuje ;)

    > No do rzeczy:

    Ale ja nie dalem rady przebrnac przez tekst :(
    Znalazlem tylko cos o zyciorysie i chcialem sie tradycyjnie przyczepic
    do niniejszego fragmentu:

    > GAŹNIKI CV (O STAŁEJ PRĘDKOŚCI)

    (Aby na pewno chodzi o predkosc a nie podcisnienie? Choc... w tym
    przypadku to moze byc rownoznaczne)

    > Teraz zastanówmy się jak działa taki gaźnik. [...]
    > W miarę podnoszenia się przepustnicy
    > suwakowej zwiększające się podciśnienie w zwężce porywa więcej paliwa,
    > które z kolei miesza się z większą ilością dostępnego powietrza.

    Sie mi nie podoba okreslenie, ze zwieksza sie podcisnienie i ono wysysa
    coraz wieksza ilosc paliwa.
    IMO: podcisnienie jest stale, a przy zwiekszonym otwarciu przepustnicy
    (dla zachowania tego mniej wiecej stalego podcisnienia) za zwiekszone
    dawkowanie paliwa do gardzieli odpowiada wlasnie iglica - jest ona
    elementem zaworu regulacyjnego sterowanego przez przepustnice
    "podcisnieniowa" - uklad taki zalatwia nam dwie rzeczy za jednym zamachem:
    1. Utrzymuje stale podcisnienie w gardzieli zmieniajac plynnie (i
    niezaleznie od polozenia prawej dloni kierujacego) jej przekroj.
    2. Reguluje ilosc podawanego do gardzieli paliwa - im bardziej otwarta
    przepustnica, tym wieksze zapotrzebowanie na mieszanke - tym bardziej
    wysunieta* powiazana na sztywno z przepustnica iglica i tym bardziej
    otwarty przelot zaworu regulacyjnego**
    *wsunieta, wysunieta - kwestia ukladu odniesienia ;)
    **zaworem regulacyjnym nazywam w tym przypadku zespol iglicy i jej dyszy
    w gardzieli - chodzi mi o istote dzialania tego elementu gaznika.

    A... Tak se powerteryzowalem o polnocku... ;)

  • 25. Data: 2009-04-01 22:36:46
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Marcin Gardeła napisał(a):

    > I WYSTARCZYŁO!!!!
    [...]
    > MORAŁ: zanim zaczniesz grzebać w swoim motocyklu kup sobie serwisówkę, która
    > jest dokładnie do twojego modelu, a nie prawie :)

    W sensie, ze Dewilka od Diobla juze smiga jak ta lala? :)
    No to gratulki - moze i ja pojde Sikorke poskladac zamiast bez sensu
    werteryzowac technicznie po nocach? ;)

  • 26. Data: 2009-04-01 22:44:50
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "zbigi" wrote...
    > (Aby na pewno chodzi o predkosc a nie podcisnienie? Choc... w tym
    > przypadku to moze byc rownoznaczne)

    CV - Constant Velocity czyli stala predkosc.

    --
    pozdro
    James

  • 27. Data: 2009-04-02 06:41:43
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    zbigi wrote:

    > W sensie, ze Dewilka od Diobla juze smiga jak ta lala? :)

    Śmiga.
    90 km/h przy pięknym pyk-pyk spod baku - bezcenne.
    Kurde, jak mi brakowało wolnego motocykla! Fauki, spokojnej,
    kulturalnej, Hondy po prostu, no kurde kurde!

    > No to gratulki - moze i ja pojde Sikorke poskladac zamiast bez sensu
    > werteryzowac technicznie po nocach? ;)

    W sensie masz problem i go cierpisz po nocach? To faktycznie idź,
    zamartwianie się skraca życie. Wiem coś o tym, od kilku tygodni w
    żyłach miałem benzynę a w myślach problem. Jadłem obiad - myślałem,
    kładłem się spać - myślałem, no dobra, czasem nie myślałem ale to
    temat na inną grupę.

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 28. Data: 2009-04-02 06:45:15
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    zbigi wrote:

    > Dziekuje, dziekuje, dziekuje ;)

    No, jesteś postacią mityczną.

> [...]
    > **zaworem regulacyjnym nazywam w tym przypadku zespol iglicy i jej
    > dyszy w gardzieli - chodzi mi o istote dzialania tego elementu

    Ładnie to ująłeś ale... ja już mam motor sprawny :)
    Jak chcesz to weź ten tekst i go przerób, zostawisz coś dla
    potomności.

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 29. Data: 2009-04-02 06:51:05
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    James wrote:
    > "zbigi" wrote...
    > CV - Constant Velocity czyli stala predkosc.

    Tłumaczeniowo tak, ale znaczeniowo zbigi pewnie ma rację, z tym, że
    IMHO w przypadku gaźnika CV stała prędkość będzie oznaczać stałe
    podciśnienie (w miejscu zwężki) bo podciśnienie zmienia się w
    zależności od prędkości. Tak czy siak będzie chyba dobrze, ale skoro
    gaźniki nazywają się constans velocity to sorry, Vinnetou (czy też
    zbigi), velocity to nie vacuum.

    Ale panowie, wydaje mi się, że grupa może się już denerwować, ten
    wątek jest z innej planety, wróćmy do etykiety i ścigacza, nie
    zawracajmy już głowy tymi motocyklami, zapraszam na priv.
    Wszystkich przepraszam za ten cholerny OT :)

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 30. Data: 2009-04-05 20:38:44
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marcin Gardeła pisze:

    > 90 km/h przy pięknym pyk-pyk spod baku - bezcenne.
    > Kurde, jak mi brakowało wolnego motocykla! Fauki, spokojnej,
    > kulturalnej, Hondy po prostu, no kurde kurde!

    Uwazaj na kierowcow w busach !

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!