  • 11. Data: 2009-03-23 15:15:13
    Temat: Re: VAT od motocykla - nareszcie korzystne orzeczenie NSA!
    Od: " " <j...@g...pl>

    > A czym się ma różnić od samochodu w firmie (zwłaszcza usługowej) ?

    no nie wrzuci zbyt wielu rzeczy na pake ;)

    (abo mi sie od razu kojarzy z transportem wiekszych rzeczy)

    --
    pozdr
    janku

  • 12. Data: 2009-03-23 15:30:03
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Leszek Karlik pisze:

    > A jeździłeś po Warszawie samochodem ostatnio? :-) Czas to pieniądz,
    > jeżeli pracownik ma gdzieś pojechać i coś zrobić w związku z pracą
    > to dużo sensowniej będzie pojechać gdzieś motocyklem i wrócić po 40
    > minutach niż pojechać samochodem i wrócić za półtora godziny.

    wystarczy zatrudnić red. Urbańskiego:

    "to znakomity sprzęt do poruszania się po mieście. Szybszy niż samochód,
    nie zatrzymują go korki, łatwo zaparkować - Hubert dociera do pracy
    kilkakrotnie szybciej niż gdyby jechał samochodem."

    On już wytłumaczy Pani Urzędniczce Urzędu Skarbowego... :-)

    --

    pozdr
    pj

  • 13. Data: 2009-03-23 15:32:23
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    j...@g...pl pisze:

    > no nie wrzuci zbyt wielu rzeczy na pake ;)
    >
    > (abo mi sie od razu kojarzy z transportem wiekszych rzeczy)

    Nie każdy naprawia pralki i lodówki ;)

    A głowę wkładasz i tak w kask, łapki w rękawiczki. Jeśli statystyczny
    serwisant mieści się w teczkę dyplomatkę (a niekiedy dyplomatka jest dla
    dekoracji, bo głupio się wręcza fakturę za przyjście z gołymi rękami i
    drobiazgiem w kieszeni) ?

    Fakt: kufer lub tankbag, który przyjmie nie pomięte dokumenty A4 jest
    potrzebny ;)

  • 14. Data: 2009-03-23 16:04:41
    Od: WIR <w...@g...com>

    On 23 Mar, 15:19, " " <j...@g...pl> wrote:
    > tak z ciekawosci, jak motur moze byc uzywany do dzialalnosci gospodarczej ?
    > podajcie prosze jakies przyklady (bez przyczepki tudziez wozka)

    a dzialalnosc gospodarcza to oznacza przepraszam zawsze roboty
    budowlane albo serwis urzadzen polaczony z ich transportem?
    Bo w Polsce takie podejscie wydaje sie byc obowiazujace.
    Najciezsza rzecza, ktora musze wozic w ramach mojej dzialalnosci jest
    notebook - spokojnie z nim na motocyklu jezdze bez przyczepki ;).
    To rozgraniczanie na ciezarowe/pozostale nawet w samochodach jest wg
    mnie idiotyzmem, ktory jakos wszyscy z pokora akceptujemy.

    WIR

  • 15. Data: 2009-03-23 16:34:24
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    WIR pisze:

> [...]
    > To rozgraniczanie na ciezarowe/pozostale nawet w samochodach jest wg
    > mnie idiotyzmem, ktory jakos wszyscy z pokora akceptujemy.

    Gdyby, powtarzam, **gdyby** ustawodawca musiał argumentować celowość
    rozsądkowośc takich przepisów, uzasadnienie by było w lekko
    historycznych już czasach przemysłu ciężkiego jako jedynej formy
    "zabezpiecznia potrzeb ludności".
    Wtedy ciężarówka wiodąca rzecz. A propos, do poloneza bez kratki
    wkładałem całe szafy instalacyjne, które do aut z kratką już nie wchodzą.

    Ponieważ nie musi argumentować, może po prostu wy.....ć przepraszam
    uzyskać dochody na dynamicznej sferze usług.

  • 16. Data: 2009-03-23 16:37:02
    Od: s...@g...com

    On 23 Mar, 11:13, "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > podważa, sprawa opiera się o Izbe skarbową która podtrzymuje decyzje Urzędu
    > Skarbowego ( bo taka jest najnowasz interpretacja art. 86 że od zakupu 60%
    > od paliwa 0% a od akcesoriów 100% ) i zostaje Ci wakla w NSA, pani mi
    > powiedziała że jak pan lubi ryzyko i jest pan zacięty to prosze bardzo w
    > przepisach nigdy nic nie było albo białe albo czarne:) Witaj Polsko........
    >
    > pozdrawiam
    > rafał
    > 450exc
    >
    > ps. jestem przed zakupem i mam ochote na 100% ale nie wiem czy warto się

    Wyrok NSA jest wiążący dla Urzedu skarbowego, i mozesz odliczyc 22%
    vatu z paliwa. Jedyny "problem" to przy zakupie, ale sokro nie ma juz
    sankcji za zle naliczanie vatu to mozna sie spokojnie odwolywac do
    sadów administracyjnych. Dla mnie benzyna - 22% vat'u to duza
    oszczedność.

  • 17. Data: 2009-03-24 09:28:26
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "(pj)" napisał w wiadomości news:gq89ts$36j$1@inews.gazeta.pl...

    > On już wytłumaczy Pani Urzędniczce Urzędu Skarbowego... :-)

    Z kolegami wytłumaczy:

    "Na początku po prostu uczysz się obyczajów: hierarchii na szosie,
    parkowania przodem do kierunku jazdy, tyłem do drzwi baru, żeby po wyjściu
    można było natychmiast odjechać. Kupujesz skórę i buty. Niektórzy na tym
    poprzestają. Inni tatuują ramiona i plecy, kowbojskie buty i skórzaną kurtkę
    zaczynają nosić bez przerwy, kupują olstra. - Niektórzy się gubią. Stają się
    agresywni. To oczywiste, że na harleyach nie jeżdżą mięczaki. Harley to
    motor dla dorosłych."

    Z tym parkowaniem to mnie rozwalili. Śmiechem.
    Gdyby ktoś chciał całość:
    http://partnerstwo.onet.pl/1548094,3499,,dlaczego_hu
    bert_urbanski_odjezdza,artykul.html

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 18. Data: 2009-03-24 10:52:06
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    WIR pisze:

> [...]
    > To rozgraniczanie na ciezarowe/pozostale nawet w samochodach jest wg
    > mnie idiotyzmem, ktory jakos wszyscy z pokora akceptujemy.

    Kolejne idiotyczne rozgraniczenie to rozliczanie kosztów podróży
    służbowej ryczałtem. Stawka 1km samochodem to 0,8358 PLN/km a motocyklem
    0,2302 PLN/km. O ile samochodem spalającym 7 litrów ropy na setkę to mi
    się to nawet opłaca o tyle przy motocyklu palącym 8-10 litrów benzyny
    stawka robi się nieco odrealniona. Zdaje się, że ustawodawca nie
    zauważył, że wueski znikły z dróg.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 19. Data: 2009-03-24 14:55:36
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Jasio pisze:

    > http://partnerstwo.onet.pl/1548094,3499,,dlaczego_hu
    bert_urbanski_odjezdza,artykul.html

    do Pani w US to prędzej trafi ten fragment:

    cyt.
    A w Stanach na harleyach jeżdżą życiowi rozbitkowie, weterani Wietnamu,
    byli hipisi, narkomani albo wręcz handlarze narkotyków. Otyli,
    wytatuowani i często niebezpieczni: Hellangelsi, Banditos.
    ufff... koniec cytatu.

    No, jeszcze policjanci.

    W Polsce tez narkomani jedzdza:
    "Czujesz zapach świeżo skoszonej łąki"

    Czyli prosto mowiac: wciaga trawke nosem i to prowadzac.

    Rispekta TV Men!

    Brakuje mi tylko watku o "igraniu na codzien ze smiercia i ze o trumnach
    nie mozna rozmawiac".

    Coprajty:
    Czlowiek przy ktorym Tolek Banan to harcerz.
    Chodzaca legenda wszystkich HellsAmilsow.
    Miss mokrej lagi.
    Pogromoca nagazowanego skorpiona.
    Amil.

    KJ Siła Słów, po prostu.

  • 20. Data: 2009-03-24 15:41:06
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    KJ Siła Słów pisze:

    > Rispekta TV Men!

    Czytac ze zrozumieniem. To nie TV-man, ale deweloper.

    http://tinyurl.com/harlejowiec

    "Odkrył, że w Europie jeżdżą marzyciele. - Ci, których zafascynowała
    legenda wolności. I których _stać_na_takie_hobby_ "

    Kupujta u niego we Wawce apartmą (na Wilczej np.), to będzie miał dalej
    za co jeździc i epatować tym, że _STAC_GO_NA_HARLEJA_ . Za Waszą kasę.

    --

    pozdr
    pj