  • 1. Data: 2009-03-20 20:29:42
    Temat: VAT od motocykla - nareszcie korzystne orzeczenie NSA!
    Od: jeszua <j...@g...com>

    http://podatki.gazetaprawna.pl/orzeczenia/120251,po_
    decyzji_sadu_podatnik_odliczy_vat_od_paliwa_do_motoc
    ykli.html
    --
    jeszua
    ck krakoff

  • 2. Data: 2009-03-20 22:56:19
    Od: "Rafal Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "jeszua" <j...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > http://podatki.gazetaprawna.pl/orzeczenia/120251,po_
    decyzji_sadu_podatnik_odliczy_vat_od_paliwa_do_motoc
    ykli.html

    ciekawe jak wyglada odliczenie 100% VAT przy zakupie motocykla biorac ten
    tok rozumowania?

    Pozdrawiam
    rafal
    450exc

  • 3. Data: 2009-03-21 07:25:09
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "Rafal Tomaszewski" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ciekawe jak wyglada odliczenie 100% VAT przy zakupie motocykla biorac ten
    > tok rozumowania?

    Logicznie rozumując to tak samo.
    Ale biorąc pod uwagę naszą rzeczywistość, to musimy doczekać się kolejnego
    wyroku :/
    No i dodam, że w Polsce nie ma precedensów i tak naprawdę taki wyrok może
    nic nie znaczyć dla kolejnych spraw. Mam tylko nadzieję, że jednak ktoś
    przywita się z rozsądkiem i wyda jakieś rozporządzenie/okólnik i wszystko
    stanie się jasne.

    pozdr.
    Mystik

  • 4. Data: 2009-03-21 16:44:40
    Od: j...@g...com

    On 21 Mar, 08:25, "Mystik" <m...@p...pl> wrote:
    > No i dodam, że w Polsce nie ma precedensów i tak naprawdę taki wyrok może
    > nic nie znaczyć dla kolejnych spraw. Mam tylko nadzieję, że jednak ktoś

    a w tym przypadku akurat znaczy. orzeczenia nsa sa obowiazujaca
    wykladnia prawa ;)
    --
    jeszua
    ck krakoff

  • 5. Data: 2009-03-23 10:13:22
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik <j...@g...com> napisał w wiadomości

    a w tym przypadku akurat znaczy. orzeczenia nsa sa obowiazujaca
    wykladnia prawa ;)

    ale w praktyce wygląda to tak że odliczasz 100% od zakupu, kontrola to
    podważa, sprawa opiera się o Izbe skarbową która podtrzymuje decyzje Urzędu
    Skarbowego ( bo taka jest najnowasz interpretacja art. 86 że od zakupu 60%
    od paliwa 0% a od akcesoriów 100% ) i zostaje Ci wakla w NSA, pani mi
    powiedziała że jak pan lubi ryzyko i jest pan zacięty to prosze bardzo w
    przepisach nigdy nic nie było albo białe albo czarne:) Witaj Polsko........

    pozdrawiam
    rafał
    450exc

    ps. jestem przed zakupem i mam ochote na 100% ale nie wiem czy warto się
    wkur........ dla paru złotych

  • 6. Data: 2009-03-23 11:24:27
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    > ps. jestem przed zakupem i mam ochote na 100% ale nie wiem czy warto się
    > wkur........ dla paru złotych

    nie wiem co chcesz kupic, ale...z reguly te "pare zlotych" to
    dobre ciuch czy kask
    sam mam podobny dylemat, a znajomy rozwiazal ten problem stwierdzeniem:
    "jest ryzyko jest zabawa;], najwyzej potem sie bede martwil" - i wciagnal
    100%.

    jakie sa mozliwe konsekwencje- wersja optymistyczna i pesymistyczna?
    pzdrw
    Piotr

  • 7. Data: 2009-03-23 14:19:04
    Od: " " <j...@g...pl>

    tak z ciekawosci, jak motur moze byc uzywany do dzialalnosci gospodarczej ?
    podajcie prosze jakies przyklady (bez przyczepki tudziez wozka)
    no dobra, moga byc dojazdy do klienta (w roznych celach, zalezy od klienta ;)
    albo np. szkolenie na moto
    cos jeszcze moze byc ?

    --
    pozdr
    janku

  • 8. Data: 2009-03-23 14:26:04
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    j...@g...pl pisze:
> [...]
    > podajcie prosze jakies przyklady (bez przyczepki tudziez wozka)
    > no dobra, moga byc dojazdy do klienta (w roznych celach, zalezy od klienta ;)

    A czym się ma różnić od samochodu w firmie (zwłaszcza usługowej) ?

  • 9. Data: 2009-03-23 14:57:54
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    j...@g...pl pisze:
    > tak z ciekawosci, jak motur moze byc uzywany do dzialalnosci gospodarczej ?
    > podajcie prosze jakies przyklady
    Kurier, geodeta, doreczyciel (np. pizzy), ratownik medyczny itp. itd.

    --
    Qlfon, Kraków

  • 10. Data: 2009-03-23 15:08:14
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Mon, 23 Mar 2009 15:19:04 +0100, <j...@g...pl> wrote:

    > tak z ciekawosci, jak motur moze byc uzywany do dzialalnosci
    > gospodarczej ?

    A jeździłeś po Warszawie samochodem ostatnio? :-) Czas to pieniądz,
    jeżeli pracownik ma gdzieś pojechać i coś zrobić w związku z pracą
    to dużo sensowniej będzie pojechać gdzieś motocyklem i wrócić po 40
    minutach niż pojechać samochodem i wrócić za półtora godziny.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650