eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyV8 na wodorRe: V8 na wodor
  • Data: 2022-02-24 19:37:29
    Temat: Re: V8 na wodor
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2022-02-24 o 18:14, J.F pisze:
    > On Thu, 24 Feb 2022 18:07:27 +0100, T. wrote:
    >> W dniu 2022-02-24 o 13:36, J.F pisze:
    >>> On Thu, 24 Feb 2022 09:51:47 +0000, K wrote:
    >>>> Wreszcie jakies pozytywne wiadomosci z rynku motoryzacyjnego ;)
    >>>> https://www.topgear.com/car-news/future-tech/toyota-
    and-yamaha-are-developing-hydrogen-fuelled-v8
    >>>
    >>> Srednio pozytywne.
    >>> Silniki spalinowe maja małą sprawnosc, napedzanie ich wodorem zakrawa
    >>> na glupote.
    >>>
    >>> Tanie ogniwa paliwowe o duzej sprawnosci - to by byla pozytywna
    >>> wiadomosc.
    >>>
    >> Problem w tym, że uzyskiwanie, transport oraz sprężanie wodoru jest
    >> energetycznie mało sprawne. Dlatego jazda na wodór jest droższa niż na
    >> benzynie. I nieprędko to się zmieni...
    >
    > Za 20 lat, jak ropy zacznie brakowac?
    > Czy jutro, jak sankcje na Rosje nałożymy ? :-(
    >
    > Uzyskiwanie ... zalezy od zrodla energii - jak bedzie tania, to i
    > produkcja wodoru nie bedzie problemem.
    > A swietnie pasuje do OZE - chwilowe nadwyzki daje sie wykorzystac.
    >
    > Sprezanie ... elektrolizer chyba moze pracowac pod wysokim cisnieniem
    > wody.
    >
    > Transport ... rurociagiem poplynie.
    >
    >
    > J.

    Wodór w stanie ciekłym wymaga ok. -240 stopni. Sprężonego nikt nie
    będzie wysyłał rurociągiem, bo to zbyt niebezpieczne, a sam wodór jest
    bardzo przenikliwy. W zbiornikach w samochodzie jest 700 bar - na
    sprężenie wodoru do takich wartości zużywa się 50 proc. energii, którą
    potem można odzyskać. Ciśnienie w NS wynosi 103 bary.
    Znalazłem też przykładową cenę zestawu do produkcji i sprężania wodoru.
    W jego skład wchodzą: system uzdatniania wody, osuszacz wodoru,
    sprężarka powietrza, instalacja chłodząca, 2 zbiorniki, sprężarka
    wodoru, itp. - razem 2975382 USD. Do tego magazyny wodoru , stacja
    tankowania, sterownia - razem 5 379 454 USD. Dotyczy to większej stacji
    do tankowania kilku autobusów, dla pojedynczego samochodu pewnie będzie
    to nie więcej niż 3 mln USD, a może nawet nieco mniej. Koszt
    eksploatacji: coroczny zestaw konserwacyjny 6000 USD, konserwacja
    systemu uzdatniania wody - 4500 USD, serwis sprężarek 91 tys. USD,
    części zamienne do elektrolizera - 59 tys. UDS - razem ok. 235 tys. zł
    rocznie. Kto bogatemu zabroni? ?
    Te podane ceny nie są z Ameryki - to kosztorys stacji dla MZK Wejherowo.
    No i wydając te 20 mln zł + ponad 200 tys. zł rocznie można sobie już za
    darmo za pomocą elektrolizy robić wodór :-)

    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: