-
Data: 2022-02-25 13:03:43
Temat: Re: V8 na wodor
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2022-02-25 o 12:46, _Master_ pisze:
> W dniu piątek-25-lutego-2022 o 12:26, T. pisze:
>> W dniu 2022-02-25 o 10:02, _Master_ pisze:
>>> W dniu czwartek-24-lutego-2022 o 19:42, T. pisze:
>>>> - przy sprężaniu powietrza od 85 do 95% energii idzie na ciepło -
>>>> podejrzewam, że w przypadku wodoru jest podobnie. Czyli nie dość, że
>>>> mamy straty, to jeszcze podgrzewamy planetę.
>>>
>>> I znowu zaczynam mącić ;-)
>>>
>>> Skoro tak to dlaczego nie sprężać powietrza? Technologia banalnie
>>> prosta. Do miasta tanie samochody jak znalazł
>>>
>>> DLACZEGO pchać się w ten pieprzony wodór?
>>>
>>> Panele foto. owszem ale do napędzania sprężarek.
>>
>> No bo przy sprężaniu powietrza straty sięgają 85-95% energii (idzie na
>> ciepło). To gorzej niż w parowozie.
>> Poczytaj fajny artykuł o Ludwiku Mękarskim:
>> https://www.transport-publiczny.pl/mobile/tramwaje-m
karskiego-53022.html
>> T.
>
> Ale ta cała ekologia nie polega na nauce i nie przejmuje się stratami
> energii czy kosztami.
>
> Uświadom to sobie ;-)
>
> A jak już sobie uświadomisz ... to może się okazać że koszty sumaryczne,
> inwestycji w technologię, koszty nabycia pojazdu, koszty eksploatacji...
> Nie będą wyższe niż instalacji wodorowych czy bateryjek do samochodów.
>
> Zakładamy przecież że prądu ze słońca i wiatru będzie TYLKO WIĘCEJ.
> BĘDZIE WHOOOJ ;-) tylko nie przez cały dzień.
> Dlaczego nie sprężać powietrza skoro już są urządzenia dźwigowe
> magazynujące energię. Też niby ogromne straty ale może się okazać że
> zapewniające prąd przez 24 godziny na dobę
> A przecież o to chodzi.
>
>
>
>
>
>
W sumie to masz rację. Generalnie nie chodzi o sprawność, ale o koszty i
wygodę. Bo np. silnik parowy zasilany lokalnym drewnem (można sobie
posadzić wierzbę energetyczną na działce) ma większą sprawność niż
łańcuch od wykopania węgla, przez jego przewiezienie do elektrowni,
spalenie, przesłanie prądu, ładowanie baterii i wykorzystanie w silniku
elektrycznym. A nikt nie będzie czekał, aż się woda zagotuje :-)
Jeśli można mieć "za darmo" energię, w dodatku odnawialną, to opłaci się
z niej korzystać mimo strat. Pozostaje problem kosztów - dziś na razie
nikt nie inwestuje w instalacje panelowe off-line, bo ta drogie i się
nie zwróci. Ale za kilka lat - kto wie...
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.02.22 14:22 _Master_
- 25.02.22 17:24 T.
- 26.02.22 19:57 Myjk
- 28.02.22 09:37 K
- 10.03.22 12:53 ąćęłńóśźż
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=