  • Data: 2009-12-04 10:32:40
    Temat: Re: Uzywanie swiatlomierza
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

    XX YY pisze:
> [...]

    Mam takie dwa, jeden "łaciński" a drugi "w języku oryginału" ;-) różnią
    się we wskazaniach o prawie 1EV, ale konsekwentnie w całym zakresie,
    więc pewnie chodzi o różnicę między GOST a DIN/ASA ;-)

    > jesli o tym samym myslimy to ma on kat widenia 30 st - ale cytuje z
    > pamieci sprzed 20 lat , wiec daje za to glowe w 99%.

    Gdzieś czytałem że 14, ale to chyba raczej kąt widzenia wizjera i to w
    pionie ;-)

    Dla filmu 120 mm i kwadratowego kadru obiektyw 80 to dokładnie
    "standard" tak jak 50mm dla małego obrazka, no OK licząc teoretyczny
    kwadrat 35x35 ;-) więc nie ma istotniej różnicy w kątach widzenia
    obiektywów a co za tym idzie w technice pomiaru światła zewnętrznym
    światłomierzem.

    Dokładnie, oczywiście uwzględniając poprawki na to co się chce w scenie
    uwydatnić ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt