  • Data: 2009-12-04 10:42:13
    Temat: Re: Uzywanie swiatlomierza
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hfaohf$1fgr$1@news2.ipartners.pl...

    > A pomiar światła padającego na pewno nadal poprawny?
    > Mój swierdłowsk się zdegenerował (matowa płytka którą
    > się w tym celu przysłaniało wlot, zżółkła ona z czasem
    > i może dlatego pomiary światła padającego były od czapy).
    >
    > A w ogóle weź najpierw porównaj to co pokazuje ten światłomierz
    > normalnie tzn. w świetle odbitym, z jakimś sprawnym aparatem cyfrowym.

    OIDP w sverdlowsku istniała mozliwość wyjustowania dla światłą padającego
    poprzez regulację elementu mocującego wyfuzor (była tam przysłona "kocie
    oko" - dwie szczeliny, które można było względem siebie obrócić i uzyskać
    zmianę powierzchni efektywnej dyfuzora.
    Dużo gorsza jednak może być degradacja fotoelementu cds.