  • 1. Data: 2011-09-25 08:26:16
    Temat: Uzywaktos GPS z Endomondo itp ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Czy uzywa ktos telefonu z GPS jako rejestrator trasy podczas biegania,
    jezdzenia rowerem itp ?
    wiem, ze istnieje taka mozliwosc, aby podpiac sie niektorymi telefonami z
    GPS np do Endemondo.
    Jezlie ktos uzywa, to moe dac znac z jakim telefone to robi i jak to dziala
    w praktyce ? Jak dokladnie mierzy trase, czy nie ma prolemow ze zgrywaniem
    danych itp.

    Fantom
    ps. wiadomo, ze duzo faniej byloby miec jakiegos Garmina Foreerunnera np
    ktory ma duzo wiecej funkcji (czyli np najwazniejsza : puls) ale to juz
    duuuuzo drozej niz telefon komorkowy.

  • 2. Data: 2011-09-25 08:31:18
    Temat: Re: Uzywaktos GPS z Endomondo itp ?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Fantom" napisał:

> [...]
    > Jezlie ktos uzywa, to moe dac znac z jakim telefone to robi i jak to
    > dziala w praktyce ? Jak dokladnie mierzy trase, czy nie ma prolemow ze

    http://testujsmartfona.pl/ i sam sprawdź ;-)

    JoteR

  • 3. Data: 2011-09-25 08:40:58
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 25 Sep 2011 10:26:16 +0200, Fantom napisał(a):

> [...]
    > w praktyce ? Jak dokladnie mierzy trase, czy nie ma prolemow ze zgrywaniem

    Używam kilka miesięcy z Galaxy S. Jest OK :)

    Zalety:
    - jedno urządzenie pod ręką,
    - endo podaje dużo statystyk, wszystko sam zlicza, pokazuje na google maps
    gdzie byłeś itd, do tego możesz publikować wyniki np. na facebooku, co dla
    mnie jest swego rodzaju motywatorem do treningów ;)
    - zgrywanie danych itd. dzieje się "samo", wystarczy odpalić wifi w
    telefonie po powrocie do domu i potem już sam wszystko możesz na www
    analizować
    - w ogóle endo jest zajebiste i bardzo fajnie pomyślane

    Wady:
    - niekiedy obawiam się o stan baterii, na cały dzień to trzeba naładować do
    pełna, bo inaczej może skończyć zliczać w połowie
    - endo w połączeniu z GPSem, ze względu na swoją specyfikę (GPS) nie jest
    super dokładne, wczoraj wg licznika miałem 111km, endo pokazał 109; stąd
    raczej nie nadaje się do super profesjonalnego treningu, ale
    profesjonaliści mają swoje narzędzia.

    Ogółem polecam, szczególnie endo, bo aplikacja wymiata, jest prosta i robi
    to co należy, a jak się jeszcze lubi "socjalizować" sportowo z innymi to
    już w ogóle :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2011-09-25 08:57:29
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 25.09.2011 10:26, Fantom pisze:
> [...]
    > Jezlie ktos uzywa, to moe dac znac z jakim telefone to robi i jak to
    > dziala w praktyce ? Jak dokladnie mierzy trase, czy nie ma prolemow ze
    Ty już masz ten telefon z endemondo czy nie? JAk masz to sprawdź, jak
    niemasz to przedewszystkim zainteresuj sie hardwarem jaki obsługuje GPS
    bo to jest klucz sukcesu. Programów na telefony( zależnie od systemu)
    jest jakieś... pomiedzy dużo a multum. Połowa z nich potrafi logować
    trasę. przeciętny telefon tak ot z GPSem podczas jazdy przez lasek
    potrafi podać maksymalną szybkosć 77km/h i trasę o 20% dłuzszą. Wszystko
    przez zaniki sygnału. są jednak takie telefony o których sie mówi ze
    mają super gps (stare to: mio, niektóre eteny, (z sifstar3)) w których
    sygnał nie znika! Tak wiec 99% to telefon, 1% to soft który potrafi
    odfiltrować "Skoki w bok"

    ToMasz

  • 5. Data: 2011-09-25 09:32:20
    Od: ALdroid <a...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Dnia Sun, 25 Sep 2011 10:26:16 +0200, "Fantom"
    <s...@s...poczta.onet.pl> naskrobał przy słoiku:
    > Czy uzywa ktos telefonu z GPS jako rejestrator trasy podczas
    biegania,
    > jezdzenia rowerem itp ?

    Tak, androidowy MyTracks.
    Przetestowałem różne programy, ale w/w wydaje mi się najlepszy ze
    względu na dod. statystyki oraz mnogość szorty map.

> [...]
    Foreerunnera np
    > ktory ma duzo wiecej funkcji (czyli np najwazniejsza : puls) ale to

    Wspieram się outsiderem piersiowym, ale bez korelacji z mapami (tego
    się chyba nie da połączyć z programem na telefonie)

    --
    AL

  • 6. Data: 2011-09-25 17:11:04
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Kapsel wrote:
    > - endo w połączeniu z GPSem, ze względu na swoją specyfikę (GPS) nie jest
    > super dokładne, wczoraj wg licznika miałem 111km,

    ale wiesz ze wskazanie licznika samochodowego moze byc do 10% wieksze
    niz predkosc faktyczna?

  • 7. Data: 2011-09-25 18:27:25
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > biegania,
    >
    > Tak, androidowy MyTracks.
    > Przetestowałem różne programy, ale w/w wydaje mi się najlepszy ze względu
    > na dod. statystyki oraz mnogość szorty map.

    A jaki telefon uzywasz ?

    Fantom

  • 8. Data: 2011-09-25 19:31:44
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    Fantom wystukał, co następuje:

> [...]
    > Jezlie ktos uzywa, to moe dac znac z jakim telefone to robi i jak to
    > dziala w praktyce ? Jak dokladnie mierzy trase, czy nie ma prolemow ze

    Bawiłem się trochę z 'urządzeniem' od play... Dokładność względna, w lasach
    ciut gorzej.
    Czy funkcjonalne? Dla mnie bieganie z telefonem jest dosyć niewygodne. Na
    rower nawet można przeżyć, bo i tak cala elektronika jest w plecaku, ale
    problem jest innym - jako, że to jedno urządznenie to możesz pozbawić się
    kontaktu w najmniej odpowiednim momencie...

    > Fantom
    > ps. wiadomo, ze duzo faniej byloby miec jakiegos Garmina Foreerunnera
    > np ktory ma duzo wiecej funkcji (czyli np najwazniejsza : puls) ale to
    > juz duuuuzo drozej niz telefon komorkowy.

    Tam oj tam oj... FR305 nie jest aż taki drogi (a na pewno tańszy od
    jakiegokolwiek smartfona który nie będzie doprowadzal cie do kur*cy), a jest
    duzo wygodniejszy (ot, zegarek + ew. pasek) no i zawsze masz używalny
    telefon ;)

  • 9. Data: 2011-09-25 21:19:32
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Kapsel" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Używam kilka miesięcy z Galaxy S. Jest OK :)

    A uzywales Maverick?
    Co prawda mapy pobiera z netu, ale w wersji pro mozna wczesniej mapy pobrac
    a potem z nich korzystac.
    Uzywam go od dosc dawna (niestety nie do biegania) i uwazam, ze jest dosc
    dobry. Miedzy innymi mam kilka tras przelotem samolotem, samochodem czy
    piesze spacery po gorach. Jedyna wada jak dla mnie to bardzo drenuje
    baterie, wiec dobrze jest miec jedna w zapasie.
    Jesli uzywaliscie Mavericka to napiszcie czy jest lepszy/gorszy od
    Endemondo.

  • 10. Data: 2011-09-26 07:50:24
    Od: ALdroid <a...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Dnia Sun, 25 Sep 2011 20:27:25 +0200, "Fantom"
    <s...@s...poczta.onet.pl> naskrobał przy słoiku:

    > A jaki telefon uzywasz ?

    HTC Desire Z

    Ale to będzie działać na każdym tel. z androidem

    --
    AL