    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Date: Tue, 26 Oct 2010 16:39:45 +0200

    _lutowanie_108.jpg

    > Zalezy od sytuacji, ale moze sie zaczac odkrecac.

    Styk straci wcześniej niż złącze?
    Jeśli nawet zacznie się obkręcać, co jest bardzo małoprawdopodobne,
    to i tak styk elektryczny będzie istnieć.
    W związku z tym lutowanie złączenia mechanicznego dwóch przewodów,
    to wyższy poziom niż styk.Coś dodatkowego.
    W szczególności można zalutować istniejące styki w złączce bez ich
    obcinania.
    I wtedy połączenie będzie lepsze niż styk.
    Niestety pozostają połączenia kabel-styk, które zresztą też można zalutować.
    Tylko po co pozostawiać coś co jest do niczego niepotrzebne?

    Nie można porównywać dwóch rzeczy, gdzie wyraźnie widać,
    która ma dużo lepsze cechy elektryczne,
    podając wadę lepszego rozwiązania.
    Gorsze rozwiązanie ma więcej wad.

    Poza tym, ja jestem praktykiem i bazuję na FAKTACH, a nie opiniach.
    Od kilku lat sukcesywnie odcinam złącza w samochodach i je zalutowuję.
    Robię to przy każdej nadarzającej się okazji.
    W związku z powyższym wyrzuciłem już małe wiaderko złączy (też hermetyczne
    AMP)
    W samochodach, które testuję pod tym względem mam złącza i połączenia
    zalutowane.
    FAKTY są takie, że NIGDY nie było problemu z zalutowanymi złączami.
    Problemy ze złączkami wszelkiej maści - były WIELOKROTNE.
    Oczywiście nie każdego stać na takie badania, gdyż należy przełamać swój
    styl myślenia
    i "zniszczyć" swój samochód wyrzucając z niego zbędne kilkogramy
    bezużytecznych śmieci.
    Dyskusja z osobami które nie stosowały lutowania w miejsce złączy,
    może być prowadzona, ale to tak jakby kobieta, która nigdy nie rodziła,
    zapewniała że to okropne uczucie i to gorsze niż nierodzenie w ogóle :-)
    S.