-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!opal.futuro.pl!szmaragd.futuro.pl!newsf
eed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!ne
ws.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 03 Mar 2013 21:37:51 +0100
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130215
Thunderbird/17.0.3
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
References: <51213c2c$0$1230$65785112@news.neostrada.pl><5121480e$1@news.home.net.pl>
<kfrhbh$mal$2@news.icpnet.pl><51214935$1@news.home.net.pl>
<kfrj7p$dqb$1@mx1.internetia.pl><1er6iwqddc06t$.1scfona8799nj.dlg@40tude.
net>
<kfrvia$v1$1@dont-email.me><kfsj7t$ua6$1@usenet.news.interia.pl><1fofjcac
k1cqv.rapzzeue3m90$.dlg@40tude.net>
<kg0uda$rah$1@news.icpnet.pl><kgaals$a95$1@news.icpnet.pl>
<kggoso$8o4$7@dont-email.me>
<512be9fc$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
<512c832d$1@news.home.net.pl> <kgr3v6$922$1@news.icpnet.pl>
<513118db$1@news.home.net.pl> <kgsd01$v64$1@news.icpnet.pl>
<5131c290$1@news.home.net.pl>
<1ljbibpn3ybye.d79u4rr0cckq$.dlg@40tude.net>
<5131fac6$1@news.home.net.pl> <9...@4...net>
<51326aaa$1@news.home.net.pl>
<51326c39$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
<51326fc1$1@news.home.net.pl>
<5132766c$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
<51327843$1@news.home.net.pl>
<5133a769$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
<5133ad72$1@news.home.net.pl>
In-Reply-To: <5133ad72$1@news.home.net.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 82
Message-ID: <5133b49f$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 082139018228.warszawa.vectranet.pl
X-Trace: 1362343071 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1209 82.139.18.228:53327
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484872
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-03-03 21:07, R2r pisze:
> W dniu 2013-03-03 20:41, Artur Maśląg pisze:
>> Nie wiem czy się dały założyć, ponieważ Fiat 125 nie miał resora
>> z przodu - miał za to dwa z tyłu (chyba dwupiórowe), montowane wzdłużnie
>> (i sztywny most). Z przodu miał zawieszenie niezależnie,
>> dwa wahacze + sprężyna + amortyzator na stronę :) Zastava (bazowana
>> na Fiat 128) miała napęd na przód, z przody typowe kolumny
>> MacPhersona (tak to się chyba pisze), a z tyłu poprzeczny resor
>> i dwa wahacze poprzeczne. Nie wiem jaka była możliwość adaptacji
>> sprężyn z Fiata 125 do Zastawy (przód) (o ile to miałeś na
>> myśli), podobnie jak nie mam bladego pojęcia, czy dało się
>> dostosować resor z Fiata 125 do Zastavy na tył :)
>> Zasadniczo to nie chodziło mi o Twój błąd wprost, tylko mechanizm
>> powielania bzdur.
>>
>>> Podobnie jak dla domorosłych konstruktorów tanich hidów reflektory
>>> halogenowe i ksenonowe soczewkowe są takie same. :-)
>>
>> Coś w tym guście - Ty napisałeś bzdurę (pomylić się przecież można,
>> szczególnie zę jak piszesz było to dawno i srajtkiem byłeś),
>> J.F. odpowiedział, że nie widzi w tym nic dziwnego, ponieważ auta
>> podobne (co jest już bzdurą^2 - zupełnie inna konstrukcja, zawieszenia,
>> napęd itd.), Venioo doprawił bez żadnej weryfikacji, że pewnie nawet
>> ta sama płyta podłogowa (i inne teoretyzowania), co już w ogóle
>> świadczy o klepaniu dla zasady, a nie o jakiejkolwiek wiedzy
>> w dyskutowanym zakresie.
>>
> No niechcący rozpętałem burzę w sumie nie wiadomo o co.
Nie burzę, ale wiadomo o co chodziło :)
> Jak pewnie zauważyłeś, sprostowałem już, że historia - choć na 100%
> autentyczna - miała miejsce bardzo dawno i naprawdę głowy nie dam, że te
> _sprężyny_ (to też już sprostowałem ze względu na to, że okazało się, że
> niektórzy resorami nazywają nie każdy element resorujący mimo
> powoływania się na taką definicję, ale resor piórowy) były przeznaczone
Nie chcesz by się ludzie słówek czepiali? Ok, ale bądź konsekwentny.
W zakresie konstrukcji samochodów określenia 'sprężyna' oraz 'resor'
są jednoznaczne i w większości nie ma problemów z interpretacją
w kontekście rodzaju zawieszenia. Podobnie jak padnie stwierdzenie
'poduszka powietrzna' - to też 'resor', ale jednak inny :>
> do Fiata 125 czy też do innego. Mogłem naprawdę pomylić pewne - w sumie
> nieistotne szczegóły. Całość przytoczyłem jednak wyłącznie po to aby
> zobrazować do czego może prowadzić powierzchowna ocena wyglądu zamiast
> dokładnej analizy parametrów fizycznych.
Ja rozumiem i rozwinąłem temat, by nikt nie miał wątpliwości jak
sytuacja mogła wyglądać. Przy okazji może parę osób przybliży sobie
wiedzę w zakresie pojazdów trochę zabytkowych :)
> Ale dyskusja za sprawą mojego być może błędu w nazewnictwie (choć do
> końca nie jestem jednak tego pewien) i być może nieścisłości w mało
> ważnym przedmiocie (jakie znaczenie ma czy zamontowane sprężyny były od
> F125 czy może od 127 albo 128 - ważne, że nie były od Zastawy, choć
> wyglądały tak samo i dały się zamontować w miejsce właściwych - tego
> jestem pewien) - jakoś wybiegła w obszar zupełnie przeze mnie nie
> zamierzony zamiast skoncentrować się na istocie problemu opisanego powyżej.
Takie uroki internetu - przy okazji można było ładnie zauważyć jak się
temat rozwinął. Mechanizm dokładnie taki sam jak w tematyce
reflektorowej. Ktoś tam zrobił sobie eksperyment, średnio działało ale
pasowało, drugi nie zweryfikował, zerknął na jakąś stronę, pociągnął
dalej i kłamstwo wielokrotnie powtarzane prawie się prawdą stało.
> Tak więc darujmy sobie czepianie się słówek czy nawet niewiedzy w
> materii zawieszeń czy w ogóle konstrukcji Fiatów i Zastawy
Nie no, bez jaj - ja się słówek nie czepiam, ale w zakresie konstrukcji
konkretnych pojazdów będę starał prostować fałszywe informacje.
W końcu to grupa motoryzacyjna i być może komuś to się kiedyś przyda.
> a zamiast
> tego skupmy się na tym, co chciałem zobrazować tym przykładem i co - jak
> najbardziej - dotyczy dyskusji na temat samoróbek reflektorowych i
> oceniania efektów ich działania na podstawie wyglądu zamiast wyników
> pomiarów parametrów działania.
No i pełna zgoda -
Następne wpisy z tego wątku
- 03.03.13 21:45 RoMan Mandziejewicz
- 03.03.13 21:51 R2r
- 03.03.13 22:02 R2r
- 04.03.13 18:00 masti
- 04.03.13 21:09 v...@i...pl
- 04.03.13 21:15 masti
- 04.03.13 21:26 v...@i...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- 2024-12-23 Przedłużacz USB-C działa w połowie
- 2024-12-24 Cicha noc...
- 2024-12-24 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-12-23 Opole => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Ka
- 2024-12-23 Łódź => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS)
- 2024-12-23 Kraków => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-23 Poseł Ryszard Petru w Biedronce
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=