eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUwaga pirat - HID XenonRe: Uwaga pirat - HID Xenon
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!opal.futuro.pl!szmaragd.futuro.pl!newsf
    eed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!ne
    ws.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 03 Mar 2013 21:37:51 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130215
    Thunderbird/17.0.3
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    References: <51213c2c$0$1230$65785112@news.neostrada.pl><5121480e$1@news.home.net.pl>
    <kfrhbh$mal$2@news.icpnet.pl><51214935$1@news.home.net.pl>
    <kfrj7p$dqb$1@mx1.internetia.pl><1er6iwqddc06t$.1scfona8799nj.dlg@40tude.
    net>
    <kfrvia$v1$1@dont-email.me><kfsj7t$ua6$1@usenet.news.interia.pl><1fofjcac
    k1cqv.rapzzeue3m90$.dlg@40tude.net>
    <kg0uda$rah$1@news.icpnet.pl><kgaals$a95$1@news.icpnet.pl>
    <kggoso$8o4$7@dont-email.me>
    <512be9fc$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <512c832d$1@news.home.net.pl> <kgr3v6$922$1@news.icpnet.pl>
    <513118db$1@news.home.net.pl> <kgsd01$v64$1@news.icpnet.pl>
    <5131c290$1@news.home.net.pl>
    <1ljbibpn3ybye.d79u4rr0cckq$.dlg@40tude.net>
    <5131fac6$1@news.home.net.pl> <9...@4...net>
    <51326aaa$1@news.home.net.pl>
    <51326c39$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    <51326fc1$1@news.home.net.pl>
    <5132766c$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    <51327843$1@news.home.net.pl>
    <5133a769$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
    <5133ad72$1@news.home.net.pl>
    In-Reply-To: <5133ad72$1@news.home.net.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 82
    Message-ID: <5133b49f$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 082139018228.warszawa.vectranet.pl
    X-Trace: 1362343071 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1209 82.139.18.228:53327
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484872
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-03-03 21:07, R2r pisze:
    > W dniu 2013-03-03 20:41, Artur Maśląg pisze:
    >> Nie wiem czy się dały założyć, ponieważ Fiat 125 nie miał resora
    >> z przodu - miał za to dwa z tyłu (chyba dwupiórowe), montowane wzdłużnie
    >> (i sztywny most). Z przodu miał zawieszenie niezależnie,
    >> dwa wahacze + sprężyna + amortyzator na stronę :) Zastava (bazowana
    >> na Fiat 128) miała napęd na przód, z przody typowe kolumny
    >> MacPhersona (tak to się chyba pisze), a z tyłu poprzeczny resor
    >> i dwa wahacze poprzeczne. Nie wiem jaka była możliwość adaptacji
    >> sprężyn z Fiata 125 do Zastawy (przód) (o ile to miałeś na
    >> myśli), podobnie jak nie mam bladego pojęcia, czy dało się
    >> dostosować resor z Fiata 125 do Zastavy na tył :)
    >> Zasadniczo to nie chodziło mi o Twój błąd wprost, tylko mechanizm
    >> powielania bzdur.
    >>
    >>> Podobnie jak dla domorosłych konstruktorów tanich hidów reflektory
    >>> halogenowe i ksenonowe soczewkowe są takie same. :-)
    >>
    >> Coś w tym guście - Ty napisałeś bzdurę (pomylić się przecież można,
    >> szczególnie zę jak piszesz było to dawno i srajtkiem byłeś),
    >> J.F. odpowiedział, że nie widzi w tym nic dziwnego, ponieważ auta
    >> podobne (co jest już bzdurą^2 - zupełnie inna konstrukcja, zawieszenia,
    >> napęd itd.), Venioo doprawił bez żadnej weryfikacji, że pewnie nawet
    >> ta sama płyta podłogowa (i inne teoretyzowania), co już w ogóle
    >> świadczy o klepaniu dla zasady, a nie o jakiejkolwiek wiedzy
    >> w dyskutowanym zakresie.
    >>
    > No niechcący rozpętałem burzę w sumie nie wiadomo o co.

    Nie burzę, ale wiadomo o co chodziło :)

    > Jak pewnie zauważyłeś, sprostowałem już, że historia - choć na 100%
    > autentyczna - miała miejsce bardzo dawno i naprawdę głowy nie dam, że te
    > _sprężyny_ (to też już sprostowałem ze względu na to, że okazało się, że
    > niektórzy resorami nazywają nie każdy element resorujący mimo
    > powoływania się na taką definicję, ale resor piórowy) były przeznaczone

    Nie chcesz by się ludzie słówek czepiali? Ok, ale bądź konsekwentny.
    W zakresie konstrukcji samochodów określenia 'sprężyna' oraz 'resor'
    są jednoznaczne i w większości nie ma problemów z interpretacją
    w kontekście rodzaju zawieszenia. Podobnie jak padnie stwierdzenie
    'poduszka powietrzna' - to też 'resor', ale jednak inny :>

    > do Fiata 125 czy też do innego. Mogłem naprawdę pomylić pewne - w sumie
    > nieistotne szczegóły. Całość przytoczyłem jednak wyłącznie po to aby
    > zobrazować do czego może prowadzić powierzchowna ocena wyglądu zamiast
    > dokładnej analizy parametrów fizycznych.

    Ja rozumiem i rozwinąłem temat, by nikt nie miał wątpliwości jak
    sytuacja mogła wyglądać. Przy okazji może parę osób przybliży sobie
    wiedzę w zakresie pojazdów trochę zabytkowych :)

    > Ale dyskusja za sprawą mojego być może błędu w nazewnictwie (choć do
    > końca nie jestem jednak tego pewien) i być może nieścisłości w mało
    > ważnym przedmiocie (jakie znaczenie ma czy zamontowane sprężyny były od
    > F125 czy może od 127 albo 128 - ważne, że nie były od Zastawy, choć
    > wyglądały tak samo i dały się zamontować w miejsce właściwych - tego
    > jestem pewien) - jakoś wybiegła w obszar zupełnie przeze mnie nie
    > zamierzony zamiast skoncentrować się na istocie problemu opisanego powyżej.

    Takie uroki internetu - przy okazji można było ładnie zauważyć jak się
    temat rozwinął. Mechanizm dokładnie taki sam jak w tematyce
    reflektorowej. Ktoś tam zrobił sobie eksperyment, średnio działało ale
    pasowało, drugi nie zweryfikował, zerknął na jakąś stronę, pociągnął
    dalej i kłamstwo wielokrotnie powtarzane prawie się prawdą stało.

    > Tak więc darujmy sobie czepianie się słówek czy nawet niewiedzy w
    > materii zawieszeń czy w ogóle konstrukcji Fiatów i Zastawy

    Nie no, bez jaj - ja się słówek nie czepiam, ale w zakresie konstrukcji
    konkretnych pojazdów będę starał prostować fałszywe informacje.
    W końcu to grupa motoryzacyjna i być może komuś to się kiedyś przyda.

    > a zamiast
    > tego skupmy się na tym, co chciałem zobrazować tym przykładem i co - jak
    > najbardziej - dotyczy dyskusji na temat samoróbek reflektorowych i
    > oceniania efektów ich działania na podstawie wyglądu zamiast wyników
    > pomiarów parametrów działania.

    No i pełna zgoda -


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: