-
Data: 2013-03-03 21:37:51
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-03-03 21:07, R2r pisze:
> W dniu 2013-03-03 20:41, Artur Maśląg pisze:
>> Nie wiem czy się dały założyć, ponieważ Fiat 125 nie miał resora
>> z przodu - miał za to dwa z tyłu (chyba dwupiórowe), montowane wzdłużnie
>> (i sztywny most). Z przodu miał zawieszenie niezależnie,
>> dwa wahacze + sprężyna + amortyzator na stronę :) Zastava (bazowana
>> na Fiat 128) miała napęd na przód, z przody typowe kolumny
>> MacPhersona (tak to się chyba pisze), a z tyłu poprzeczny resor
>> i dwa wahacze poprzeczne. Nie wiem jaka była możliwość adaptacji
>> sprężyn z Fiata 125 do Zastawy (przód) (o ile to miałeś na
>> myśli), podobnie jak nie mam bladego pojęcia, czy dało się
>> dostosować resor z Fiata 125 do Zastavy na tył :)
>> Zasadniczo to nie chodziło mi o Twój błąd wprost, tylko mechanizm
>> powielania bzdur.
>>
>>> Podobnie jak dla domorosłych konstruktorów tanich hidów reflektory
>>> halogenowe i ksenonowe soczewkowe są takie same. :-)
>>
>> Coś w tym guście - Ty napisałeś bzdurę (pomylić się przecież można,
>> szczególnie zę jak piszesz było to dawno i srajtkiem byłeś),
>> J.F. odpowiedział, że nie widzi w tym nic dziwnego, ponieważ auta
>> podobne (co jest już bzdurą^2 - zupełnie inna konstrukcja, zawieszenia,
>> napęd itd.), Venioo doprawił bez żadnej weryfikacji, że pewnie nawet
>> ta sama płyta podłogowa (i inne teoretyzowania), co już w ogóle
>> świadczy o klepaniu dla zasady, a nie o jakiejkolwiek wiedzy
>> w dyskutowanym zakresie.
>>
> No niechcący rozpętałem burzę w sumie nie wiadomo o co.
Nie burzę, ale wiadomo o co chodziło :)
> Jak pewnie zauważyłeś, sprostowałem już, że historia - choć na 100%
> autentyczna - miała miejsce bardzo dawno i naprawdę głowy nie dam, że te
> _sprężyny_ (to też już sprostowałem ze względu na to, że okazało się, że
> niektórzy resorami nazywają nie każdy element resorujący mimo
> powoływania się na taką definicję, ale resor piórowy) były przeznaczone
Nie chcesz by się ludzie słówek czepiali? Ok, ale bądź konsekwentny.
W zakresie konstrukcji samochodów określenia 'sprężyna' oraz 'resor'
są jednoznaczne i w większości nie ma problemów z interpretacją
w kontekście rodzaju zawieszenia. Podobnie jak padnie stwierdzenie
'poduszka powietrzna' - to też 'resor', ale jednak inny :>
> do Fiata 125 czy też do innego. Mogłem naprawdę pomylić pewne - w sumie
> nieistotne szczegóły. Całość przytoczyłem jednak wyłącznie po to aby
> zobrazować do czego może prowadzić powierzchowna ocena wyglądu zamiast
> dokładnej analizy parametrów fizycznych.
Ja rozumiem i rozwinąłem temat, by nikt nie miał wątpliwości jak
sytuacja mogła wyglądać. Przy okazji może parę osób przybliży sobie
wiedzę w zakresie pojazdów trochę zabytkowych :)
> Ale dyskusja za sprawą mojego być może błędu w nazewnictwie (choć do
> końca nie jestem jednak tego pewien) i być może nieścisłości w mało
> ważnym przedmiocie (jakie znaczenie ma czy zamontowane sprężyny były od
> F125 czy może od 127 albo 128 - ważne, że nie były od Zastawy, choć
> wyglądały tak samo i dały się zamontować w miejsce właściwych - tego
> jestem pewien) - jakoś wybiegła w obszar zupełnie przeze mnie nie
> zamierzony zamiast skoncentrować się na istocie problemu opisanego powyżej.
Takie uroki internetu - przy okazji można było ładnie zauważyć jak się
temat rozwinął. Mechanizm dokładnie taki sam jak w tematyce
reflektorowej. Ktoś tam zrobił sobie eksperyment, średnio działało ale
pasowało, drugi nie zweryfikował, zerknął na jakąś stronę, pociągnął
dalej i kłamstwo wielokrotnie powtarzane prawie się prawdą stało.
> Tak więc darujmy sobie czepianie się słówek czy nawet niewiedzy w
> materii zawieszeń czy w ogóle konstrukcji Fiatów i Zastawy
Nie no, bez jaj - ja się słówek nie czepiam, ale w zakresie konstrukcji
konkretnych pojazdów będę starał prostować fałszywe informacje.
W końcu to grupa motoryzacyjna i być może komuś to się kiedyś przyda.
> a zamiast
> tego skupmy się na tym, co chciałem zobrazować tym przykładem i co - jak
> najbardziej - dotyczy dyskusji na temat samoróbek reflektorowych i
> oceniania efektów ich działania na podstawie wyglądu zamiast wyników
> pomiarów parametrów działania.
No i pełna zgoda -
Następne wpisy z tego wątku
- 03.03.13 21:45 RoMan Mandziejewicz
- 03.03.13 21:51 R2r
- 03.03.13 22:02 R2r
- 04.03.13 18:00 masti
- 04.03.13 21:09 v...@i...pl
- 04.03.13 21:15 masti
- 04.03.13 21:26 v...@i...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=