    From: z <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Uwaga! Masz a?????????????????????????
    Date: Fri, 11 Jun 2010 14:27:57 +0200

    brum pisze:

    > w ktorym miejscu masz sugestie, ze to od znajomego ?
    > ja widze tylko informacje (w zrodlowym poscie), ze mam do odbioru cztery
    > zdjecia
    > oszustwo bedzie wowczas, gdy wysle esa POBIERZ, a zdjec nie bedzie, albo
    > wysle NADAWCA i nie dostane info

    System argentyński też jest zakazany chociaż zasady były jasne i
    czytelne. :-)
    Tutaj chodzi o manipulację która polega na:
    - sugestii że dostało się wiadomość(zdjęcia) zazwyczaj od ludzi którzy
    nas znają bo tylko ci znają nasz numer
    - podanie ceny jest na samym końcu, pewnie w większości telefonów trzeba
    przewinąć ekran żeby przeczytać.
    - płatność nie jest jasna bo można zrozumieć że płaci się za poznanie
    nadawcy a nie za pobranie (głupie ale tak się to czyta)
    Wszystko to specjalnie spreparowane pod ułomną naturę ludzką i pod ludzi
    może mniej obytych czy mniej wykształconych (dzieci).

    Oczywiście można się tłumaczyć że cena jest podana i naciągacz jest
    czysty jak łza.
    Tylko że to działanie można też równie dobrze potraktować jako
    wyłudzenie, sprytne wprowadzenie w błąd w celu złego rozporządzenia
    mieniem. Biorąc pod uwagę liczne skargi na sposób pobierania kasy przez
    rzeczoną firmę to prokurator miałby niezły punkt zaczepienia.

    Czy się komuś podoba czy nie weszliśmy do UE a tu obowiązują nas dość
    rygorystyczne przepisy chroniące konsumentów.
    Więc co? Do roboty i do egzekwowania unijnego prawa.