-
31. Data: 2011-05-03 17:48:35
Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 3 May 2011 14:58:49 +0200, Hektor wrote:
>Użytkownik "Paweł Olaszek" <o...@g...com> napisał
>> w silniku 2,0 FSI (grudzień 2007, rejestracja 2008, przebieg 100tys) pękł
>> pasek rozrządu. Auto od początku serwisowane w ASO, wg instrukcji wymiana
>> po 180tys km. (o wymianie ze starości uwag brak).
>> Producent pewnie będzie chciał się wymiksować od odpowiedzialności za
>> szkody, ale może znacie jakiś podobny przypadek, gdy mu się to nie udało?
>
>Jeśli samochód był bez żadnych opóźnień serwisowany w ASO (najlepiej jednym)
>to jest szansa na przynajmniej częściowy udział dystrybutora w naprawie. Ze
>swojej strony zainteresowałbym się czy w planie serwisowym nie ma pozycji
>typu "kontrola stanu napędu rozrządu", bo wtedy szanse mocno wzrastają.
No i zadzwonic do innego ASO co ile sie pasek wymienia.
180 tys ? A nie 90 ? Moze serwis zaniedbal obowiazkow ostatnio.
J.
-
32. Data: 2011-05-03 18:14:32
Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-05-03 13:13, Tomasz Pyra pisze:
> A komplet 16 zaworów z prowadnicami powinien kosztować około 800zł.
> Wymiana tych zaworów z planowaniem i sprawdzeniem głowicy 100-200zł.
>
> Do tego dojdzie uszczelka pod głowicą, wymiana samego paska, rozebranie
> i złożenie wszystkiego.
> W każdym razie cena 2000zł za całość naprawy to nie będzie nawet
> specjalna atrakcja.
>
> A jak mu w ASO rzucą cenę pięciocyfrową, to nawet 50% niewiele pomoże.
To jest w miarę nowy silnik.
Po dobrym rąbnięciu zastanowiłbym się, robiąc silnik dla siebie czy nie
warto wywalić wału i sprawdzić winklowania chociażby samych korbowodów -
robiąc na sprzedaż można "olać" ;)
Pozdrawiam !
-
33. Data: 2011-05-03 18:20:35
Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
Od: "Jacek" <s...@o...pl>
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ipots9$bni$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:4dbff002$0$2438$65785112@news.neostrada.pl...
>>
>> Tak jak policzyłem - naprawa około 2000zł.
>> I jest silnik z wiadomą historią i przebiegiem.
>
> 2000zł to koszt czego?
> Całkowitej naprawy silnika po urwanym pasku i zaworach, które spotkały sie
> z tłokami?
>
> hmm... w jakim samochodzie?
w mojej vectrze 1.8 benz 16v, wymiana 6 zaworów, jakieś uszczelniacze
wałków, pare pierdółek w glowicy, podkładanie do kupy. Części koło 1 tyś,
robocizna 500zł. Po robocie mam 15-16 atm kompresji.
Poszedł napinacz paska, dostał sporego luzu i przejechał tak jeszcze pół
godziny do warsztatu
Jacek
-
34. Data: 2011-05-03 18:25:45
Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-05-03 14:53, Kuba (aka cita) pisze:
>
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:4dbff002$0$2438$65785112@news.neostrada.pl...
>>
>> Tak jak policzyłem - naprawa około 2000zł.
>> I jest silnik z wiadomą historią i przebiegiem.
>
> 2000zł to koszt czego?
> Całkowitej naprawy silnika po urwanym pasku i zaworach, które spotkały
> sie z tłokami?
Oczywiście, a jaki problem?
Koszt zaworu+prowadnica+uszczelniacz będzie w granicach 50-60zł za sztukę.
Reszta to nowy pasek, uszczelki i za te 3h pracy jednego mechanika.
Wbrew tego co wielu ludzi sądzi, to wcale nie jest jakaś kosmicznie
droga naprawa, szansa że zawór wpadł do cylindra i narobił tam szkód
jest naprawdę minimalna.
> hmm... w jakim samochodzie?
hmmm... w każdym?
2000zł to kosztowało w Pugu 307.
800zł w Punto II, ale tam zrobiłem to sam i musiałem tylko kupić części.
Oba 16V.
Akurat to co ulega zniszczeniu po zerwaniu paska kosztuje bardzo podobne
pieniądze niezależnie od klasy i marki samochodu.
Kwestia tylko ilości zaworów w silniku.
Tylko oczywiście wymaga to skorzystania z usług warsztatu, który nie
będzie z klienta robił głupka. Bo jak zobaczą gościa z nową, drogą furą,
to mogą go próbować wydoić, powtarzając legendy miejskie że silniki po
zerwaniu paska ulegają całkowitemu i nieodwracalnemu zniszczeniu i
remont kosztuje 10000zł minimum.
-
35. Data: 2011-05-03 18:36:36
Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-05-03 17:47, to pisze:
> begin Tomasz Pyra
>
>> Tak jak policzyłem - naprawa około 2000zł.
>
> Chyba jak to sam zrobisz.
Sam zrobiłem za 800zł.
> Za 2000 zł to zrobisz rozrząd
50-60zł od sztuki zaworu z prowadnicą i uszczelniaczem.
W najgorszym razie zaworów trzeba 16, zazwyczaj mniej stawiam że 4-8 sztuk
> planowanie głowicy
50zł
> , kupisz uszczelki
Jedna UPG wymaga wymiany na nową.
> i to wszystko zamontujesz/zdemontujesz.
To są jakieś 3 godziny pracy.
Godzina na rozebranie i sprawdzenie zaworów, potem 2 na złożenie
wszystkiego.
Więc bez przesady z ceną robocizny.
> I to
> raczej na pewno nie w ASO. ;)
Do ASO to bym się bał - raz już to w fabryce "autoryzowanie" złożyli i
się podejrzanie szybko rozpadło ;)
A poważnie to oczywiście że nie w ASO - tego typu naprawy w ASO są
niewspółmiernie drogie do skomplikowania naprawy.
-
36. Data: 2011-05-03 18:54:57
Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
Od: Pete <n...@n...com>
On 5/2/2011 3:00 PM, Paweł Olaszek wrote:
> Producent pewnie będzie chciał się wymiksować od odpowiedzialności za
> szkody, ale może znacie jakiś podobny przypadek, gdy mu się to nie udało?
>
Podobne przypadki mialy miejsce w silnikach 1.8T grupy VAG na rynku USA
jakis czas temu. Wymiana paska i napinacza wedlug instrukcji byla
przewidziana co 120 tys mil (190 tys. km). Czesto natomiast dochodzilo
do zerwania napinacza lub paska juz po polowie tego przebiegu. VW/Audi
mowilo wlascicielom "spierdalaj, bo juz po gwarancji." Ale takich
przypadkow nazbieralo sie wystarczajaco duzo, ze jakis prawnik podjal
sie reprezentowania wlascicieli i wytoczono producentowi sprawe sądową.
Rezultatem bylo to, ze VAG zwrocil wlascicielom koszty naprawy i
wydluzyl gwarancje na te elementy.
Zmierzam do tego, że jesli to co sie Tobie przydarzylo to odizolowany
przypadek, to raczej ciezko bedzie Ci cokolwiek wskórać u producenta
auta. Chyba że znajdziesz paru innych, którym też się tak stało i razem
rozdmuchacie ogień.
Powodzenia.
Pozdr.
Pete
-
37. Data: 2011-05-04 13:41:50
Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
Od: "cbnet" <c...@n...pl>
Jak się dość sporo (regularnie) jeździ po wybojach (kostka
brukowa, nędzna drożyna na której plomby wypadają... itp)
to trwałość rozrządu dramatycznie spada.
Niestety.
--
CB
Użytkownik "Paweł Olaszek" <o...@g...com> napisał w wiadomości
news:4dbf0d77$1@news.home.net.pl...
> w silniku 2,0 FSI (grudzień 2007, rejestracja 2008, przebieg 100tys) pękł pasek
> rozrządu. Auto od początku serwisowane w ASO, wg instrukcji wymiana po 180tys
> km. (o wymianie ze starości uwag brak).
> Producent pewnie będzie chciał się wymiksować od odpowiedzialności za szkody,
> ale może znacie jakiś podobny przypadek, gdy mu się to nie udało?