  • Data: 2010-10-16 01:41:52
    Temat: Re: Ustawianie ostrosci PO zrobieniu zdjecia ?
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net> szukaj wiadomości tego autora

    W piątek, 15 października 2010 07:47, Mariusz Chwalba wyraził następujacą
    opinię:
    > On Thu, 14 Oct 2010 22:21:58 +0200, Dariusz Zygmunt

    > A po co ma wiedzieć? Wystarczy, że DSP wie jaką dany piksel ma pozycję.
    > Efektywnie rejestruje przecież po prostu kilka/naście/dziesiąt obrazów
    > wyostrzonych w różnych punktach. Składać potem można w postprocesingu.

    Czy Ty rozumiesz w ogóle jak działa soczewka skupiająca i na czym polega
    ostrzenie w przypadku obiektywów złożonych z soczewek??

    Bez informacji jak daleko od aparatu jest _każdy_ element rejestrowanego
    obrazu DSP nie będzie "wiedzieć" który z pikseli rejestruje "ostry" obraz
    przedmiotu a który "nieostry".

    > Ja za to odnoszę wrażenie, że stoisz na stanowisku "nie mam pojęcia jak to
    > działa, więc uznam to za fizycznie niemożliwe". Dobrze, że goście ze
    > Stanforda o tym nie wiedzą :>
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Plenoptic_camera
    > http://graphics.stanford.edu/papers/fourierphoto/fou
    rierphoto-600dpi.pdf

    Ale jesteś pewien że sam rozumiesz teksty które zacytowałeś i wiesz na czym
    polega opisana metoda? :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt