eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUrsus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę › Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5a0ebd6d$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5a102382$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <oup96c$qsa$1@node2.news.atman.pl>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Sat, 18 Nov 2017 13:57:27 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.4.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <oup96c$qsa$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 54
    Message-ID: <5a102e39$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.79.44
    X-Trace: 1511009849 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 649 178.42.79.44:57615
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3970
    X-Received-Body-CRC: 2347377685
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619180
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-11-18 o 13:30, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2017-11-18 o 13:11, T. pisze:
    >
    >>>> W trakcie II edycji Kongresu 590 spółka Ursus SA zaprezentowała
    >>>> prototyp pierwszego w pełni polskiego elektrycznego samochodu
    >>>> dostawczego ELVI. Samochód wyposażono w rewolucyjny system szybkiego
    >>>> doładowywania baterii w 15 min do 90 proc. Według danych producenta
    >>>> pełna bateria zapewni zasięg do 150 km.
    >>>> To, co ciekawe, to niewielka wysokość - do 2 m, dzięki czemu to
    >>>> autko może wjechać na podziemne parkingi, co ułatwi dostawę dp
    >>>> podziemi budynków (hoteli, galerii handlowych, budynków
    >>>> mieszkalnych). Ładowanie baterii do 90% - 15 minut.
    >>>>
    >>>> Więcej: http://glowny-mechanik.pl/2017/11/17/elvi-na-kongres
    ie/
    >>>
    >>> Ile toto kosztuje i gdzie mozna kupic?
    >>>
    >> Rozmawiałem z dyrektorem Zarajczykiem - twierdzi, że w sprzedaży
    >> pojawi się w przyszłym roku, a finansowanie ma być połączeniem wpłaty
    >> części kwoty i wynajmie. Wyglądało to sensownie, dzięki czemu koszt
    >> posiadania ma być zbliżony do kosztu samochodu spalinowego.
    >
    > Jeśli kombinują że nabywca zapłaci kwotę jak za podobny dostawczak
    > i nie dostanie go na własność tylko będzie jeszcze wynajmował
    > drugie pół samochodu bo nowość jest tak a droga to się nie przyjmie.
    > Sprzedają kilkadziesiąt pojazdów w kraju które kupią firmy dla reklamy
    > i nikt więcej.
    > Prezes czy właściciel firmy zanim coś kupi przeliczy opłacalność
    > ekonomiczną. Jeśli cena zakupu razem z ceną eksploatacji za pierwsze
    > trzysta tysięcy kilometrów będzie wyższa niż w pojeździe spalinowym
    > to nigdy elektryka nie kupi. Poza nielicznymi kupującymi auto dla
    > reklamy.
    > A jeśli będą konkurencyjni cenowo to właśnie znaleźli dobrą niszę
    > dla tego produktu. Po miastach telepie się cała masa dostawczaków
    > które dziennie robią tylko koło stu kilometrów dziennie.
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Przyznam, że rozmawiałem dośc dawno i nie pamiętam szczegółów, ale było
    to tak skalkulowane, że cena samochodu ma być nieco niższa niż podobnego
    spalinowego, a wynajem akumulatorów skalkulowany tak, aby było to mniej
    niż miesięczne wydatki na paliwo ciekłe. Suma sumarum taniej, choć na
    początku zapewne niedużo. A po przekroczeniu pewnej bariery produkcji
    auto stanieje, podobnie jak przy większych zamówieniach samych
    akumulatorów. Z tego co pamiętam, zainteresowała się tym Deutsche Post i
    jakaś firma kurierska, więc popyt na początku będzie. Generalnie
    Ursusowi się na razie udają pojazdy elektryczne - jeśli w to pójdą, będą
    wygrani moim zdaniem. Podobnie Solaris juz ileś tam elektrycznych
    autobusów sprzedał.
    Firma jest prywatna, więc raczej nie będą inwestowali na rympał, tylko
    dobrze rozeznają i rynek, i możliwości.

    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: