  • 81. Data: 2017-11-03 21:29:03
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2017 o 21:19, cef pisze:

    > To rozwinięcie modelu, który sam zaproponowałeś.
    > Uważam, że popełnia się u nas błąd w edukacji wmawiając
    > pieszemu, że jak wejdzie na jezdnię, to samochód się zatrzyma.
    > Większość pieszych np nie zdaje sobie sprawy, że
    > kierowca może ich po prostu nie zauważyć.

    Uważam, że popełnia się u nas błąd w edukacji wmawiając kierowcom, że
    jak wjedzie na skrzyżowanie na zielonym to tramwaj czy tir się zatrzyma.
    Większość kierowócw nie zdaje sobie sprawy, że kiedowca czy motorniczy
    może ich nie zauważyć.

    Dlatego proponuje się nowatorskie rozwiązanie - na zielonym nalezy
    pierwszeństwa ustępować, a na czerwonym ciąć smiało, bo przecież
    świadomi użytkownicy zielonego światła się zatrzymają, więc nie ma się
    czego obawiać.

    Shrek

  • 82. Data: 2017-11-03 21:33:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2017 o 20:40, J.F. pisze:

    > No ale przejscia nie ma, z pierwszenstwem pieszego to by sie jezdzic nie
    > dalo  :-P

    Byłeś kiedyś za Odrą? Znasz kogoś kto był? :P

    > A jak jest, to sa i swiatla.

    Jak wyżej.

    > Street View juz jest w paru niemieckich miastach - Berlin, Hamburg,
    > Hanover, Stuttgart - mozna popatrzec.

    Pierwsze losowe miejsce w berlinie - tylko się obruciłem o 90 stopni.

    https://www.google.pl/maps/@52.5120039,13.4087574,3a
    ,75y,162.47h,83.02t/data=!3m7!1e1!3m5!1sDxA1s9N2JQzC
    V9LRv1PZng!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid
    %3DDxA1s9N2JQzCV9LRv1PZng%26output%3Dthumbnail%26cb_
    client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%2
    6h%3D100%26yaw%3D108.775986%26pitch%3D0%26thumbfov%3
    D100!7i13312!8i6656?hl=pl

    > Co do jasnosci sie zgadzam.

    Tyle dobrego - no więc teraz jest jasno - pieszy ma pierwszeństwo i jak
    go pierdolniesz na przejściu to powinieneś iść do sztumu (sprawdzić czy
    nie ksiądz)

    Shrek

  • 83. Data: 2017-11-03 21:34:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2017 o 21:16, t-1 pisze:

    > Nie widzisz sprzeczności w swoim rozumowaniu?
    > Wchodzić można, wjeżdżać nie należy.

    Twierdzisz, ze wymuszenie pierwszeństwa nadaje pierwszeństwo?

    Shrek

  • 84. Data: 2017-11-03 21:44:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2017 o 15:10, Adam Wysocki pisze:

    > Jeśli miały obowiązek, to dlaczego kursantka tu oblała?
    >
    > https://www.wykop.pl/link/3992199/nie-zdala-egzaminu
    -bo-wpuscila-pieszych-na-przejscie/

    Jesli to ta co poszła do sądu, to dwa razy wygrała.

    Shrek

  • 85. Data: 2017-11-03 21:51:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-03 o 21:29, Shrek pisze:

> [...]
    > pierwszeństwa ustępować, a na czerwonym ciąć smiało, bo przecież
    > świadomi użytkownicy zielonego światła się zatrzymają, więc nie ma się

    Czyli zaprzeczasz sam sobie.
    Zaczynasz od tego, że pieszy powinien korzystać
    z rozwagą ze swojego pierwszeństwa,
    a na koniec proponujesz nowatorskie idiotyzmy.

  • 86. Data: 2017-11-03 21:57:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2017 o 15:37, J.F. pisze:

    > P.S. Czesto mi sie zdarza - korek pelznie na ulicy, poprzednik podjezdza
    > o pare metrow, ale jest przejscie.
    > Poczekac przed przejsciem az sie zrobi kawalek wolnego za przejsciem,
    > czy stanac na pasach ?

    Ty poważnie?

    Shrek

  • 87. Data: 2017-11-03 22:22:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Byłeś kiedyś za Odrą? Znasz kogoś kto był? :P

    Ba, sam bylem :-)

> [...]

    _client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%
    26h%3D100%26yaw%3D108.775986%26pitch%3D0%26thumbfov%

    A jak widzisz - obywatel woli na dziko niz po przejsciu :-)

    I pieknie ... a terak kontynuuj ta ulica.
    Kolejne jest dosc blisko, trzecie rowniez ... a czwartego nie ma.

    Obroc sie to te 90 stopni ... ile przejsc ? Tylko tam blisko streefy
    30.
    to sie obroc o 180 stopni ... ile przejsc ?

    Poza tym to DDR, zobacz inna przypadkowa
    https://www.google.pl/maps/@52.4777427,13.2787691,3a
    ,75y,310.43h,62.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfUrqWGs2bYPI
    o60ejaHR6g!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Jest na niej przejscie ! jedno na razie zauwazylem :-)

    >Tyle dobrego - no więc teraz jest jasno - pieszy ma pierwszeństwo i
    >jak go pierdolniesz na przejściu to powinieneś iść do sztumu
    >(sprawdzić czy nie ksiądz)

    Nie - jak go p*, to znaczy ze on wtargnal :-)

    A ten przepis akurat prawidlowy, bo trudno wymagac od pieszego aby
    stal na przejsciu i przepuszczal samochody :-)

    Policja sobie z tym radzi prosto - a z ktorej strony przechodzil ?
    Jak od kraweznika, to wtargnal, jak przez wiecej pasow musial przejsc,
    to bylo mu ustapic pierwszenstwa :-)

    J.

  • 88. Data: 2017-11-03 22:28:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2017 o 21:51, cef pisze:

    > Czyli zaprzeczasz sam sobie.
    > Zaczynasz od tego, że pieszy powinien korzystać
    > z rozwagą ze swojego pierwszeństwa,
    > a na koniec proponujesz nowatorskie idiotyzmy.

    NIc cię w dupę nie ukąsało?

    Shrek

  • 89. Data: 2017-11-03 22:35:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-03 o 22:28, Shrek pisze:

    > NIc cię w dupę nie ukąsało?

    A to widzę, że wrażenia mamy podobne.
    Też się o Ciebie zatroszczyłem :-)

  • 90. Data: 2017-11-03 22:51:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ty poważnie?

    W zaistnialej interpretacji calkiem powaznie ...

    J.