  • 231. Data: 2017-11-06 15:01:17
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-06 o 14:58, Adam Wysocki pisze:

    > Mimo wszystko gdyby nie wpuścił tego pieszego, to do wypadku by nie
    > doszło, prawda?

    Ty tak na poważnie? Jakby mu skrzyżowanie wcześniej TIRmanowi ktoś wybił
    szybę na skrzyżowaniu szybę wybił, to do wypadku też by nie doszło,
    prawda? Zatem, stosując argumentum ad Adamum Wysockum - winnym wypadkowi
    jest leniwy huligan.

    A nawet jeśli nie jest winnym, to winę TIRmana można rozwadniać głupimi
    pytaniami "a jeśli by mu szybę wybił huligan wcześniej, to do wypadku by
    nie doszło", dodając jeszcze znaczące ", prawda?", na które to pytanie
    nie sposób odpowiedzieć inaczej niż "no, prawda".

    --
    Liwiusz

  • 232. Data: 2017-11-06 15:01:44
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Zatrzymanie z domniemania, że pieszy chce przejść, jest wynikające z
    > warunków ruchu *drogowego*. Przypominam, że chodnik przy jezdni należy do
    > DROGI, jeśli już jesteśmy szczegółowi.

    Nie wiem skąd takie domniemanie. Pieszy nie wchodzi na jezdnię, tylko
    czeka. Jak smaochód stoi na podporządkowanej i czeka, żeby wjechać, to też
    się zatrzymujesz domniemując, że skoro stoi, to może w każdej chwili
    ruszyć?

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 233. Data: 2017-11-06 15:03:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-06 o 15:01, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > czeka. Jak smaochód stoi na podporządkowanej i czeka, żeby wjechać, to też
    > się zatrzymujesz domniemując, że skoro stoi, to może w każdej chwili

    Zły przykład.

    Jak samochód stoi na drodze głównej i czeka, żeby wjechać, to też się
    nie zatrzymujesz, bo skoro stoi i czeka, to nie trzeba mu ustępować
    pierwszeństwa?

    --
    Liwiusz

  • 234. Data: 2017-11-06 16:59:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-06 o 12:06, Liwiusz pisze:

    > Chyba rozmawiam z robotem, który nie czuje języka.

    Czucie i wiara wobec mędrca szkiełka i oka?
    Albo żółte albo czerwone :-)

  • 235. Data: 2017-11-06 17:32:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 Nov 2017 14:01:44 +0000 (UTC), Adam Wysocki

    > Nie wiem skąd takie domniemanie.
    > Pieszy nie wchodzi na jezdnię, tylko czeka.

    Jak czeka niewiadomo ile, wąchajac smród spalin i słuchając nieprzerwanego
    hałasu, to w końcu może mu się znudzić czekanie. Stąd takie domniemanie.

    > Jak smaochód stoi na podporządkowanej i czeka, żeby wjechać, to też
    > się zatrzymujesz domniemując, że skoro stoi, to może w każdej chwili
    > ruszyć?

    Samochód to nie pieszy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 236. Data: 2017-11-06 17:35:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.11.2017 o 14:50, Adam Wysocki pisze:

    > Jesteś pewien, że ten, który się zatrzymał, nie dostałby współwiny?
    >
    > Ja nie jestem.

    W sądzie niczego nie można być pewnym. Aczkolwiek założyłbym się z tobą
    o 5kPLN,że nie dostanie współwiny. To jak?

    Shrek

  • 237. Data: 2017-11-06 17:43:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.11.2017 o 15:03, Liwiusz pisze:

    > Jak samochód stoi na drodze głównej i czeka, żeby wjechać, to też się
    > nie zatrzymujesz, bo skoro stoi i czeka, to nie trzeba mu ustępować
    > pierwszeństwa?

    To akurat też zły przykład, bo często po prostu wpuszczają.

    Sam fakt, że ktoś prosi o uzasadnienie domniemania że pieszy stojący
    _przy_ przejściu ma zamiar przejść przez przejście należy uznać za
    udawanie głupiego.

    Idąc dalej tym tropem - w kolejkę do kasy też się wpierdalacie w
    sklepie, bo skąd domniemanie, że ona do kasy stoi, a nie po prostu
    ludzie mieli taki kaprys i się z zakupami zebrali?

    Shrek

  • 238. Data: 2017-11-06 17:47:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.11.2017 o 14:58, Adam Wysocki pisze:

    > Mimo wszystko gdyby nie wpuścił tego pieszego, to do wypadku by nie
    > doszło, prawda?

    Ale jaki z tego wniosek? Bo gdyby na przykład zapiedalał 200km/h to też
    by nie doszło - albo by się rozpiedolił wcześniej, albo byłby już dalej.

    Shrek

  • 239. Data: 2017-11-07 09:32:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 Nov 2017 13:50:06 +0000 (UTC), Adam Wysocki

    > Jesteś pewien, że ten, który się zatrzymał, nie dostałby współwiny?

    Przecież ta sytuacja się już wydarzyła -- dostał współwinę, albo toczy się
    w ogóle w jego sprawie postępowanie? Jeśli tak, to w jakim charakterze? Nie
    hamował ostro, pojazd z przeciwka się zatrzymał, mógł domniemać że za
    moment na przejściu pojawią się piesi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 240. Data: 2017-11-07 09:35:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 Nov 2017 13:58:07 +0000 (UTC), Adam Wysocki

    > Mimo wszystko gdyby nie wpuścił tego pieszego,
    > to do wypadku by nie doszło, prawda?

    Nie posiadam kryształowej kuli. Z pewnością by nie doszło do wypadku, gdyby
    powodujący śmierć pieszego, jako kierowca wielotonowego pojazdu, pilnował
    SWOICH obowiązków na drodze zbliżając się, na ograniczeniu 50/h w warunkach
    mokrej nawierzchni, do skrzyżownaia i przejścia dla pieszych (przy którym
    znajdują się piesi).

    > Nie umniejszam winy tirolota.

    Umniejszasz, szukając mu mniejszego lub większego usprawiedliwienia. Ja
    wiem że nie wszystko jest czarnobiałe, ale w tej sytuacji ani nie było
    gwałtownego hamowania, ani jakichś udziwnionych manewrów, nic nikomu
    widoczności nie zasłaniało -- ot normalne zatrzymanie tak jakby pieszy
    wszedł już na przejście (nie wszedł, bo widać nieogarnięty albo strachliwy
    i nie wejdzie póki wszystko nie stanie).

    --
    Pozdor
    Myjk