  • 221. Data: 2017-11-06 11:15:46
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: p...@g...com

    --Bla bla bla...

    https://www.tvn24.pl/lodz,69/jest-wyrok-za-smierc-55
    -latki-ze-zgierza,786965.html
    7 lat za zabicie pieszego na pasach

    http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2017-09-28/potrac
    il-ludzi-na-przejsciu-byl-pijany-uslyszy-wyrok/

    6 lat bo nikt nie zginal

    cos ta wladza ludowa bardzo poblazliwa dla pijakow za kolkiem, czasami panbuk pomaga
    jednak i wydaje surowszy wyrok

    https://www.tvn24.pl/wideo/z-anteny/mezczyzna-ucieka
    l-skradzionym-samochodem-uderzyl-w-drzewo-zmarl-w-sz
    pitalu,1677035.html?playlist_id=23618

  • 222. Data: 2017-11-06 11:35:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-06 o 09:24, Liwiusz pisze:

    > Późne żółte to czerwone.

    Ha, ha - a bardziej późne żółte ale jeszcze nie czerwone, to
    jest różowe?

  • 223. Data: 2017-11-06 11:43:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-06 o 11:35, cef pisze:

    > Ha, ha -  a bardziej późne żółte ale jeszcze nie czerwone, to
    > jest różowe?

    Nie, bo światła są wyświetlane na osobnych lampach.

    --
    Liwiusz

  • 224. Data: 2017-11-06 11:46:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-06 o 11:43, Liwiusz pisze:

    > Nie, bo światła są wyświetlane na osobnych lampach.

    No to przeczysz sam sobie, bo jeśli jest żółte,
    to nie może być czerwone, skoro sa w osobnych lampach :-)

  • 225. Data: 2017-11-06 12:06:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-06 o 11:46, cef pisze:

    > No to przeczysz sam sobie, bo jeśli jest żółte,
    > to nie może być czerwone, skoro sa w osobnych lampach :-)

    Chyba rozmawiam z robotem, który nie czuje języka.

    --
    Liwiusz

  • 226. Data: 2017-11-06 14:50:06
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Nadal ten co potrącił ludzi.

    Jesteś pewien, że ten, który się zatrzymał, nie dostałby współwiny?

    Ja nie jestem.

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 227. Data: 2017-11-06 14:50:47
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    WS <L...@c...pl> wrote:

    > e... nie musial, bo piesi jeszcze nie weszli na przejscie... tez chcial
    > byc uprzejmy

    Ty byś się nie zatrzymał w takiej sytuacji?

    Ja się zatrzymuje, choć daleko mi do nadmiernej uprzejmości. Na to po
    prostu jest paragraf.

  • 228. Data: 2017-11-06 14:52:11
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    WS <L...@c...pl> wrote:

    > wolno, bo jechal w przeciwnym kierunku ;)
    >
    > dokladnie przepis brzmi tak:
    >
    > Art.26.3 Kierującemu pojazdem zabrania się:
    > 2)omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się
    > w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu

    Nie ten przepis, to inny by znaleźli - sprowadzenie zagrożenia itd.
    Pomijając to, że takie zachowanie (niezatrzymanie się, gdy ktoś inny
    puszcza pieszych) jest zwyczajnie niebezpieczne.

  • 229. Data: 2017-11-06 14:56:09
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

    > wiec chyba dobrym pomyslem byloby dodanie buforu bezposrednio przed
    > przejsciem, bo zyskiwanie przez pieszego pierwszenstwa równo w granicy
    > jezdni to moim zdaniem bardzo kiepski pomysl

    Ale kto ma dodać ten bufor? Kierowcy, ustawodawca? Ustawodawca póki co nie
    dodał.

    > dzieci maja to do siebie ze moga postepowac malo racjonalnie

    Dlatego od pilnowania dzieci są ich rodzice - to prawda, że mądry kierowca
    przewiduje i stara się myśleć też za innych, ale jak jednak nie pomyśli
    lub nie zdąży, to nie przypisywałbym mu winy, że rozjechał dzieciaka,
    który wbiegł mu przed maskę.

    > dostosowanie zachowania do otaczajacej rzeczywistosci jest lepszym
    > pomyslem nawet jezeli nie pozostaje do konca w zgodzie z litera prawa

    Jak najbardziej - dopóki nie dojdzie do tragedii, wtedy zaczyna się
    drążenie, kto nie postąpił zgodnie z literą prawa i dlaczego.

  • 230. Data: 2017-11-06 14:58:07
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Jak pieszy jest przy przejściu, to będzie chciał KIEDYŚ przejść. Zatem
    > może też w każdej chwili "wtargnąć" czy tam "wymusić" jak kto woli --
    > kierowca ma prawo w takiej sytuacji zwolnić, do zatrzymania się włącznie
    > -- mówi o tym PORD. I ani nikt go za to nie ma prawa ukarać, ani nie
    > można nań zganić winy za ew. wypadek spowodowany przez innego
    > bezmyślnego debila -- jak w przedstawionej sytuacji (o dobieraniu sobie
    > wygodnych paragrafów do tezy nie wspomnę).

    Mimo wszystko gdyby nie wpuścił tego pieszego, to do wypadku by nie
    doszło, prawda?

    Nie umniejszam winy tirolota.