  • 211. Data: 2017-11-05 19:11:46
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    news:otnjl3$55k$1@node1.news.atman.pl...
    > Myślę, ze sprawca mógłby zacząć od tego, żeby zachować bezpieczny odstęp.

    Można też wprowadzić 30 km/h. Wystarczy nie zapraszać pieszych na cmentarz,
    bo taki charakter ma to zaproszenie.
    neelix

  • 212. Data: 2017-11-05 19:28:05
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA8245A64C9D65budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik neelix a...@w...pl ...
    > Sytuacja z wczoraj. Jada 3 samochody patrzac od przodu: policja, jakas
    > baba i ja. Przy przejsciu stoi pieszy. Za nami pusta droga. Policja
    > przejezdza, a baba hamuje prawie z piskiem opon, ja za nia. Zero sensu, 3
    > sekundy i pieszy przeszedłby spokojnie na pustej drodze a tak ona
    > niepotrzebnie hamuje, stwarza niebezpieczenstwo bo robi to nagle i
    > GWAŁTOWNIE.

    Bo ktoś na kursie napakował do pustego łba dyrdymały, że jak nie ustąpi
    pieszemu pierwszeństwa to nie zda egzaminu. Być może nawet ktoś nie zdał i
    pojawiła się psychoza strachu. Złe szkolenie/egzaminowanie zrobiło kierowcom
    krzywdę. Potem też obserwacja innych kierowców i podpieranie się tzw.
    kulturą jazdy.

> [...]
    > ronda.
    > Z boku ładuje sie na przejscie piesza, ubrana na czarno, wyszła z
    > chodnika nie dajac zadnego wczesniejszego znaku w postaci staniecia przy
    > przejsciu etc.
    > Pierwsze auto wyhamowało ale drugie juz nie, walneło mu w pupe a przez to
    > pierwsze auto przesuneło się i walneło babeczke. Na szczescie lekko.
    > Oczywiście wina tego z tyłu ewidentna ale moralnie i logicznie absurdalna
    > sytuacja spowodowana tym, ze kazdy z trzech uczestników mogł zrobic coś
    > odrobine lepiej... Tyle ze w efekcie mamy 2 poobijane auta i jednego

    Mógł, ale gdyby pieszy miał więcej rozumu to by nie pchał się na jezdnię.
    Czas by dotarło, że jak on widzi auta to niekoniecznie jest widziany,
    szczególnie taki batman.

    neelix

  • 213. Data: 2017-11-05 19:39:28
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Serio, serio? Ja akurat zdałem właśnie dlatego, że skorzystałem sprawnie i
    > bez zbędnego wahania z czyjejś uprzejmości. Potem było tylko "pan skręci
    > na parking od supermarketu i zaparkuje gdzie panu wygodnie". I nie - nie
    > zamienialiśmy się tam miejscami;)

    No to miałeś szczęście. Który myślący, ostrożny egzaminator weźmie na siebie
    skutki tego, że wpuszczający nagle ruszy/przyśpieszy? Widziałem wielu
    idiotów w pobliżu egzaminacyjnej L-ki, by kandydat nie zdał. Odpowiedź
    egzaminatora na pytanie czy mogę jechać jest zazwyczaj niezbyt miła i taka:
    to pan kieruje. Szczęka sama opada. Takie pytanie to duże ryzyko. Lepiej nie
    pytać, podziękować i czekać.

    neelix

  • 214. Data: 2017-11-05 20:20:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2017 o 19:39, neelix pisze:

> [...]
    > miła i taka: to pan kieruje. Szczęka sama opada. Takie pytanie to duże
    > ryzyko. Lepiej nie pytać, podziękować i czekać.

    Czekałbyś ad mortem defecatum. Zresztą literalnie na stojacym pojeździe
    nie da się wymusić pierwszeństwa (no dobra - może poza przypadkiem gdy
    wyjechał z głównej i stoi na twojej drodze;)

    Shrek

  • 215. Data: 2017-11-05 22:59:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Nov 2017 14:06:32 +0100, Shrek napisał(a):

    > Na przykład zatrzyma się i machnie żeby jechać a potem wlezie.

    No i co z tego, ze machnie ? Przeciez chcesz miec obowiazek ustapienia
    pierwszenstwa, to ustepuj dalej :-)

    Jak zmienisz przepisy, to beda :-)

    J.

  • 216. Data: 2017-11-05 23:32:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2017 o 22:59, J.F. pisze:

    > No i co z tego, ze machnie ? Przeciez chcesz miec obowiazek ustapienia
    > pierwszenstwa, to ustepuj dalej :-)

    A jak sobie radzisz jak ktoś na drodze z pierszeństwem zaparkuje?

    Jasne.

    Shrek

  • 217. Data: 2017-11-06 09:24:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-05 o 10:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Na poźnym zołtym wjezdzam jak oceniam ze lepiej przejechac niz hamować.

    Późne żółte to czerwone.
    Nie mam zatem więcej pytań. Twoja wiarygodność w kontekście dyskusji na
    tematy kodeksodrogowe jest zerowa.

    --
    Liwiusz

  • 218. Data: 2017-11-06 09:33:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-05 o 13:59, J.F. pisze:
    > Pieszy na chodniku pierwszenstwa nie ma.

    A kto ma? Samochód? :)

    --
    Liwiusz

  • 219. Data: 2017-11-06 10:50:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 5 Nov 2017 06:41:55 +0100, w <otm8b2$j8g$1@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Ale dlaczego tylko piesi? Rowerzyści też niech nie wjeżdzają na zielonym
    > swietle. Tiry niech mają pierwszeństwo nad osobówkami. Przecież
    > kierownik tira może mieć katar.

    Tutaj piesi stali 2m od przejścia. Czekali aż wszystko przejedzie, aby sobie
    spokojnie przetuptać z brzdącem przez przejście.

    Zdarza mi się stać dalej od przejścia i na pewno nie po to, aby auto mnie
    przepuściło.

  • 220. Data: 2017-11-06 10:52:44

    Sat, 4 Nov 2017 22:14:12 +0100, w <59fe2da8$0$5159$65785112@news.neostrada.pl>,
    "neelix" <a...@w...pl> napisał(-a):

    > I to jest dowód na to, że gruntowna reforma sądów z wymianą kadr jest
    > niezbędna.

    Bla bla bla...