  • 1. Data: 2013-04-16 22:08:11
    Temat: Upgrade prawa jazdy kat B do 4250kg
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Od 18 stycznia możliwy jest "upgrade" prawa jazdy kat. B o prawo do
    prowadzenia zestawów do 4250kg DMC.

    I nie chodzi tu o holowanie przyczep lekkich (co było i nadal jest
    dozwolone nawet jak DMC przekracza 3500kg), a o prowadzenia zestawów typu
    2200kg+2000kg DMC.

    Może to być fajna sprawa dla holujących większe przyczepy, gdzie często
    jest tak że przyczepa ma np. DMC 1500kg, a pojazd holujący lekko przekracza
    2000kg DMC. Dotychczas żeby coś takiego holować trzeba było mieć B+E.

    Nie trzeba robić kursu, zdaje się tylko egzamin praktyczny (taki sam jak na
    B+E, koszt 200zł), a następnie trzeba wymienić dokument PJ na posiadający
    odpowiedni wpis.

  • 2. Data: 2013-04-16 22:21:53
    Temat: Re: Upgrade prawa jazdy kat B do 4250kg
    Od: <9...@...222153.invalid> (Tom N)

    Tomasz Pyra w

> [...]

    > B+E, koszt 200zł), a następnie trzeba wymienić dokument PJ na posiadający

    Podaj podstawę prawną z uwzględnieniem obowiązujących rozporządzeń, oraz
    uzasadnieniem dlaczego się cokolwiek zmieniło od 18 stycznia 2013

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2013-04-16 22:57:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 16 Apr 2013 22:21:53 +0200, Tom N napisał(a):

    > Podaj podstawę prawną z uwzględnieniem obowiązujących rozporządzeń

    Ustawa o kierujących pojazdami

    > dlaczego się cokolwiek zmieniło od 18 stycznia 2013

    A to już mi się nie chce szukać co kiedy zmieniało - w sumie ten 18
    stycznia to zgaduję, bo tam widzę jakaś ostatnia zmiana w ustawie była.
    Tak tylko przy okazji zauważyłem w WORD tablicę z rozpiską różnych
    "dziwnych" rodzajów egzaminów które można zdawać i taki też był.

  • 4. Data: 2013-04-16 23:02:54
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-16 22:57, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > Tak tylko przy okazji zauważyłem w WORD tablicę z rozpiską różnych
    > "dziwnych" rodzajów egzaminów które można zdawać i taki też był.

    Czekaj czekaj, chwila, czyli mogę sobie pójść tylko na egzamin bez
    żadnego kursu ot tak z ulicy, oczywiście uprzednio posiadając B?
    Co w przypadku baku pozytywnego wyniku?

    Lewis

  • 5. Data: 2013-04-16 23:11:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 16 Apr 2013 23:02:54 +0200, Lewis napisał(a):

    > Czekaj czekaj, chwila, czyli mogę sobie pójść tylko na egzamin bez
    > żadnego kursu ot tak z ulicy, oczywiście uprzednio posiadając B?

    Tak to wygląda - płacisz 200zł, zdajesz egzamin praktyczny wg. programu
    kat. B+E i jak zdasz dostajesz dodatkowy wpis w PJ (czyli wymiana dokumentu
    - chyba 80zł) uprawniający do kierowania zestawem 4250kg.

    > Co w przypadku baku pozytywnego wyniku?

    Myślę że nic - dokładnie tak jak w przypadku innych niezdanych egzaminów,
    dotychczas posiadanych uprawnień nie zabierają.

  • 6. Data: 2013-04-16 23:13:39
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-16 23:11, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Myślę że nic - dokładnie tak jak w przypadku innych niezdanych egzaminów,
    > dotychczas posiadanych uprawnień nie zabierają.

    Świetnie, idę jutro to przetestować :)

    Lewis

  • 7. Data: 2013-04-16 23:21:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 16 Apr 2013 23:13:39 +0200, Lewis napisał(a):

    > Świetnie, idę jutro to przetestować :)

    Ciekawe czy jakbym zdał taki "upgrade", a potem by mnie naszła ochota na
    kurs, to pewnie drugi raz każą zdawać ten sam egzamin?
    Bo mogliby wtedy z automatu dać B+E, no ale po co?

    Jakby nie wiedzieli w WORD o czym do nich mówisz to masz podstawy prawne:

    Ustawa o kierujących pojazdami art. 6. ust. 1 pkt 6 lit. c i art. 6. ust.
    2

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
    z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o
    uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania
    uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych
    sprawac § 23. 2.

  • 8. Data: 2013-04-16 23:26:43
    Od: <5...@...232643.invalid> (Tom N)

    Tomasz Pyra w

    > Ustawa o kierujących pojazdami

    Nie ma tam ani słowa o 200 PLN.
    Również tego nikt nie zmienił

    "Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

    1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej
    nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus -- nie może przekraczać rzeczywistej
    masy całkowitej pojazdu ciągnącego;"

    więc pisanie, ze B wystarczy na zestaw 2200+2000 jest naduzyciem

    > A to już mi się nie chce szukać co kiedy zmieniało - w sumie ten 18
    > stycznia to zgaduję

    A wystarczyło zamiast zgadywać w ustawie sprawdzić, kiedy wchodzi w życie ;P

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2013-04-16 23:53:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 16 Apr 2013 23:26:43 +0200, Tom N napisał(a):

    > Tomasz Pyra w

    > Nie ma tam ani słowa o 200 PLN.

    200zł kosztuje egzamin

    > więc pisanie, ze B wystarczy na zestaw 2200+2000 jest naduzyciem

    Mieszasz uprawnienia do prowadzenia pojazdów z ładownością tych pojazdów.

    Czyli jak najbardziej mając upgrade masz uprawnienia na zestaw z DMC
    2200+2000. Natomiast owszem jak chcesz tą przyczepę załadować do pełnej
    ładowności, to trzeba spełnić jeszcze inne wymagania.

  • 10. Data: 2013-04-17 08:44:04
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-16 23:21, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych

    Powstrzymuje mnie jedna jedyna rzecz... To że obecnie mam dokument
    bezterminowy, a te które wydadzą po upgradzie będzie już ważne tylko 10
    lat... A może się mylę?

    Lewis