  • 11. Data: 2014-08-06 17:06:27
    Temat: Re: Upadaj?cy Radio Shack....
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 06 Aug 2014 16:07:06 +0200, Luke <l...@l...net> wrote:

    >Dla mnie najciekawszy jest w tym wszystkim wykres. W ciągu czterech lat
    >coś na tym wykresie (obrót/dochód itd.) spada z dwudziestu kilku
    >(jednostki nie podano) do kilku.
    >
    >Skoro na wykresie jest napis RadioShack, nie jest to przypadkowy
    >ilustrator tylko realna analiza funkcjonowania tej firmy.
    >
    >Czy w ciągu 4 ostatnich lat naprawdę doświadczyliśmy tak drastycznych
    >zmian w zainteresowaniu elektroniką, konstruowaniem i tak dalej? Bo
    >spodziewałbym się analogicznego wykresu, ale ze skalą x od 2000, nie 2010...
    >
    >L.

    To nie jest wykres zainteresowania elektronika, ale wykres sprawnosci
    firmy. Jedno z drugim nic nie ma wspolnego.

    A.L.

  • 12. Data: 2014-08-06 17:11:55
    Od: Luke <l...@l...net>

    > To nie jest wykres zainteresowania elektronika, ale wykres sprawnosci
    > firmy. Jedno z drugim nic nie ma wspolnego.

    Zatem jeśli przyczyna takiego (a nie innego) kształtu wykresu nie leży w
    spadku zainteresowania konsumenta asortymentem tej firmy, to oznacza to
    jedno - od 4 lat firma jest totalnie źle zarządzana, albo wręcz celowo
    doprowadzana do upadku.

    L.

  • 13. Data: 2014-08-06 17:23:45
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 06 Aug 2014 17:11:55 +0200, Luke <l...@l...net> wrote:

> [...]
    >spadku zainteresowania konsumenta asortymentem tej firmy, to oznacza to
    >jedno - od 4 lat firma jest totalnie źle zarządzana, albo wręcz celowo

    Dokladnie, wlasnie ta. Firma w pewnym okresie "stracila kierunek" i do
    dzis go nie odnalazla. Problemem byl miedzy innymi spadek
    zainteresowania asortymentem oferowanym pzrez firme i slaba jakosc
    owego asortymentu. Oraz konkurencja na rynku elektroniki uzytkowej

    A.L.

    P.S> Tak na marginesie -firma jest zle zarazdzana od poczatku lat 90.
    Az dziw bierzeze do dzis istnieje

  • 14. Data: 2014-08-07 14:21:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 05 Aug 2014 12:27:59 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Cytowany link narzekal na brak "ekspertyzy" wsrod personelu Radio
    > Shack. Ale skad sie ma brac ta ekspertyza jezeli placi im sie 10
    > dolcow za godzine. A wiecej placic trudno, bo sklepy jednak robia
    > bokami. A nawet jakby placili ze "ekspertyze" to watpie czy bylaby
    > potrzebna.

    Poruszono też inną ciekawą kwestię, czy hobbysci są w stanie zapłacić
    trochę więcej i mieć część od ręki w sklepie, czy wolą kupić taniej
    online i czekać na przesyłkę. Wielokrotnie byłem w sytuacji, gdy coś
    potrzebowałem natychmiast i to w sobotę. Zamawianie online od piątku
    do niedzieli oznacza, że część będzie najszybciej we wtorek. Kto
    szybko daje, dwa razy daje....

    --
    Marek

  • 15. Data: 2014-08-07 19:54:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

> [...]
    > niedzieli oznacza, że część będzie najszybciej we wtorek. Kto szybko daje,

    I sądzę że to była większa przewaga RadioShack niż jakaś
    "ekspertyza" pracownika w sklepie - przecież ta ekspertyza
    może polegać na pomocy przy wyborze kabelka do połączenia
    magnetowidu z jakimś egzotycznym, nietypowym telewizorem
    ale przecież tenże pracownik nie zaprojektuje Ci światełek
    na choinkę. Klient który przyszedł po diody i oporniki bo lutuje
    w domu światełka nie potrzebuje takiej pomocy od sprzedawcy.

    Kwestia dostępności części od ręki ma sens, gdy projekty są
    tego typu właśnie: opornik, LED, kondensator. Gdy potrzebujesz
    specjalistyczne układy scalone, niedostępne w żadnym małym
    sklepiku wtedy kończy się ta zaleta RadioShacka i sklepy takie
    plajtują, bo co Ci z tego że możesz kupić tam opornik w sobotę
    jak na układ scalony i tak do wtorku czekasz?

  • 16. Data: 2014-08-08 05:48:16
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 07 Aug 2014 14:21:42 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Poruszono też inną ciekawą kwestię, czy hobbysci są

    JACY hobbysci? Tutaj pies z kulawa noga nie interesuje sie elektronika
    hobystycznie. To nei te czasy gdy kazdy budowal radio tranzystorowe

    A.L.

  • 17. Data: 2014-08-08 08:10:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 07 Aug 2014 22:48:16 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > JACY hobbysci? Tutaj pies z kulawa noga nie interesuje sie
    elektronika
    > hobystycznie. To nei te czasy gdy kazdy budowal radio

    A hackaday i ten cały artykuł to niby dla kogo, gospodyn domowych?
    Setki hacków z arduino, (nie wspominając o prostszych typu migajacy
    led) publikowanych na tym portalu jest z USA,
    A Sparkfun sprzedaje tylko na export do Europy i Azji?
    "Ktoś" jednak się tam interesuje elektroniką. Właściwie "hobbysta"
    dzisiaj się inaczej nazywa, to hacker, który nie buduje już "radia"
    ale otwieracz drzwi na pukanie z arduino albo zegar z tależa hdd.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2014-08-08 08:33:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 07 Aug 2014 22:48:16 -0500, A.L. napisał(a):

    > JACY hobbysci? Tutaj pies z kulawa noga nie interesuje sie elektronika
    > hobystycznie. To nei te czasy gdy kazdy budowal radio tranzystorowe

    Ale jak - zniklo zainteresowanie elektronika, czy teraz kazdy
    zainteresowany jest wychwytywany przez pracodawcow nawet jako
    nastolatek ?

    J.

  • 19. Data: 2014-08-08 19:55:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale jak - zniklo zainteresowanie elektronika, czy teraz kazdy
    > zainteresowany jest wychwytywany przez pracodawcow nawet jako
    > nastolatek ?

    A.L. przestał ich zauważać po prostu...

  • 20. Data: 2014-08-11 03:58:12
    Od: A.L. <a...@a...com>