  • 81. Data: 2023-07-06 11:19:12
    Temat: Re: Uniwersalna bateria
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.06.2023 18:16, Trybun wrote:
    > Fakt, nie czytałem opisu towaru na opakowaniu a tam stoi  że wyrzynarka
    > jest bez baterii. Ale przecie taka sprzedaż to kuriozum, to tak jakby
    > ktoś sprzedawał auto w salonie bez silnika,.

    Przecież taki typ sprzedaży to standard, który ma uzasadnienie.

    Kupując narzędzia akumulatorowe do pracy - Bosh, Makita, Stanley,
    Milwaukee,...wielu producentów ma w ofercie akumulatory o różnych
    pojemnościach. Trzymając się jednej marki, zazwyczaj masz kilka
    akumulatorów o różnych pojemnościach i używasz ich przekładając do
    narzędzia które aktualnie potrzebujesz - latarka magnetyczna, wkrętarka,
    klucz udarowy itd.

    Narzędzi zazwyczaj ma się zdecydowanie więcej niż akumulatorów, na
    dodatek statystycznie szybciej zużywają się/niszczą narzędzia. Po co
    więc do każdego narzędzia akumulator? Z dużym prawdopodobieństwem w
    komplecie z narzędziem byłby dołączany ten najmniejszy - bo najtańszy.

    Do amatorskiego/hobbystycznego użytku, to się zazwyczaj powinno kupować
    narzędzia sieciowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 82. Data: 2023-07-06 11:27:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.06.2023 21:44, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > mam elektronarzędzia i różne wynalazki "ogrodowe" - np. akumulatorowy
    > opryskiwacz do roślin, teleskopowe nożyce do żywopłotów i wiele innych.
    > Wszystko to chodzi na jednym akumulatorze 6Ah i jednej ładowarce.

    O to chodzi.

    > aku zawsze naładowany bo w "czymś" go aktualnie używam

    To druga najważniejsza spraw. Jak się ma za dużo akumulatorów, to
    łatwiej o którymś zapomnieć.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 83. Data: 2023-07-06 11:32:29
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 29.06.2023 12:56, J.F wrote:
    > A tu jak widzisz masz 3 niteo

    Zawsze na początku zabawy nie widzi się różnicy. Ale z czasem jak się
    zasmakuje 2x Nm, silnik bezszczotkowy,...to już się nie chce wracać do
    marketu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 84. Data: 2023-07-06 11:36:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Przecież taki typ sprzedaży to standard, który ma uzasadnienie.

    Następną razą przylezie z fochem na grupę, że sprzedali mu rejestrator
    kamer bez dysku. Tu będzie gorzej, bo takiej informacji nie ma od
    producenta ani od sprzedawcy:)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 85. Data: 2023-07-06 12:07:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/07/2023 11:27, Mateusz Bogusz wrote:
    > To druga najważniejsza spraw. Jak się ma za dużo akumulatorów, to
    > łatwiej o którymś zapomnieć.

    Gdzieś widziałem adapter sieciowy udający akumulator. To do czegoś
    markowego było, ale nie pamiętam już do czego. Genialne ;)

  • 86. Data: 2023-07-06 12:12:32
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.07.2023 o 12:07, heby pisze:

    > Gdzieś widziałem adapter sieciowy udający akumulator. To do czegoś
    > markowego było, ale nie pamiętam już do czego. Genialne ;)

    Dla chcącego nic trudnego. Ze starej baterii można zrobić samemu :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 87. Data: 2023-07-06 12:14:32
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > O to chodzi.

    > To druga najważniejsza spraw. Jak się ma za dużo akumulatorów, to
    > łatwiej o którymś zapomnieć.

    Nie zdarzyło "misię". Na dodatek mam podpisane, która była od czego z
    datą. Wtedy mam rozeznanie która jest starsza i może mieć mniejszą
    pojemność...albo żebym nie brał tej gorszej ze sobą na wyjazd.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 88. Data: 2023-07-06 12:22:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jul 2023 11:32:29 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
    > Zawsze na początku zabawy nie widzi się różnicy. Ale z czasem jak się
    > zasmakuje 2x Nm, silnik bezszczotkowy,...to już się nie chce wracać do
    > marketu.

    Nie wiem czy bezszczotkowy silnik to taka zaleta dla amatora.
    Zalezy pewnie jeszcze w czym.
    Wiekszy moment ... tez zalezy w czym.

    Na razie zasmakowałem w pneumatycznym udarze w wiertarce.
    Niestety trudne dziury mi sie skonczyły, wiec nie bardzo mam jak
    porównac. A próba wiercenia w jakims bloczku ze smietnika skonczyla
    sie pęknieciem bloczka, i nie wiem jak to oceniac :-)

    Kolejna sprawa, ze mając 4 do wyboru, zdecydowałem sie na najtanszą
    chinszczyznę. Jak dlugo będę zadowolony ... pożyjemy, zobaczymy :-)

    Zmiana kierunku obrotów przez obrócenie komutatora mnie trochę
    zniesmaczyła, ale ... może to żadna wada ...

    J.

  • 89. Data: 2023-07-06 12:41:35
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.07.2023 o 12:22, J.F pisze:

> [...]
    > porównac. A próba wiercenia w jakims bloczku ze smietnika skonczyla
    > sie pęknieciem bloczka, i nie wiem jak to oceniac :-)

    20 lat temu zakupiłem w Praktikerze wiertarkę Nupower
    https://lombard66.pl/produkt/391159,mlotowiertarka-n
    upower-nupk620

    Przewierciłem nią przez te lata w ilości "mur berliński" w sensie ilości
    dziur na całej powierzchni muru :D

    Zburzyłem megabetonowe ściany, fundamenty/cokolwiek.

    5x zmieniałem kabel, bo się zużył. Wiertarka nadal działa bez usterki.
    Jeśli kiedyś się popsuje, kupię taką samą. Hilti i Makita już dawno
    zdechły a ten prymitywny produkt jest niezniszczalny :)

    Udar tutaj jest "młotkowy" więc idealny.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 90. Data: 2023-07-06 12:54:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jul 2023 12:41:35 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > dziur na całej powierzchni muru :D
    > Zburzyłem megabetonowe ściany, fundamenty/cokolwiek.

    Ja na razie takich prac nie planuje, wiec moze mi starczy na 10 lat,
    i chwale to, ze dziury robi szybko :-)

    > 5x zmieniałem kabel, bo się zużył. Wiertarka nadal działa bez usterki.
    > Jeśli kiedyś się popsuje, kupię taką samą. Hilti i Makita już dawno
    > zdechły a ten prymitywny produkt jest niezniszczalny :)

    No, znajomi w podobnym celu uzywali Hilti.
    Ale pewnie teraz juz takich nie robią - ani Hilti, ani Nupower :-(