  • 91. Data: 2023-07-06 13:11:43
    Temat: Re: Uniwersalna bateria
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.07.2023 o 12:54, J.F pisze:
    [...]

> [...]
    upower-nupk620

    > Ale pewnie teraz juz takich nie robią - ani Hilti, ani Nupower :-(

    To samo co wyżej ale pod inna nazwą :)

    https://allegro.pl/oferta/mlotowiertarka-mlot-sds-85
    0w-3-5j-dluta-wiertla-12356074321

    Cena zajebista nadal. Poprzednio pamiętam cenę. 100zł :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 92. Data: 2023-07-06 13:30:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 12:07 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Gdzieś widziałem adapter sieciowy udający akumulator. To do czegoś
    > markowego było, ale nie pamiętam już do czego. Genialne ;)

    Kiedyś mi padły ogniwa w jakieś starej wkrętarce sparky i sobie zrobiłem
    właśnie w taki sposób zasilacz. Trochę się zdziwiłem, że zasilacz miał 15
    czy 20A przy 12V i szału nie było.
    Sprzęgło na minimum, trochę mocniej go przykręciłem i wkrętarka stawała. Z
    aku samochodowego podpitego w ten sam sposób ciągnęła momentami 50A.

    TG

  • 93. Data: 2023-07-06 13:31:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 11:27 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > O to chodzi.

    Ja wiem, że o to chodzi :-)

    > To druga najważniejsza spraw. Jak się ma za dużo akumulatorów, to
    > łatwiej o którymś zapomnieć.

    Kupię na jesieni dmuchawę na dwa aku to będę musiał dokupić drugi.
    Wtedy by się ładowarka na 2 aku przydała :-)

    TG

  • 94. Data: 2023-07-06 13:42:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/07/2023 13:30, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > Sprzęgło na minimum, trochę mocniej go przykręciłem i wkrętarka stawała.
    > Z aku samochodowego podpitego w ten sam sposób ciągnęła momentami 50A.

    Ja przerobiłem kiedyś starą wkrętarkę w ten sposób i podobnymi
    problemami. Pomogło dorzucenie dość dużego kondensatora
    elektrolitycznego w miejscu baterii. Nie jakoś super, ale startowała bez
    zacięć. Zasilacz był prymitywnym prostownikiem mostkowym.

    Możliwe, że ten adapter miał to samo w środku (a może supercap-a?).

    Dlatego lepiej kupować sprzęt 230V, a nie akumulatorowy.

    Ale ciakawostka: w Lidlu jest zdecydowana większość narzędzi, które
    obejrzałem kilka dni temu, była na akumulator. Chyba jakaś moda. Czekam
    na akumulatorową ładowarkę do akumulatorów.

  • 95. Data: 2023-07-06 13:52:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.07.2023 13:31, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Kupię na jesieni dmuchawę na dwa aku to będę musiał dokupić drugi.
    > Wtedy by się ładowarka na 2 aku przydała ?

    Jeżeli ten co masz jest używany od kilku lat, to zainwestuj w dwa nowe
    dla dmuchawy. Żebyś potem nie był zwiedziony brakiem mocy/krótkim czasem
    działania.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 96. Data: 2023-07-06 13:54:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 13:42 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Możliwe, że ten adapter miał to samo w środku (a może supercap-a?).
    >
    > Dlatego lepiej kupować sprzęt 230V, a nie akumulatorowy.

    Ja już miałem 3 etapy w życiu :-)
    Pierwszy - tylko aku - ale była to epoka ni-mh i wkurzające było
    smorozładowanie, efekty pamięciowe i ogólnie lipa.
    Później miałem etap tylko na kabel - mam z tego etapu pierdyliard narzędzi
    z lidia/biedronki które są jednorazowe.
    Doszedłem do etapu, że kupowałem od razu 2szt. aby drugi był "dawcą".
    Wiem, że jest gwarancja - ale jak przyszło co do czego, to albo byłem po
    gwarancji albo paragon nieczytelny, albo nie było sensu z pierdołą
    zawracać du..py.
    Teraz znowu jestem na etapie tylko aku - ale jak już pisałem wcześniej,
    jeden, porządny akumulator, który naładowany w październiku jest nadal
    naładowany w marcu następnego roku.
    Teraz wkrętarka akumulatorowa wkręca mi szybciej wkręty ciesielskie niż
    700W wiertarka na I biegu i jest od niej 2x lżejsza i 5 razy poręczniejsza.
    Wiem, wiem - wiertarka nie jest od wkręcania, ale to pokazuje postęp w
    elektronarzędziach.

    TG

  • 97. Data: 2023-07-06 13:55:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jul 2023 13:11:43 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
> [...]
    > https://allegro.pl/oferta/mlotowiertarka-mlot-sds-85
    0w-3-5j-dluta-wiertla-12356074321

    > Cena zajebista nadal. Poprzednio pamiętam cenę. 100zł :D

    Ale czy aby na pewno to samo?
    Moc wieksza, ale nie o to mi chodzi :-)

    https://allegro.pl/oferta/mlotowiertarka-bosch-profe
    ssional-gbh-240-sds-790w-13551970734
    https://allegro.pl/oferta/mlotowiertarka-wiertarka-m
    lot-udarowy-sds-mocna-7941027685

    Wytęż wzrok i znajdz 3 róznice :-)

    J.

  • 98. Data: 2023-07-06 13:57:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 13:52 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Jeżeli ten co masz jest używany od kilku lat, to zainwestuj w dwa nowe
    > dla dmuchawy. Żebyś potem nie był zwiedziony brakiem mocy/krótkim czasem
    > działania.

    Taki mam plan!

    TG

  • 99. Data: 2023-07-06 14:02:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.07.2023 12:22, J.F wrote:
    > Na razie zasmakowałem w pneumatycznym udarze w wiertarce.

    Masz na myśli że wiertarka jest pneumatyczna (podłączana do sprężarki)
    czy ma udar elektropneumatyczny? Jedna i druga, to nie będzie niteo za
    80zł. Bo nie zrozumiałem :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 100. Data: 2023-07-06 14:02:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 06 Jul 2023 13:30:08 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > Sprzęgło na minimum, trochę mocniej go przykręciłem i wkrętarka stawała. Z
    > aku samochodowego podpitego w ten sam sposób ciągnęła momentami 50A.

    Phi, wkretarka.
    Telefon GSM, Siemens, bateria sie zuzyła i juz sie wyłacza zaraz po
    włączeniu. Bateria ~600mAh.
    Prąd zwarcia 11A !
    A telefonikowi za mało ...

    J.