  • 1. Data: 2023-06-28 07:41:57
    Temat: czy każdy zasilacz ATX powinien sie włączyc
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    po zwarciu zielonego kabla POWER ON do masy?
    Jakich napięć można się wtedy spodziewać bez wpietej płyty głównej?
    Tych co na rysuneczku czy jakichś rozjechanych bo brak obciażenia?

    W tej chwili jest tylko obecne +5v stand by i cisza cichosza.
    Zero reakcji na włączanie. Wiatrak nie kręci napięć brak.

    https://ibb.co/Y0TzMpv

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 2. Data: 2023-06-28 08:52:28
    Temat: Re: czy każdy zasilacz ATX powinien sie włączyc
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2023-06-28 o 07:41, PiteR pisze:
    > po zwarciu zielonego kabla POWER ON do masy?
    > Jakich napięć można się wtedy spodziewać bez wpietej płyty głównej?
    > Tych co na rysuneczku czy jakichś rozjechanych bo brak obciażenia?

    zielony do masy i powinien zagadać i bez obciążenia. Stare ATXy trzeba
    było obciążyć czymkolwiek na +5V bo na podstawie tego AFAIR ustawiał
    pozostałe napięcia - nie mniej jednak powinien wystartować. Nie
    startuje? nie marnuj czasu i bierz inny ;)

  • 3. Data: 2023-06-28 09:59:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 28 czerwca 2023 o 07:40:57 UTC+2 PiteR napisał(a):
> [...]
    >
    > W tej chwili jest tylko obecne +5v stand by i cisza cichosza.
    > Zero reakcji na włączanie. Wiatrak nie kręci napięć brak.

    Na tym rysunku "zielony" jak kiedyś w "Świecie Młodych" po zmianie drukarni na taką,
    co jedna strona full colir, ale druga tylko czarny + druga barwa (czemu wybrali
    jasnoróżowy pozostaje tajemnicą wioski olimpijskiej).
    Zwierasz na pewno PSON, a nie POWEROK?

    5V standby też ładne, ile tam można, 2A?
    Wyciąć resztę i używać.
    Ciekawe na czym to jest zrobione, raczej nie na 7805.

  • 4. Data: 2023-06-28 10:32:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    >
    > 5V standby też ładne, ile tam można, 2A?
    > Wyciąć resztę i używać.
    > Ciekawe na czym to jest zrobione, raczej nie na 7805.
    Tam jest mała osobna mała przetwornica na 5V, więc 7805 jest zbędny.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2023-06-28 14:16:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 28 czerwca 2023 o 10:32:36 UTC+2 Janusz napisał(a):

    taką, co jedna strona full colir, ale druga tylko czarny + druga barwa (czemu wybrali
    jasnoróżowy pozostaje tajemnicą wioski olimpijskiej).

    > Tam jest mała osobna mała przetwornica na 5V, więc 7805 jest zbędny.

    No tak sądziłem, choć pewnie co model to obyczaj.
    Ale ta przetwornica na 5V standby to z 230V AC (a nawet często 85V AV - 250V AC)
    bezpośrednio?
    Chodzi o to, czy da się wyjąć z popsutego i mieć taką malutką (choć nie aż taką
    malutką, 2A to już ładnie,
    choć nie chce mi się doczytywać, ile to standby ma mieć wydajności) do innych
    zastosowań
    (np. do ponad 15-letniego lasera, w którym rozsypał się zasilacz - z kabli idących do
    kondensatorów
    wręcz poodpadała izolacja, ale miedź pozostała ślicznie błyszcząca, choć na wierzchu
    - dawał
    chyba 30V do głowicy, 12V do pompki i wiatraków i 5V do sterownika - i nawet mnie
    jebnął lekko prądem
    przy sprawdzaniu, niby lekko, ale korek wyleciał).

  • 6. Data: 2023-06-28 14:36:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    taką, co jedna strona full colir, ale druga tylko czarny + druga barwa (czemu wybrali
    jasnoróżowy pozostaje tajemnicą wioski olimpijskiej).

    > No tak sądziłem, choć pewnie co model to obyczaj.
    Raczej nie, generalnie są bardzo podobne.

    > Ale ta przetwornica na 5V standby to z 230V AC (a nawet często 85V AV - 250V AC)
    bezpośrednio?
    Tak, ale po mostku głównym.
    > Chodzi o to, czy da się wyjąć z popsutego i mieć taką malutką (choć nie aż taką
    malutką, 2A to już ładnie,
    Oczywiście, dodać mostek i kondensator i będzie działać.

    > choć nie chce mi się doczytywać, ile to standby ma mieć wydajności) do innych
    zastosowań
    Najczęściej producent podaje 5V, 2A.

> [...]
    jebnął lekko prądem
    > przy sprawdzaniu, niby lekko, ale korek wyleciał).
    To chyba z jakiejś starszej plujki by podszedł szybciej, one dawały coś
    koło 30V.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2023-06-29 01:45:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u7glbs$unob$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    user sirapacz pisze tak:

> [...]
    > ustawiał pozostałe napięcia - nie mniej jednak powinien
    > wystartować. Nie startuje? nie marnuj czasu i bierz inny ;)

    Muszę naprawić. To dell wtyczka jest inna.
    Kupię używany na wzór i na zapas. Zawziąłem się.

    dell L300PM-01

    https://www.ebay.co.uk/itm/204045761319

    Nie chcę nowej czarnozy. Chce kolorowe kable.

    W te upały straciłem czujność i się zgrzał.

    Jeden elektrolit 680uF/200v ma 5nF

  • 8. Data: 2023-06-29 09:11:28
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.06.2023 o 01:45, PiteR pisze:

> [...]
    >
    > https://www.ebay.co.uk/itm/204045761319
    >
    > Nie chcę nowej czarnozy. Chce kolorowe kable.
    >
    > W te upały straciłem czujność i się zgrzał.

    To wymieniaj ale jak na koniec puści dymy to będziesz spełniony jak
    dobry chirurg. Operacja się udała, pacjent zmarł :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2023-06-29 20:27:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u7jarm$11av4$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > To wymieniaj ale jak na koniec puści dymy to będziesz spełniony jak
    > dobry chirurg. Operacja się udała, pacjent zmarł :]

    to co przeróbka wtyczki? nie, nie

    zasilacz jest tak nowy jak są nowe jego elekrolity ;)

    W obecnej pracy nauczyłem się, że
    chcieć znaczy móc.

  • 10. Data: 2023-06-29 21:17:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.06.2023 o 20:27, PiteR pisze:

    > to co przeróbka wtyczki? nie, nie
    >
    > zasilacz jest tak nowy jak są nowe jego elekrolity ;)

    Po wymianie elektrolitów często się zdarza, że klękło coś jeszcze ale
    nie dymiło i...wymieniasz, włączasz, dym.

    > W obecnej pracy nauczyłem się, że
    > chcieć znaczy móc.

    Nocósz, dokąd nie spróbujesz to się nie przekonasz :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>