  • 21. Data: 2014-05-10 13:44:53
    Temat: Re: Ultrazoom z ręki
    Od: XX YY <f...@g...com>

    wbrew

    > twierdzeniom niekt�rych, NIE POPRAWIA DYNAMIKI! - przepa� jest przepa�).
    >
    > A ja si� w�a�nie zastanawiam, czy czasem poziom szum�w nie zosta�

    przykro mi to pisac , ale wyspecjalizowales sie w pisaniu glupot.

    co to jest dynamika ?

    Smax/Smin

    co to jest S min ?

    S min =Nmax +dN

    szum ma charakter przypadkowy , przez usrednienie udaje sie go obnizyc.
    S max jest obciazone szumem w mniejszym stopniu niz s min , tzn obnizajac szumy dla
    smax i s min w tym samym stopniu dynamika rosnie.

    przyklad:
    powiedzmy szum wynosi max 0,2 ev
    Smax = 21
    s min =2
    po dodaniu szumu mamy

    Smax =21+0,2
    S min =2+0,2

    smax/smin=9,636

    w wyniku usrednienia szumow powiedzmy spadna one o 0,05

    otrzymamy:

    Smax=21,15
    Smin=2,15

    Smax/Smin=9,837

    dynamika wzrosla !!

    I to obserwuje rowniez w praktyce.

    dynamika wzrosla !!

    I to obserwuje rowniez w praktyce.

    jesli zalezy mi na dynamice przechodze na Sraw. Wzrost dynamiki odbywa sie kosztem
    rozdzielczosci. Rabiac resampling zmniejszamy szumy tym samym zmniejszemy N w
    wyrazenieu S min= Nmax+dN . Dynamika rosnie.

    zanim zaczniesz tworzyc niestworzone teorie i niesamowite rankingi sugerowalbym kupic
    sobie aparat zrobic pare udjec i do tego skonczyc jakas powazniejsza szkole.

    Motorem tego mechanizmu jest przypadkowosc szumu. Dwa sasiednie pixele sa nim
    obciatzone w roznym stopniu.

    jesli chce podniesc dynamike aparatu do przechodze na Sraw

  • 22. Data: 2014-05-10 13:49:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    wbrew

> [...]

    Motorem tego mechanizmu jest przypadkowosc szumu. Dwa sasiednie pixele sa nim

    jesli chce podniesc dynamike aparatu do przechodze na Sraw jak np w tym zdjeciu:

    http://spherapan.vot.pl/183/183.html

  • 23. Data: 2014-05-10 14:35:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > A ja si� w�a�nie zastanawiam, czy czasem poziom szum�w nie zosta�

    przykro mi to pisac , ale wyspecjalizowales sie w pisaniu glupot.

    S min =Nmax +dSo

[...]

    wyrazenieu S min= Nmax+dSo . Dynamika rosnie.

  • 24. Data: 2014-05-10 16:01:13
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 09-05-2014 03:16, ZakonSpirowany pisze:
    > Będę niezmiernie dźwięczny za każdy głos (na dany system danej firmy)0,
    > a jeszcze bardziej za każdą opinię.

    Tyle wdzięczności do okazania...

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 25. Data: 2014-05-10 16:17:32
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Samstag, 10. Mai 2014 16:01:13 UTC+2 schrieb ZakonSpirowany:

    > Tyle wdzięczności do okazania...
    >

    > --
    >
    > ?(??_?)? ? ???

    przed paru laty dokonano dosyc dokladnego porownania systemow stabilizacji w
    obiektywie i matrycy.
    wyniki nie wykazaly wyzszosci jednego systemu nad drugim , rozklad byl w zasadzie
    przypadkowy.
    stabilizacja w matrycy jest tania , wprowadza sie stabilizacje wszystkich obiektywow.

    w kazdym razie to b przydatna rzecz.

  • 26. Data: 2014-05-10 21:04:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ZakonSpirowany" <x...@g...com> napisał w wiadomości
    > Czyli pytanie o najlepszy stosunek jakości stabilizacji do wielkości
    > przybliżenia.
    > Zdjęcia typowo fotoreporterskie, więc strona artystyczna - że tak to
    > ujmę - jest zupełnie pomijalna. Po prostu chamskie, surowe zdjęcia do
    > komputerowego podciągnięcia.
    > Będę niezmiernie dźwięczny za każdy głos (na dany system danej firmy)0, a
    > jeszcze bardziej za każdą opinię.
    > Cena nie gra roli, dopóki jest to sprzęt produkowany seryjnie.

    Co do sprzętu, to nie poradzę, bo się nie znam. Natomiast przejdź sie na
    strzelnicę i podpatrz, podpytaj strzelców. 9-tka w tarczy sportowej dla
    karabinka na 50 metrów ma kilkanaście milimetrów, a dobry strzelec sie w
    tym mieści. A przy strzale karabinek ma trochę odrzutu. Ja robiąc takie
    zdjęcia na maksymalnym zoom-ie SONY H-9 (on ma x15 optyczny) w kiepskim
    świetle jeszcze ustawiam samowyzwalacz na 2 sekundy, by uniknąć wstrząsu
    przy naciśnięciu migawki. I tak do 1/15 albo czasem 1/8 sekundy udaje mi
    się nieporuszoną fotkę z ręki strzelić, o ile cel się nie porusza.

  • 27. Data: 2014-05-11 11:00:26
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 10-05-2014 21:04, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > przy naciśnięciu migawki. I tak do 1/15 albo czasem 1/8 sekundy udaje mi
    > się nieporuszoną fotkę z ręki strzelić, o ile cel się nie porusza.

    Ale ja sam strzelam, a konkretniej - poluję. I to z kuszy. Szarpie ramię
    jak chyba nic innego. Ale nie widzę porównania z aparatem.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 28. Data: 2014-05-11 11:53:57
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-05-10 21:04, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > przy naciśnięciu migawki. I tak do 1/15 albo czasem 1/8 sekundy udaje mi
    > się nieporuszoną fotkę z ręki strzelić, o ile cel się nie porusza.

    Porównanie z d... trochę :).

    Jeden drobiazg: różnicę w trzymaniu aparatu i broni. Broń jest
    optymalizowana pod stabilność i pewność chwytu, a w aparacie dba się
    o kompromis między chwytem i obsługą masy przycisków. Oczywiście i dla
    miłośników ergonomii broni palnej coś wymyślono...
    http://www.sharpshooterindustries.com/images/gunStoc
    k1.png
    :)

    No ale zagrajmy po Twojemu i olejmy powyższe.

    Powiedzmy, że cel w tarczy (przy strzelaniu z 50m) ma 25mm.

    Powiedzmy, że robię zdjęcie właśnie tej tarczy. Powiedzmy, że używam
    obiektywu o długości 300mm. W płaszczyźnie tarczy złapię mniej więcej
    4x3m. Powiedzmy, że wychodzi 1px na 1mm^2.

    Zatem małe drganie lufy to nadal "9", ale małe drganie aparatu to
    rozmazanie obiektu na 20 pikselach (w jednym wymiarze). Numerki na
    tarczy będą już raczej trudne do odczytania :).

    Teraz przejdźmy do czasu. Dla większości pistoletów i karabinów wyjdzie
    Ci, że pocisk znajduje się w lufie około 1ms. Zrobienie ostrego zdjęcia
    z takim naświetlaniem, nie jest wielkim problemem, ale nie zawsze ma się
    taki komfort. Rzekłbym, że więcej zdjęć robi się raczej z naświetleniem
    w okolicy 10ms. Wyobrażasz sobie celność broni palnej, gdyby pocisk
    tak długo rozpędzał się w lufie?! :D

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 29. Data: 2014-05-11 14:07:50
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-05-10 13:35, XX YY pisze:
    [...]
> [...]
    > S max jest obciazone szumem w mniejszym stopniu niz s min , tzn obnizajac szumy dla
    smax i s min w tym samym stopniu dynamika rosnie.

    EV to miara logarytmiczna. Dodawanie logarytmów jest równoważne mnożeniu
    wartości pod logarytmem. Dlaczego dodając szum mnożysz sygnał przez
    jakąś wartość?

    P.P.

  • 30. Data: 2014-05-11 14:15:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale ja sam strzelam, a konkretniej - poluję. I to z kuszy. Szarpie ramię
    > jak chyba nic innego. Ale nie widzę porównania z aparatem.

    Wstrzymujesz oddech, stabilna postawa (najlepiej z podpory), delikatne
    pociągnięcie spustu.