eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaUltrazoom z ręki
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 42

  • 11. Data: 2014-05-09 19:40:49
    Temat: Re: Ultrazoom z ręki
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-05-09 18:21, Mariusz [mr.] pisze:
    >
    > O ile ruchy matrycy mogą dawać dobrą stabilizację (np. Sony), to
    > wydaje mi się (bo nie sprawdzałem, ani nigdzie o tym nie czytałem), że z
    > praw optyki wynika ograniczenie skuteczności tej metody stabilizacji dla
    > skrajnych tele - ruchy matrycy musiałyby być zbyt duże, a i małe koło
    > obrazowe dużych tele się liczy.

    Tylko że jakoś praktyka tego nie potwierdza i Olympus (który ma obecnie
    najlepszą stabilizację matrycy) daje skuteczność na poziomie 3,5-4EV, z
    długimi szkłami również.

    > Być może nawet była to główna przyczyna, dla której ani Canon, ani
    > Nikon nie weszły w stabilizację ruchami matrycy.

    Canon i Nikon miały stabilizację jak jeszcze nie mieli cyfrówek i przy
    tak rozbudowanej szklarni ze stabilizacją nie na rękę im było wycofywać
    się z tego ekspercie od siedmiu boleści.

    --
    marcin


  • 12. Data: 2014-05-09 19:42:26
    Temat: Re: Ultrazoom z ręki
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-05-09 18:33, Mariusz [mr.] pisze:

    > Zalety oczywiste: spokojny obraz podglądu oraz pewniejszy AF...

    W takim Olympusie przy stabilizacji matrycy też masz stabilizację obrazu
    w wizjerze i dla czujników AF ekspercie od siedmiu boleści.

    --
    marcin


  • 13. Data: 2014-05-09 19:48:06
    Temat: Re: Ultrazoom z ręki
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>


    "mt" <f...@i...pl> wrote:

    >> O ile ruchy matrycy mogą dawać dobrą stabilizację (np. Sony), to
    >> wydaje mi się (bo nie sprawdzałem, ani nigdzie o tym nie czytałem),
    >> że z praw optyki wynika ograniczenie skuteczności tej metody
    >> stabilizacji dla skrajnych tele - ruchy matrycy musiałyby być zbyt
    >> duże, a i małe koło obrazowe dużych tele się liczy.
    >
    > Tylko że jakoś praktyka tego nie potwierdza i Olympus (który ma
    > obecnie najlepszą stabilizację matrycy) daje skuteczność na poziomie
    > 3,5-4EV, z długimi szkłami również.


    Zależy jeszcze co nazywasz "długim szkłem" (bo oczywiście 300 mm to
    też jest długie szkło). Ja miałem na myśli "zestaw dla paparazzo" i tu
    ogniskowa musi być naprawdę duża.


    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]


  • 14. Data: 2014-05-09 19:54:54
    Temat: Re: Ultrazoom z ręki
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>


    "mt" <f...@i...pl> wrote:

    >> Zalety oczywiste: spokojny obraz podglądu oraz pewniejszy AF...
    >
    > W takim Olympusie przy stabilizacji matrycy też masz stabilizację
    > obrazu w wizjerze i dla czujników AF ekspercie od siedmiu boleści.


    No i kolejny już raz dokonałeś niczym niewymuszonej
    autokompromitacji. :D

    Może zanim zaczniesz komentować moje posty i wydawać na ich
    podstawie natychmiastowe, zupełnie nieprzemyślane radykalne opinie, to
    może po prostu najpierw nauczysz się czytać ze zrozumieniem?




    >> Można jeszcze dodać, że stabilizacja w szkle daje (przynajmniej
    >> teoretyczną) możliwość kontroli przyspieszeń na obydwu końcach rury,
    >> co powinno zwiększać dokładność pracy oraz fakt, że stabilizacja w
    >> szkle daje W LUSTRZANKACH stabilizację w wizjerze i na AF, co jest
    >> zarazem i wadą, i zaletą.
    >
    > W takim Olympusie przy stabilizacji matrycy też masz stabilizację
    > obrazu


    Na pewno mówisz o "takim Olympusie" lustrzance?


    Pshaw! :))))

    Mariusz [mr.]


  • 15. Data: 2014-05-09 22:43:01
    Temat: Re: Ultrazoom z ręki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 May 2014, mt wrote:

    > W dniu 2014-05-09 18:33, Mariusz [mr.] pisze:
    >
    >> Zalety oczywiste: spokojny obraz podglądu oraz pewniejszy AF...
    >
    > W takim Olympusie przy stabilizacji matrycy też masz stabilizację obrazu
    > w wizjerze i dla czujników AF ekspercie od siedmiu boleści.

    Dlaczego wyciąłeś słowa "w lustrzance"?
    Cecha konstrukcyjna lustrzanki (w tym przypadku - wada), od zawsze
    przebijana przez aparaty znane pod hasłem "hybrydy" (no, powiedzmy
    od czasu Minolt serii A).

    pzdr, Gotfryd


  • 16. Data: 2014-05-09 22:47:08
    Temat: Re: Ultrazoom z ręki
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <lkj369$vdc$1@news.task.gda.pl>,
    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

    > "ZakonSpirowany" <x...@g...com> wrote:
    >
    > >> Można jeszcze dodać, że stabilizacja w szkle daje (przynajmniej
    > >> teoretyczną) możliwość kontroli przyspieszeń na obydwu końcach rury,
    > >> co powinno zwiększać dokładność pracy oraz fakt, że stabilizacja w
    > >> szkle daje w lustrzankach stabilizację w wizjerze i na AF, co jest
    > >> zarazem i wadą, i zaletą.
    > >>
    > >> Zalety oczywiste: spokojny obraz podglądu oraz pewniejszy AF,
    > >> wada to rozleniwianie - do człowieka nie dociera, że działa na
    > >> granicy możliwości - podgląd spokojny. Gdyby zobaczył, jak faktycznie
    > >> obraz "jeździ" po wizjerze, że tak naprawdę ledwie co widać, to od
    > >> razu by się przygotował na "beton w rękach". :)
    > >
    > > Dzięki. Widzę, że na Usenecie jeszcze można polegać. Fajny post, choć
    > > wciąż nie wiem, w co celować. Sony?
    >
    >
    > Tak jak już napisałem - jeśli chodzi o skrajnie długie tele to moim
    > zdaniem liczy się jedynie stabilizacja w obiektywie + lustro.
    >
    > Czyli CaNikon FF + odpowiednio długie szkło ze stabilizacją.
    >
    > Opinii, a najlepiej porównań stabilizacji par konkurujących ze sobą
    > szkieł, trzeba poszukać w sieci po angielsku.
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > A tu przy okazji sama jakość obrazu (wg pomiarów DxO do grudnia 2013
    > przeliczonych moją metodą wg kryteriów najlepszych dla reporterki).
    >
    >
    > Przyjęte wagi:
    >
    > 1. Wysoka czułość (Hi-ISO): ^15
    >
    > 2. Zakres dynamiki (EV): ^8
    >
    > 3. Tonalność (Bits): ^2
    >
    > 4. Megapiksele: ^0,2
    >
    >
    > 1. 4,7 Nikon D610
    > 2. 4,7 Nikon D800E
    > 3. 4,7 Nikon D800
    > 4. 4,6 Nikon D600
    > 5. 4,3 Sony a7R
    > 6. 4,3 Sony Cyber-shot DSC-RX1
    > 7. 3,9 Sony a7
    > 8. 3,8 Nikon Df
    > 9. 3,7 Sony Cyber-shot DSC-RX1R
    > 10. 3,6 Nikon D4
    > 11. 3,2 Nikon D3X
    > 12. 3,0 Sony SLT Alpha 99
    > 13. 3,0 Nikon D3s
    > 14. 2,8 Leica M Typ 240
    > 15. 2,7 Nikon D5300
    > 16. 2,6 Pentax K-5 II
    > 17. 2,6 Pentax K-5 IIs
    > 18. 2,6 Nikon D5200
    > 19. 2,6 Canon EOS 1Dx
    > 20. 2,5 Pentax K-5
    > 21. 2,5 Nikon D700
    > 22. 2,5 Nikon D3
    > 23. 2,5 Canon EOS 6D
    > 24. 2,5 Nikon D7100
    > 25. 2,4 Nikon D7000
    > 26. 2,4 Nikon Coolpix A
    > 27. 2,3 Nikon D5100
    > 28. 2,3 Canon EOS 5D Mark III
    > 29. 2,2 Pentax K-3
    >
    >
    To jakies idiotyczne zestawienie.
    Patrze na Pentaxy i wychodzi na to, ze ten ostatni jest powaznym krokiem
    o 2-3 generacje wstecz.

    --
    TA


  • 17. Data: 2014-05-10 03:11:32
    Temat: Re: Ultrazoom z ręki
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>


    <T...@s...in.the.world> wrote:

    [...]
    >> A tu przy okazji sama jakość obrazu (wg pomiarów DxO do grudnia
    >> 2013 przeliczonych moją metodą wg kryteriów najlepszych dla
    >> reporterki).
    >>
    >>
    >> Przyjęte wagi:
    >>
    >> 1. Wysoka czułość (Hi-ISO): ^15
    >>
    >> 2. Zakres dynamiki (EV): ^8
    >>
    >> 3. Tonalność (Bits): ^2
    >>
    >> 4. Megapiksele: ^0,2
    >>
    [...]
    >> 20. 2,5 Pentax K-5
    >> 21. 2,5 Nikon D700
    >> 22. 2,5 Nikon D3
    >> 23. 2,5 Canon EOS 6D
    >> 24. 2,5 Nikon D7100
    >> 25. 2,4 Nikon D7000
    >> 26. 2,4 Nikon Coolpix A
    >> 27. 2,3 Nikon D5100
    >> 28. 2,3 Canon EOS 5D Mark III
    >> 29. 2,2 Pentax K-3
    >>
    >>
    > To jakies idiotyczne zestawienie.
    > Patrze na Pentaxy i wychodzi na to, ze ten ostatni jest powaznym
    > krokiem o 2-3 generacje wstecz.


    Nie idiotyczne, tylko wyniki są ~"liniowe", a nie chce mi się za
    każdym razem cytować objaśnień z grudnia (krótkich, ale to szukanie...
    :)

    "Liniowe", to znaczy 2x więcej należy traktować jak +1EV (np. ISO 2x
    większe). W związku z tym różnica między K-5 = 2,5 a K-3 =2,2 jest
    wprawdzie krokiem wstecz, ale zarazem jest symbolicznie mała i w
    zasadzie pomijalna (pewnie różnice pomiędzy seriami egzemplarzy są
    większe). Raczej należy to traktować, że Pentax, jak zresztą większość
    pozostałych producentów, nie wykonał w tym czasie żadnego usprawnienia
    matryc.

    To samo mówi (moim zdaniem i tak kulawo liczony) DxO Mark, co jest
    tylko jednym z kolejnych dowodów na to, że nadmiar pikseli szkodzi
    jakości obrazu dla reporterki (inne supermocne potwierdzenia to
    superniskoszumowe 2 MPix Canon FF i 12 MPix Sony a7s).


    Model ISO EV Bits MPix DxO IQ^
    Pentax K-3 1216 13,4 23,7 24 80 2,2
    Pentax K-5 1162 14,1 23,7 16 82 2,5
    Pentax K-5 II 1235 14,1 23,8 16 82 2,6
    Pentax K-5 IIs 1208 14,1 23,9 16 82 2,6


    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]


  • 18. Data: 2014-05-10 04:20:14
    Temat: Re: Ultrazoom z ręki
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>


    [...]
    > To samo mówi (moim zdaniem i tak kulawo liczony) DxO Mark, co jest
    > tylko jednym z kolejnych dowodów na to, że nadmiar pikseli szkodzi
    > jakości obrazu dla reporterki (inne supermocne potwierdzenia to
    > superniskoszumowe 2 MPix Canon FF i 12 MPix Sony a7s).
    >
    >
    > Model ISO EV Bits MPix DxO IQ^
    > Pentax K-3 1216 13,4 23,7 24 80 2,2
    > Pentax K-5 1162 14,1 23,7 16 82 2,5
    > Pentax K-5 II 1235 14,1 23,8 16 82 2,6
    > Pentax K-5 IIs 1208 14,1 23,9 16 82 2,6


    Z zestawienia widać, że wg pomiarów DxO tym, co najbardziej oberwało
    w najnowszym topowym Pentaksie jest dynamika. I ten wynik pomiarów
    dokładnie zgadza się z oczekiwaniami teoretycznymi - dynamika powinna
    obrywać przy radykalnie mniejszych pikselach (i tu zwracam uwagę
    szanownej publiczności, że późniejszy resampling w dół, wbrew
    twierdzeniom niektórych, NIE POPRAWIA DYNAMIKI! - przepał jest przepał).
    A ja się właśnie zastanawiam, czy czasem poziom szumów nie został
    osiągnięty już tak niski, że może właśnie należałoby lekko podnieść
    znaczenie dynamiki w moim zestawie wag dla reporterki? Choć dla skrajnie
    rozpiętych scen (typu ciemny las pod słońce), ciut wyższa dynamika to i
    tak będzie jak umarłemu kadzidło...


    Pentax wypuścił rekordowe 24 MPix na APS-C (i jakość IQ minimalnie
    spadła), tymczasem Sony wypuszcza 12 MPix na FF (a7s). Ciekawe jak
    wypadnie porównanie wyników poszczególnych pomiarów do wypuszczonych
    właściwie w tym samym czasie rekordowych w drugą stronę 36 MPix na FF
    (Sony a7r).


    [mr.]


  • 19. Data: 2014-05-10 12:47:47
    Temat: Re: Ultrazoom z ręki
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    > Canon i Nikon miały stabilizację jak jeszcze nie mieli cyfrówek i przy
    > tak rozbudowanej szklarni ze stabilizacją nie na rękę im było wycofywać
    > się z tego ekspercie od siedmiu boleści.

    No tak, przed 2004 r. Canon miał aż 4 takie obiektywy, w tym jedną elkę.

    Piotr


  • 20. Data: 2014-05-10 13:35:58
    Temat: Re: Ultrazoom z ręki
    Od: XX YY <f...@g...com>

    wbrew
    >
    > twierdzeniom niekt�rych, NIE POPRAWIA DYNAMIKI! - przepa� jest przepa�).
    >
    > A ja si� w�a�nie zastanawiam, czy czasem poziom szum�w nie zosta�


    przykro mi to pisac , ale wyspecjalizowales sie w pisaniu glupot.

    co to jest dynamika ?

    Smax/Smin

    co to jest S min ?

    S min =Nmax +dN


    szum ma charakter przypadkowy , przez usrednienie udaje sie go obnizyc.
    S max jest obciazone szumem w mniejszym stopniu niz s min , tzn obnizajac szumy dla
    smax i s min w tym samym stopniu dynamika rosnie.


    przyklad:
    powiedzmy szum wynosi max 0,2 ev
    Smax = 21
    s min =2
    po dodaniu szumu mamy

    Smax =21+0,2
    S min =2+0,2

    smax/smin=9,636

    w wyniku usrednienia szumow powiedzmy spadna one o 0,05

    otrzymamy:

    Smax=21,15
    Smin=2,05

    Smax/Smin=10,317

    dynamika wzrosla !!

    I to obserwuje rowniez w praktyce.

    jesli zalezy mi na dynamice przechodze na Sraw. Wzrost dynamiki odbywa sie kosztem
    rozdzielczosci. Rabiac resampling zmniejszamy szumy tym samym zmniejszemy N w
    wyrazenieu S min= Nmax+dN . Dynamika rosnie.

    zanim zaczniesz tworzyc niestworzone teorie i niesamowite rankingi sugerowalbym kupic
    sobie aparat zrobic pare udjec i do tego skonczyc jakas powazniejsza szkole.

    Motorem tego mechanizmu jest przypadkowosc szumu. Dwa sasiednie pixele sa nim
    obciatzone w roznym stopniu.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: