  • 21. Data: 2011-02-09 03:22:00
    Temat: Re: Ulgnšłem prawym kołem w błocie Użyć podnoœnika?
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Smiem twierdzic ze nie. Ale moze ktos potrafi zademonstrowac.
    >
    > Z Torsenem na lodzie z jednej strony - o, to moze zadzialac.

    lód to prosty jest ;)

    na lodzie to ASR z mazdy z 1994 działa nawet na jedną oś.
    albo lanciowe visco cośtam, czy renaultowe z początków 90'
    (wersje bez torsenów też).

    pozdrawiam

  • 22. Data: 2011-02-09 04:39:44
    Temat: Re: Ulgnąłem prawym kołem w błocie Użyć podnośnika?
    Od: "Benhaker" <c...@p...com>

    Użytkownik "Lewis"

    Mam tylko ABS. Czy to co napisałeś by zadziałało?

  • 23. Data: 2011-02-09 08:06:38
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > a to nie jest tak że jak auto bez szpery lub "się popsuła"
    > to delikatnie nacisnąć hamulec i gaz i wyjedzie ?

    A jaka tym rządzi zasada?
    Hamulec blokuje różnicowy?

    Artur(m)

  • 24. Data: 2011-02-09 08:55:48
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    Benhaker pisze:

    > He he. Swoją drogą to niewiele potrzeba aby zwykły samochód unieruchomić.
    > Ciekawe jak sobie radza samochody z napedem na 4 koła. Nigdy takiego auta
    > nie prowadziłem.

    Prowadziłem kiedyś toyotę land criuser, starszy model. Właściciel kazał
    mi władować się w jakieś potworne błoto, koleiny po osie, korzenie.
    Protestowałem, że się wkleimy. Kazał jechać i byłem zaskoczony, jak
    autko sprawnie sobie radzi w takich warunkach :-)

    Seco

  • 25. Data: 2011-02-09 10:12:46
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-09, Artur(m) <m...@i...pl> wrote:

    > A jaka tym rządzi zasada?
    > Hamulec blokuje różnicowy?

    Bez hamulca: cały moment idzie na jedno luźno kręcące się koło. Z
    hamulcem nieco je blokujesz i część momentu pójdzie na drugie. Dużo tak
    nie uzyskasz, ale czasami da się z lodu/błota ruszyć.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 26. Data: 2011-02-09 10:15:21
    Od: "SET" <b...@m...pl>

    > A jaka tym rządzi zasada?
    > Hamulec blokuje różnicowy?
    >

    > Artur(m)

    Raczej udaje opór podłoża na kole, które de fakto oporu nie ma bo się na nim
    ślizga.
    Wtedy różnicówka 'nie działa' i daje napęd na oba koła.

  • 27. Data: 2011-02-09 10:29:23
    Od: "SET" <b...@m...pl>

    Tutaj masz super filmik o różnicówce

    http://www.wykop.pl/link/226091/zasada-dzialania-mec
    hanizmu-roznicowego/

  • 28. Data: 2011-02-09 10:58:25
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnil4mki.92m.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > Bez hamulca: cały moment idzie na jedno luźno kręcące się koło. Z
    > hamulcem nieco je blokujesz i część momentu pójdzie na drugie. Dużo tak
    > nie uzyskasz, ale czasami da się z lodu/błota ruszyć.

    Tak też trochę próbowałem kombinować:)
    Ale jeżeli hamulce pracują równo to mi się
    wydawało, że moment i tak "przejdzie" tam "gdzie mu łatwiej".
    Praktyka zazwyczaj bywa "nielaboratoryjna"

    Artur(m)

  • 29. Data: 2011-02-09 11:02:44
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

> [...]
    > Protestowałem, że się wkleimy. Kazał jechać i byłem zaskoczony, jak autko
    > sprawnie sobie radzi w takich warunkach :-)

    Nissan Patrol GR tak idealnie się zakopał w nadwiślańskim piachu że
    wycieliśmy galezie z kilku okolicznych drzew żeby go wyciągnąc na w miarę
    twardy teren.
    Dzięki Bogu że w ten piach wjechaliśmy na raptem 2 może 3 metry - gdybyśmy
    pojechali dalej to wycieczka do wsi po traktor byłaby nieodzowna...

  • 30. Data: 2011-02-09 11:17:46
    Od: "Benhaker" <c...@p...com>

    Użytkownik " Michał" >
    > a to nie jest tak że jak auto bez szpery lub "się popsuła"
    > to delikatnie nacisnąć hamulec i gaz i wyjedzie ?

    Jak jednoczesnie nacisnac hamulec i gaz? Przeciez lewa noge ma sie na pedale
    sprzegła ktory sie puszcza w momencie ruszania. A prawaą nogę ma się na
    gazie coby przy ruszaniu nie zgasł. Hamuje się puszczając pedał gazu i
    przesuwajac prawą stopę na pedał hamulca.