  • 1. Data: 2011-02-08 20:51:26
    Temat: Drapie w podeszwę...
    Od: amos <g...@g...com>

    i z pewnoscia nie jest to ABS.

    Sytuacja ma miejsce w czasie lekkiego dohamowywania z bardzo malych
    predkosci. Wystepuje przy kazdym (lekkim) hamowaniu praktycznie
    ponizej 30 km/h i tylk przy toczacym sie aucie. Wyraznie czuc pod
    stopa drzenie pedalu hamulca i buczacy dzwiek.

    Przy ostrym/zdecydowanym wcisnieciu pedalu hamulca prawie do
    zablokowania kol objawy dzwiekowe i drzenie nie wystepuja.

    Niech ktos madry mi podpowie, co sie dzieje?

    Ubytku plynu hamulcowego ani zmiejszenia skutecznosci hamowania nie
    stwierdzilem.

    --
    zdrowka
    amos

  • 2. Data: 2011-02-08 21:11:14
    Temat: Re: Drapie w podeszwę...
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-02-08 20:51, amos pisze:
    > i z pewnoscia nie jest to ABS.

    ABS

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 3. Data: 2011-02-08 21:20:50
    Od: amos <g...@g...com>

    On 8 Lut, 21:11, DoQ <p...@g...com> wrote:
    > ABS

    Masz na mysli pompe ABS?
    Bo mi chodzilo o to, ze objaw o ktorym pisze to nie dzialanie ABS.

    Komputer zadnych bledow nie zglasza. Na czym wiec usterka moze
    polegac? No czy to sie naprawia czy wymienia?

    --
    zdrowka
    amos

  • 4. Data: 2011-02-08 21:29:31
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    W dniu 2011-02-08 20:51, amos pisze:
    > i z pewnoscia nie jest to ABS.

    Jak nie masz ABS-a to nie wiem.. jak masz to moze pierscien/przy ktoryms
    kole sie uszkodzil? U mnie kiedys ukruszyl sie czesciowo jeden zabek i
    wlasnie czasem przy delikatnym hamowaniu ABS delikatnie nierownormiernie
    chrumkal.

  • 5. Data: 2011-02-08 21:30:54
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-02-08 21:20, amos pisze:

    > Masz na mysli pompe ABS?
    > Bo mi chodzilo o to, ze objaw o ktorym pisze to nie dzialanie ABS.
    > Komputer zadnych bledow nie zglasza. Na czym wiec usterka moze
    > polegac? No czy to sie naprawia czy wymienia?

    Jeśli odbija i włącza pompe to usterki po prostu nie zarejestrował.
    Prawdopodobnie świruje któryś z czujników lub połączenie.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 6. Data: 2011-02-08 21:51:34
    Od: amos <g...@g...com>

    On 8 Lut, 21:30, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Jeśli odbija i włącza pompe to usterki po prostu nie zarejestrował.
    > Prawdopodobnie świruje któryś z czujników lub połączenie.

    Przerywajace polaczenia to chyba napierw komp by zarejestrowal i
    wyrzucil blad. Hamowalem tez do zablokowania kol i wydaje sie, ze sam
    abs dziala prawidlowo.

    Problem w tym, że tak pracujacej pompy jeszcze nie slyszalem.
    Wlasciwie nigdy w zyciu nie slyszalem pracy pompy. Mam wrazenie, ze to
    jakies uszkodzenie mechaniczne, tylko czemu objawia sie jedynie przy
    malych predkosciach i leciutkim nacisnieciu hamulca. Daleko mu do
    zalaczenia sie pracy ABS.

    --
    zdrowka
    amos

  • 7. Data: 2011-02-08 21:53:10
    Od: amos <g...@g...com>

    On 8 Lut, 21:29, Konrad L <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    > kole sie uszkodzil? U mnie kiedys ukruszyl sie czesciowo jeden zabek i
    > wlasnie czasem przy delikatnym hamowaniu ABS delikatnie nierownormiernie

    Heh, no mam ABS lecz hamowanie odbywa sie w warunkach bardzo dalekich
    o uruchomienia sie ABSu. Delikatne hamowanie przy niskich
    predkosciach.

    --
    zdrowka
    amos

  • 8. Data: 2011-02-08 22:03:02
    Od: daxus <d...@p...onet.pl>

    On 2011-02-08 21:53, amos wrote:

    > Heh, no mam ABS lecz hamowanie odbywa sie w warunkach bardzo dalekich
    > o uruchomienia sie ABSu. Delikatne hamowanie przy niskich
> [...]
    zdajesz sobie z tego że nawet przy niskich predkosciach ABS moze sie
    uruchamiac jezeli jest jakas awaria ?

  • 9. Data: 2011-02-08 22:05:04
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-02-08 20:51, amos pisze:
> [...]
    > ponizej 30 km/h i tylk przy toczacym sie aucie. Wyraznie czuc pod
    > stopa drzenie pedalu hamulca i buczacy dzwiek.

    Klocki sie koncza.

  • 10. Data: 2011-02-08 22:06:35
    Temat: Re: Drapie w podeszwe...
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Uzytkownik "amos" <g...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Heh, no mam ABS lecz hamowanie odbywa sie w warunkach bardzo dalekich
    > o uruchomienia sie ABSu. Delikatne hamowanie przy niskich
    > predkosciach.

    delikatne hamowanie w warunkach dalekich od dzialania ABSu daje czesto taki
    efekt dla predkosci malych (ale zwykle to nie 30 km/h a np. 5 km/h)
    Mówiac szczerze mialem tak w kilku samochodach i nigdy nie doszukiwalem sie
    usterki, a tlumaczylem sobie to tym, ze ABS przy b. malych predkosciach "nie
    bardzi wie co z soba zrobic" a dokladnie rzecz biorac moze nie dzialac przy
    predkosciach rzedu 5km/h i mnieszych, inaczej móglby wystapic efekt braku
    mozliwosc zatrzymania samochodu, bo ABS zablokowane kolo traktowalby jak
    poslizg.

    Jesli to nie 30km/h a wlasnie o 5km/h czyli ostatnia faza spokojnego
    zatrzymywania sie - to bedzie wlasnie ten efekt.

    Nie wiem do konca dlaczego w jednych autach to czuc, a w innych nie czuc -
    czy moze to byc awaria np. jednego z czujników, czy samej pompy, ale
    doswiadczalnie stwierdzam, ze efekt nie poglebial sie i nalezy go po prostu
    olac i zaakceptowac.

    Czyszczenie zebatek i czujników napewno nie zaszkodzi.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Sprzedam P309 1992 1,4 wazne OC+przeglad
    Jezdzacy, w ciaglekj eksploatacji
    Cena 1300zl !!!
    http://allegro.pl/show_item.php?item=1446313255