-
1. Data: 2010-05-03 18:07:45
Temat: Ukręcone odpowietrzniki
Od: Tata <k...@k...net.pl>
W zapasowych zaciskach hamulcowych mam ukręcone odpowietrzniki. Jak
skutecznie i bez uszkodzenia gwintu wykręcić pozostałość odpowietrznika
w zacisku? Po zastosowaniu płynu penetrującego, rozwierciłem otwór w
ukręconym odpowietrzniku i próbowałem go wykręcić wykrętakiem do
urwanych śrub, niestety bez skutku.
Z poważaniem
MJ
-
2. Data: 2010-05-03 18:37:39
Temat: Re: Ukręcone odpowietrzniki
Od: "MK" <c...@g...com>
Rozwierć jeszcze troszkę jak da radę wkręć śrubę lub wsadź minimalnie
mniejszą. Jak wsadzisz to przyłap spawarką po troszku żeby tego za bardzo
nie rozgrzać i kręć :]
Pozdrawiam
-
3. Data: 2010-05-03 18:49:19
Temat: Re: Ukr?cone odpowietrzniki
Od: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Mon, 3 May 2010, MK wrote:
> Rozwier? jeszcze troszk? jak da rad? wkr?? ?rub? lub wsad? minimalnie
> mniejsz?. Jak wsadzisz to przy?ap spawark? po troszku ?eby tego za bardzo
> nie rozgrza? i kr?? :]
Tylko obawiam się, że on tam spawarką nie ma za dużych szans skutecznie
dojść - taka metoda to jest dobra na względnie duże i dobrze dostępne
śruby, a nie na takie schowane w zacisku maleństwo :(
Ja bym raczej pomoczył przez całą noc w jakimś WD40 albo nafcie, opukał co
jakiś czas młotkiem przez metalowy bolec i następnego dnia spróbował
jeszcze raz wykrętakiem. A jak nie pomoże, to rozwiercił wszystko ile się
da (byle nie uszkodzić gwintu ani dna gniazda odpowietrznika) i spróbował
wydłubać resztki np. małym przecinakiem.
Pozdrawiam,
W.
-
4. Data: 2010-05-03 19:25:55
Temat: Re: Ukręcone odpowietrzniki
Od: "kogutek" <k...@o...pl>
> W zapasowych zaciskach hamulcowych mam ukręcone odpowietrzniki. Jak
> skutecznie i bez uszkodzenia gwintu wykręcić pozostałość odpowietrznika
> w zacisku? Po zastosowaniu płynu penetrującego, rozwierciłem otwór w
> ukręconym odpowietrzniku i próbowałem go wykręcić wykrętakiem do
> urwanych śrub, niestety bez skutku.
>
> Z poważaniem
> MJ
Jak jest szansa że wykrętak jeszcze załapie to rozbierz zacisk, rozgrzej go
lutlampą do jakiś 300 stopni i wykręcaj na gorąco. Odpowietrznik zrobiony jest z
gatunkowej stali. Jak nie masz wiertarki stołowej, imadła do wiertarki i nie
potrafisz ostrzyć wierteł to za rozwiercanie się nie bierz. Jak złamiesz
wiertło to kaplica. Od razu daj z buta do jakiegoś zakładu mechanicznego, ale
nie samochodowego. W ostateczności jak się popsuje oryginalny gwint ale
odpowietrznik da się wydłubać to poszukaj odpowietrzników numer większych.
Zrobią nowy gwint w zacisku i będzie ok. Jak dobrze wyposażony zakład i mają
tokarkę to na miejscu dorobią nowe odpowietrzniki. Minimum stal w gatunku 45
musi być.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2010-05-04 21:22:49
Temat: Re: Ukręcone odpowietrzniki
Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>
a nie prosciej odwiercic nowy otwor cm dalej i nagwintowac na taki gwint jak
ma byc i zalozyc nowy odpowietrznik??? to w sumie 15min roboty/zacisk i mamy
po problemie.
--
_______________________________
pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
-
6. Data: 2010-05-04 22:46:56
Temat: Re: Ukręcone odpowietrzniki
Od: "kogutek" <k...@o...pl>
> a nie prosciej odwiercic nowy otwor cm dalej i nagwintowac na taki gwint jak
> ma byc i zalozyc nowy odpowietrznik??? to w sumie 15min roboty/zacisk i mamy
> po problemie.
>
> --
> _______________________________
> pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
>
>
Jak jest miejsce to jasne że można. Jak to przedni zacisk to odpowietrznik jest
średnio potrzebny do odpowietrzenia. Jak przewód elastyczny jest w dogodnym do
odpowietrzenia miejscu to można przewodem. Bardzo łatwo odpowietrza się
zacisk..... Nie napiszę jak. Tata wieś sprzedał żebym wiedział jak odpowietrzyć
zacisk bez klucza i upuszczania płynu. Niech to zostanie moją tajemnicą którą
zabiorę do grobu. Sposób jest banalnie prosty.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
7. Data: 2010-05-05 08:00:36
Temat: Re: Ukręcone odpowietrzniki
Od: "Jackare" <j...@i...pl>
Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
news:hrmsc6$upc$1@news.dialog.net.pl...
>W zapasowych zaciskach hamulcowych mam ukręcone odpowietrzniki. Jak
>skutecznie i bez uszkodzenia gwintu wykręcić pozostałość odpowietrznika w
>zacisku? Po zastosowaniu płynu penetrującego, rozwierciłem otwór w
>ukręconym odpowietrzniku i próbowałem go wykręcić wykrętakiem do urwanych
>śrub, niestety bez skutku.
>
Zanim zaczniesz bardziej rozwiercać daj sobie jeszcze jadną szansę i
rozgrzej to. Kopyto zacisku jest zrobione z aluminium. Ono ma dużą
rozszerzalność w porówaniu ze stalą (odpowietrznik) i generalnie jest to
jedna z metod wykręcania elementów wykonanych z różnych metali. Rozgrzej
chociażby nad palnikiem gazowym - na kuchence.
--
Jackare