  • Data: 2015-12-07 18:36:56
    Temat: Re: Układ sieci IT - co i jak
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PeJot" <P...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:n448l2$emr$1@node2.news.atman.pl...

    > Wątpię by producent stabilizatora przewidział procedurę sprawdzania
    > izolacji w ten sposób.

    Jesli nie ma tam transformatora, ktory mozna uznac za izolacyjny, to
    pozostaje, jak pisales, zrobic uklad TN.
    A co jest zasilane, (jakie urzadzenia), tymi stabilizatorami?
    Te urzadzenia, takze trzeba jakos chronic przed wystapieniem na nich
    napiecia.

    > 2 tory prądowe + 2 tory napięciowe tj. pilnujące napięcia, zwarte gdzieś
    > tam na końcu przy odbiorniku.

    Te napieciowe, to w zasadzie, zwrotne przewody pomiarowe.

    > Faktycznie, można tak zrobić by różnicówka mechanicznie odłączyła
    > zasilanie poprzez dodatkowe styki, czy raczej stycznik ( moc na zasilaniu
    > to maks. 5 kW ).

    > Pewnie tak, ale do dodatkowe styki to dodatkowa rezystancja i cała idea
    > stabilizacji się sypie. Ale sprawdziłem, przy obciążeniu stabilizatora
    > mocą rzędu 20 W, wyłączenie po stronie zasilania powoduje że na wyjściu
    > napięcie znika <0.1 sekundy.

    Czas dobry, (nie za dlugi), ale trzeba jeszcze uwzglednic czas roznicowki i
    stycznika po drodze.
    Poza tym, ochrona oparta na roznicowce, jest uwazana za ochrone
    uzupelniajaca.