  • Data: 2015-12-07 16:29:40
    Temat: Re: Układ sieci IT - co i jak
    Od: PeJot <P...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-07 o 14:12, Magnus Elephantus pisze:

    >>> 1) nie chcę popsuć stabilizacji napięcia, a prądy 0-20 A;

    > Jesli nie musisz uziemniac zadnego przewodu, to go nie uziemniaj, raczej
    > rozwijaj ochrone w oparciu o uklad IT, chyba, ze nie ma tam transformatora z
    > odpowiednio dobra izolacja, ( minimum: 1 [kO] / 1 [V] ) i chyba, 2.5 [kV],
    > przez minute.

    Wątpię by producent stabilizatora przewidział procedurę sprawdzania
    izolacji w ten sposób.

    > Wylacznik roznicowopradowy zwykle, wlacza sie w oba tory.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Wy%C5%82%C4%85cznik_r%
    C3%B3%C5%BCnicowopr%C4%85dowy#/media/File:FISkizze.s
    vg

    > Czyli jak?

    2 tory prądowe + 2 tory napięciowe tj. pilnujące napięcia, zwarte gdzieś
    tam na końcu przy odbiorniku.

    > No i tak to zrob. Zaden problem sterowac stycznik z obwodu wtornego,
    > (wlaczanie, sie nieznacznie skomplikuje).
    > Poza tym, moduly na szyne TH, maja mozliwosc wzajemnego wyzwalania sie, w
    > sposob mechaniczny, ale nie znam przypadkow, aby ktos opieral na tym
    > ochrone.

    Faktycznie, można tak zrobić by różnicówka mechanicznie odłączyła
    zasilanie poprzez dodatkowe styki, czy raczej stycznik ( moc na
    zasilaniu to maks. 5 kW ).

    > Ale, dobrze by bylo, odcinac obie strony, ze wzgledu na duza moc
    > rozladowania, po stronie wtornej.

    Pewnie tak, ale do dodatkowe styki to dodatkowa rezystancja i cała idea
    stabilizacji się sypie. Ale sprawdziłem, przy obciążeniu stabilizatora
    mocą rzędu 20 W, wyłączenie po stronie zasilania powoduje że na wyjściu
    napięcie znika <0.1 sekundy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem