  • 61. Data: 2009-01-05 22:39:51
    Temat: Re: Uh....! Ale megazoom!
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "JA" napisał

    > A podnosiłeś Ty kiedy te butle? Albo jakiś pudzian jesteś.
    > 18,9l w tej butli jest.

    Dobra, wszystko jedno ile w nich jest chodzi o to jak szybko gotuje się woda
    i dlaczego tak wolno ; )

    adam

  • 62. Data: 2009-01-05 23:00:09
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    adam pisze:
    > Użytkownik "Bogdan Blaszczak" napisał

    > No ale taki rusek to może być niezły lans ; )

    Hiciorem są ruskie zegarki, ale typu bajeranckego: piloty, chronometry,
    divery. Natomiast klasyczne to raczej nie. Chyba że taki lans na
    przekór, inaczej niż wszyscy :)

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 63. Data: 2009-01-05 23:34:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł W. pisze:

    > Przypominam, że każdy użyszkodnik już wie, że zoom cyfrowy jest BE. ;)

    A gdzież tam - przecież cyfrowe to nowocześniejsze czyli lepsze ;->

  • 64. Data: 2009-01-05 23:54:34
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4...@n...home.net.pl>,
    "adam" <j...@o...maile.com> wrote:

    > Chyba tylko w więzieniach mieli sprawniejsze grzałki (patenty z żyletkami)
    > ; )

    A skad w wiezieniu mieli zyletki?

    TA

  • 65. Data: 2009-01-06 00:15:19
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości

    > A mogę prosić o wyjaśnienie w jednym/dwóch zdaniach co to znaczy
    > "mechanizm z naciągiem automatycznym 25-kamieniowym ETA 2824.2" i
    > który z tych parametrów można porównać do megapixeli (czyli
    > marketing), a który do jasności obiektywu (czyli coś rzeczywiście
    > użytecznego)? ;-)

    trudne pytanie;-)
    Własciwie te wszystkie cechy sa uzyteczne, tyle, ze tak naprawde to obecnie,
    dla przecietnego uzytkownika, gdyby podchodzic do sprawy czysto utylitarnie,
    to ...w ogóle istnienie zegarków mechanicznych to marketing;-))

    Dlatego tez, gdy powstały pierwsze zegarki kwarcowe (tańsze, dokładniejsze,
    łatwiejsze w produkcji) to firmy produkujace zegarki mechaniczne padały
    dosłownie tysiącami, a maszyny produkujące doskonałe mechanizmy złomowano.
    Cały przemysł zegarmistrzowski Szwajcarii stał na skraju zagłady. Na
    szczęście pojawił się geniusz marketingu w postaci niejakiego p. Hayek'a,
    który potrafił wmówic światu, że dopiero noszenie zegarka mechanicznego to
    jest to, co z ciecia robi gentelmana;-))

    No i teraz ta branża jest jedna z bardziej zyskownych, a ja, jako sie
    rzekło, mam ich parę setek, (czyli musze być supergentelmanem;-)) własciwie
    same mechaniki (ale stare, ciekawe konsdtrukcyjnie, ot, takie Contaxy,
    Voiglaendery, Leica, itp itd)...

    A żeby wrócic do tematyki grupy,- jacy producenci sprzętu foto produkowali
    też zegarki? - ja mam zegarki Canona (tak, tak, były, -wielka rzadkość),
    Ricoha, Citizena - wszystko mechaniki!
    Co jeszcze?

    p47

  • 66. Data: 2009-01-06 00:16:26
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gjto6q$9ao$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    m...@a...net.pl wrote:

    > Z technicznego punktu widzenia nie ma przeciwwskazan przed tym zeby
    > rozpoczac wyswietlanie czasu z dokladnoscia do jednej dziesiatej
    > sekundy, zwlaszcza dzis, kiedy tyle jest radiowych zrodel czasu.
    >
    > Nikt jednak tego nie robi.

    Ale ja mam w domu taki wlasnie zegarek 'Design by IDEA'.

    TA

  • 67. Data: 2009-01-06 00:16:30
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik Titus_Atomicus napisał

    > A skad w wiezieniu mieli zyletki?

    Nie wiem, nie byłem (pewnie z kontrabandy) ale czytałem jak gity robiły czaj
    jakiś czas temu - teraz to pewnie i mikrofalówki mają.
    W każdym razie i żyletek i kabelków i prądu mieli skolko ugodno ; )

    adam

  • 68. Data: 2009-01-06 00:35:08
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    z/svc pisze:

> [...]
    > który z tych parametrów można porównać do megapixeli (czyli
    > marketing), a który do jasności obiektywu (czyli coś rzeczywiście

    Mechanizm z naciągiem automatycznym - to znaczy że zegarek nakręca Ci
    się samoczynnie, przy ruszaniu ręką. Przy typowym, codziennym
    użytkowaniu nie musisz go nakręcać.
    25 kamieni - można to trochę porównać do Mpx. Na pewno mechanizm 25
    jewels będzie lepszy od 15 jewels, ale mówi się że powyżej 25, to już
    jest dekoracja.
    ETA - nazwa producenta mechanizmu, chyba najbardziej popularny
    produkowany w Szwajcarii, dobra, sprawdzona jakość.
    2824.2 - typ mechanizmu, automatyczny, określonej wielkości, podstawowy
    model kręcący trzema wskazówkami i prostym datownikiem
    http://en.wikipedia.org/wiki/ETA_SA#ETA_2824

    Taką "jasnością obiektywu" nazwałbym BPH (beats per hour), ilość uderzeń
    (czy wachnięć) na godzinę. Im więcej mechanizm ma, tym jest bardziej
    dokładny, odporny na czynniki zewnętrzne. ETA ma 28800 (8 na sek), to
    jest zajebiaszczo dobrze.
    Jeśli interesuje Cię więcej, to może przeczytaj porównanie popularnego
    japońskiego mechanizmu Miyota vs ETA. Tam na dole wymienione są
    najważniejsze czynniki wpływające na jakość:
    http://www.17jewel.com/two.html

  • 69. Data: 2009-01-06 01:05:07
    Od: T...@s...in.the.world

    m...@a...net.pl wrote:

> [...]
    > rozpoczac wyswietlanie czasu z dokladnoscia do jednej dziesiatej
    > sekundy, zwlaszcza dzis, kiedy tyle jest radiowych zrodel czasu.

    Ale ja mam w domu taki wlasnie zegarek 'Design by IKEA'.

    TA

  • 70. Data: 2009-01-06 03:00:35
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Bogdan Blaszczak" <b...@U...wprost.pl> napisał
    w wiadomości news:gju8vo$bbb$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
    > 25 kamieni - można to trochę porównać do Mpx. Na pewno mechanizm 25 jewels
    > będzie lepszy od 15 jewels, ale mówi się że powyżej 25, to już jest

    I tak i nie,- opierajac sie tylko na wymaganiach konstrukcyjnych zegarek
    powinien miec przynajmniej 17 kamieni i w zasadzie tyle wystarcza. Wieksza
    ilośc nie zaszkodzi, a moze nawet czasem sie przydać. Ale to nie reguła, np.
    ta sama ETA robi tez automatyczny mechanizm 2892, uznawany za lepszy, a
    napewno drozszy i ma on tylko 21 kamieni.

> [...]
    > (czy wachnięć) na godzinę. Im więcej mechanizm ma, tym jest bardziej
    > dokładny, odporny na czynniki zewnętrzne. ETA ma 28800 (8 na sek), to jest

    Nie wierz w to;-)) Taki np Patek Philippe wciąż uzywa mechanizmów z 18000
    czy 21600 wychyleniami/godz, a raczej złych zegarków nie robi;-))
    A juz napewno by kupić nawet najtańszego Patka musiałbys wydac conajmniej
    kilkanascie razy tyle, co na ten (całkiem przyjemny) Tissot LeLocl.

    p47

    p47