  • 51. Data: 2009-01-05 21:03:58
    Temat: Re: Uh....! Ale megazoom!
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    p47 pisze:
    > To jest b. przyjemny i przyzwoity Tissot LeLocl z mechanizmem z
    > naciągiem automatycznym 25-kamieniowym ETA 2824.2.
    >
    > Można go kupic w sklepie za ok 1.400zł (nowy).
    > Z identycznym mechanizmem można też kupic zegarek (innych marek) za
    > 500zł jak i za ok 10.000 zł . W tym ostatnim przypadku klient ma lepsze
    > samopoczucie;-))

    Oj, na ETA to chyba nic nie znajdziesz za 500zl (nowego).
    Kiedyś szukałem najtańszego zegarka na ETA 2824 i mi wyszło, że to jest
    Adriatica 1072 (600-700zł), ale już go przestali produkować.
    Tzn. produkują ten sam model, ale na mechanizmie Claro 888.1, tną koszty.

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 52. Data: 2009-01-05 21:09:13
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Mon, 5 Jan 2009 21:47:00 +0100, "p47" <p...@b...wp.pl>
    wrote:

    >To jest b. przyjemny i przyzwoity Tissot LeLocl z mechanizmem z naciągiem
    >automatycznym 25-kamieniowym ETA 2824.2.

    Nic mi to nie mówi :)))

    Zwyczajnie mi się podoba. Prosty, schludny, elegancki, nie duży, nie
    rzucający się w oczy. Rzekłbym - w dobrym guście. Pewnie dlatego taki
    drogi....

> [...]
    >Z identycznym mechanizmem można też kupic zegarek (innych marek) za 500zł
    >jak i za ok 10.000 zł . W tym ostatnim przypadku klient ma lepsze

    Nie o mechanizmy mi chodzi, jak mówiłem - nie znam się. Obecnie używam
    jakiegoś elektronika, który ma chyba więcej lat niż ja. Lubię go po
    prostu.

    Nie raz już znajomi mnie namawiali na zegarek wskazówkowy, ale nie
    mogę się jakoś przekonać. Zawsze mówię: z mojego elektronika (który ma
    dość duże cyferki) szybko mogę przeczytać dokładną (co do minuty ;-))
    godzinę. A jak patrzę na wskazówkowy, to muszę się pozastanawiać
    chwilę co on wskazuje :) Koledzy, którzy od zawsze używają
    wskazówkowych mówią, że jest na odwrót, z takiego szybciej można
    odczytać godzinę niż z elektronicznego. Pewnie coś w tym jest.

    W zasadzie fajnie by było mieć taki elegancki, ale prosty zegarek,
    ale... ciężko taki znaleźć, a jak już, to kosztuje to ogromną kasę.
    1400 zł to sporo kasy...

    Ładny ten Tissot ;-)

    --
    z/svc

  • 53. Data: 2009-01-05 21:24:48
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    z/svc pisze:

> [...]
    > wskazówkowych mówią, że jest na odwrót, z takiego szybciej można
    > odczytać godzinę niż z elektronicznego. Pewnie coś w tym jest.

    Jest, jest: ze wskazówkowego odczytasz godzinę szybciej, ale z cyfrowego
    - dokładniej, tak więc najbardziej użyteczna jest hybryda :)

  • 54. Data: 2009-01-05 21:29:50
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    ...::QRT::... <n...@...mejla> wrote:

    > przypominam iż są zumy cyfrowe :)

    Niestety, nie bangla. Już nawet specjaliści od "kul fotek
    robionych komurom" wiedzą, że ma być zum optyczny i wtedy dopiero
    komura jest dżezi i fulwypas, ziooom.

    J.

  • 55. Data: 2009-01-05 21:39:34
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    z/svc pisze:

    > W zasadzie fajnie by było mieć taki elegancki, ale prosty zegarek,
    > ale... ciężko taki znaleźć, a jak już, to kosztuje to ogromną kasę.
    > 1400 zł to sporo kasy...
    >
    > Ładny ten Tissot ;-)

    To ciekawe, bo ze mną było odwrotnie. Jak zacząłem szukać zegarka i
    oglądałem zdjęcia w internecie, to ten Tissot tak mi się średnio
    podobał, miałem kilka innych typów na liście ewentualnych zakupów.
    Dopiero jak poszłem pomacać na żywo, poprzymierzać do nadgarstka, to
    mnie Le Locle rozwalił, szczena mi opadła...
    Bo są takie zegarki które na zdjęciach sklepów internetowych wyglądają
    zarąbiście, a na żywo rozczarowują. A ten odwrotnie... chyba jest mało
    fotogeniczny. Na żywo widzę różne niuanse, idealnie ukształtowane
    wskazówki, każda rzymska cyferka to precyjna malutka płaskorzeźba...
    ech, no dobra, przyznaję się, mam świra na punkcie tego zegarka ;)
    Sprzęt foto traktuję dość przedmiotowo. Ma być w miarę solidny i
    spełniać swoje zadania, a zegarki to inna historia...

  • 56. Data: 2009-01-05 21:54:57
    Od: z/svc <z/svc@>

    wrote:

    >To jest b. przyjemny i przyzwoity Tissot LeLocl z mechanizmem z naciągiem
    >automatycznym 25-kamieniowym ETA 2824.2.

    A mogę prosić o wyjaśnienie w jednym/dwóch zdaniach co to znaczy
    "mechanizm z naciągiem automatycznym 25-kamieniowym ETA 2824.2" i
    który z tych parametrów można porównać do megapixeli (czyli
    marketing), a który do jasności obiektywu (czyli coś rzeczywiście
    użytecznego)? ;-)

    --
    z/svc

  • 57. Data: 2009-01-05 22:08:17
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
    w wiadomości news:gjttr0$i8c$1@inews.gazeta.pl...

    > Jest, jest: ze wskazówkowego odczytasz godzinę szybciej, ale z cyfrowego -
    > dokładniej, tak więc najbardziej użyteczna jest hybryda :)

    Podobno najłatwiej odczytac czas z zegarka typu regulateur.. podobno...;-)
    Żeby nie bawic sie w uploadowanie zdjecia mojego zegarka zamieszczam link do
    dobrych fotek zbliżonego, .
    Wyjaśnienie dla nowicjuszy,- godziny, minuty i sekundy mają osobne tarcze.

    http://www.thewatchquote.com/IWC-Portuguese-Regulate
    ur-Calibre-98245-Ref-IW544403-Ref-IW544402-Ref-IW544
    401-No_5927.htm

    p47

  • 58. Data: 2009-01-05 22:30:22
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    p47 pisze:

    > Podobno najłatwiej odczytac czas z zegarka typu regulateur.. podobno...;-)

    To jest wszystko kwestia przyzwyczajenia. Jak ktoś jest przyzwyczajony
    do wskazówek, to szybciej odczytuje ze wskazówkowego. Jak ktoś długo
    używa cyfrowego, to szybciej odczytuje z cyfr.
    Podobno są tacy, którym najlepiej odczytuje się z binarnego:
    http://www.zegarki.com.pl/images/zegarki_binarne/ibi
    za_ride/IRH302RB4.jpg
    Nie pytajcie mnie, która godzina jest na tym zegarku, bo nie wiem :)

  • 59. Data: 2009-01-05 22:39:46
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "p47" napisał

> [...]
    > a więc jego forma była drugorzedna, była z grubsza podporzadkowaną treści.
    > Teraz to stanęło na głowie, zegarek najlepiej spełniający swoja podobno
    > podstawowa funkcję pomiaru czasu, czyli kwarc to obciach, liczy się
    > naprawde wwielkim swiecie tylko zawodny i mniej dokładny zegarek
    > mechaniczny. A więc nie pomiar czasu jest istotny, a jego funkcja
    > bizuteryjna, a jeszcze bardziej rola symbolu prestiżu i pozycji społecznej
    > czyli jego marka i związana z tym cena. A żeby to dobitnie, wyraźnie
    > zaprezentować otoczeniu trzeba miec własnie duży, rzucający się w oczy

    O w mordę, a ja nie mam ani jednego.
    Dobrze, że Ty wyrabiasz za mnie średnią ; )

    adam

  • 60. Data: 2009-01-05 22:39:47
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Bogdan Blaszczak" napisał

    > errata
    > oczywiście chodziło mi o szwajcara *kwarcowego* za pare tysięcy

    No ale taki rusek to może być niezły lans ; )

    adam