eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla przypomnienia › Re: Uczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla przypomnienia
  • Data: 2016-03-14 15:07:38
    Temat: Re: Uczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla przypomnienia
    Od: szerszen <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > A tobie kiepsko jak widać tłumaczyli że jeżeli ne jesteś pewny czy
    > możesz coś zrobić nie szkodząc pokrzywdzonemu to nie rób tego.

    Wytumacz nam w takim razie, jak zabezpieczenie miejsca wypadku, może zaszkodzić
    poszkodowanemu?

    > Raczej ciebie bo to ty wymyślasz takie przypadki.

    Ja, a kto opowiadał o zakleszczonych wszelkich możliwych "ruchomościach" w aucie? ;)

    > Co najwyżej teorię.

    Do sporej ilości rzeczy to i tak aż nadto.

    > Ile razy w roku tamujesz krew tętniczą ofiarom wypadków drogowych ?

    Lepiej próbować tamować, nawet nieumiejętnie, niż pozwolić się człowiekowi wykrwawić.

    > Po prostu nie dopytałeś co zrobię.

    Nie musiałem, od początku twierdziłeś że ograniczysz się do dzwonienia, a wszelkie
    podawane przykłady torpedowałeś.

    > Nie trzeba być ratownikiem.

    No własnie nie.

    > Tyle że w wypadkach gdzie byłem świadkiem, dzwoniłem po fachowców
    > nie było potrzeby dodatkowego oznaczania.

    A jakie to ma zanczenie dla sprawy?

    > Po prostu zafiksowałeś się że musisz mi udowodnić ze powinienem
    > zrobić coś więcej niż telefon do fachowców. I częściowo masz rację,
    > są przypadki że powinienem ale są na tyle rzadkie że nie można
    > z nich robić za sady i na siłę pomagać poszkodowanym.

    Ale zasada jest jedna, trzeba pomóc w zakresie swoich możliwości i dostępnych
    środków, pamiętając o zasadach:
    po pierwsze nie szkodzić
    po drugie bezpieczeństwo ratownika jest najważniejsze.

    Twierdzenie że telefon wystarczy, bo ty akurat w takich sytuacjach byłeś, jest bez
    sensu.

    Pewnie że nikt nie zmusza do wyciągania poszkodowanego z auta, jeśli jest stabilny,
    wykwalifikowane służby jadą itd, ale jak się auto pali, to wyciągnięcie
    poszkodowanego to priorytet, bo jeśli tego nie zrobisz to się zwyczajnie spali.
    Zdrowy rozsądek i chęci, a nie tumiwisizm, bo za "tylko wykonam telefon" jeszcze
    nikogo nie skazali.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń