eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla przypomnienia › Re: Uczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla przypomnienia
  • Data: 2016-02-18 23:23:48
    Temat: Re: Uczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla przypomnienia
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 18 Feb 2016 21:50:00 +0100, sirapacz

    > tak pije do tej roznicy
    > bo 2 razy na zywca rozmawialem o tym z
    > policjantami przy kolizjach
    > kolizja - tylko szkody na mieniu
    > wypadek - wystepuje jakiekolwiek uszkodzenie ciala

    Też słyszałem takie tłumaczenia policjantów (głównie w "drogówkach" itp).
    Ale to akurat jakiś ich wymysł tylko i wyłącznie na własne potrzeby, ale
    widać media ładnie "rypią w beret" (stąd i tu nagrupie jest paru takich, co
    się tą medialną sraczką nawet podpiera by tłumaczyć co jest niby w PORD
    zapisane).

    W PORD nie ma rozróżnienia na "kolizję", "stłuczkę" i "wypadek". W PORD
    (konkretnie Art. 44.) jest mowa o WYPADKU tylko i wyłącznie oraz konkretne
    punkty szczegółowe.

    > jak masz kolizje i nikomu nic nie jest to zbierasz rozbite zabawki na
    > pobocze
    > a jak masz wypadek to nie wolno ci ruszyc aut bo sobie biedy napytasz
    > (zwlaszcza jak jestes sprawcą). Jakiej biedy nie wiem, ale z kilku
    > niezlażnych źródeł słyszałem to samo wiec musi mieć to podparcie w
    > przepisach.

    Literalnie to zawsze jest _wypadek_ i jak nie ma osób rannych albo
    śmiertlenych, to tak właśnie jest. I tutaj jest dosyć "cienka" linia za
    którą wyjątkowe strachobździle się mogą chować, bo co znaczy "ranny"? Taki
    co mu krew z palca leci po wypadku to już wyklucza usunięcie pojazdów i
    można sobie wtedy "biedy napytać"?

    Jak są tacy co tak myślą, to się wcale nie dziwię, że tyle baranów stoi i
    blokuje jezdnie po wypadku, a kolejne stado baranów przejeżdżających obok
    tego wypadku stara się dostrzec krew na palcu wypadkowicza i jeszcze
    dodatkowo blokuje ruch.

    Zdaje się o takich pisał Marcin N.

    --
    Pozdor