  • 1. Data: 2011-01-23 10:25:01
    Temat: Uchodzi mi powietrze z opony Czy da sie naprawic?
    Od: "Benhaker" <c...@p...com>

    Witam
    Zauważyłem ze uchodzi mi powietrze z opony. Ubywa jakieś 0,5 bar na tydzien
    czyli 25 % cisnienia jakie powinno być. Czy da się naprawic taką oponę? Czym
    właściwie zajmują się zakłady wulkanizacyjne?

  • 2. Data: 2011-01-23 10:27:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-23 10:25, Benhaker wrote:
    > Czy da sie naprawic tak? opone?

    To się da ocenić tylko mając ją w ręce. Jedź więc do gumiarza.

  • 3. Data: 2011-01-23 10:33:05
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** Benhaker pisze tak:

    > Zauważyłem ze uchodzi mi powietrze z opony. Ubywa jakieś 0,5 bar
    > na tydzien czyli 25 % cisnienia jakie powinno być. Czy da się
    > naprawic taką oponę? Czym właściwie zajmują się zakłady
    > wulkanizacyjne?

    Piszesz jak trol ;) ale Ci odpowiem.

    Przyczyną oprócz przekłucia może być też rdza na rancie felgi
    albo uszkodzony wentyl.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 4. Data: 2011-01-23 10:40:52
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-01-23 10:25, Benhaker pisze:
    > Witam
    > Zauwa?y?em ze uchodzi mi powietrze z opony. Ubywa jakie? 0,5 bar na tydzien
    > czyli 25 % cisnienia jakie powinno by?. Czy da si? naprawic tak? opon?? Czym
    > w?a?ciwie zajmuj? si? zak?ady wulkanizacyjne?

    miałem ten sam problem co Ty. na szczęście w takim przypadku powietrze
    schodzi tylko na dole opony.
    pozdrawiam
    marcin

  • 5. Data: 2011-01-23 10:41:46
    Od: "Benhaker" <c...@p...com>

    Użytkownik "PiteR" > Piszesz jak trol ;) ale Ci odpowiem.
    > Przyczyną oprócz przekłucia może być też rdza na rancie felgi
    > albo uszkodzony wentyl.

    No własnie miałem nadzieje ze mogą byc inne przyczyny niż przekłucie.
    Zakładając ze jest dziura czy naprawa jest oplacalna jezeli nowa opona
    kosztuje niecałe 200 zł?

  • 6. Data: 2011-01-23 10:53:50
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** Benhaker pisze tak:

    > Zakładając ze jest dziura czy naprawa jest oplacalna jezeli nowa
    > opona kosztuje niecałe 200 zł?

    Nou wiesz teraz usługi podrożały. Za naprawę kontaktu do pralki biorę
    200zł także najlepiej zapytaj gumiarza.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 7. Data: 2011-01-23 10:56:46
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-01-23 10:41, Benhaker pisze:
    > U?ytkownik "PiteR"> Piszesz jak trol ;) ale Ci odpowiem.
    >
    > No w?asnie mia?em nadzieje ze mog? byc inne przyczyny ni? przek?ucie.
    > Zak?adaj?c ze jest dziura czy naprawa jest oplacalna jezeli nowa opona
    > kosztuje nieca?e 200 z??

    Naprawa przebicia - śruba na wylot wbita - ostatnio kosztowała mnie z
    30,- więc sam oceń...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 8. Data: 2011-01-23 10:58:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Benhaker

    > Zauwa?y?em ze uchodzi mi powietrze z opony. Ubywa jakie? 0,5 bar na
    > tydzien czyli 25 % cisnienia jakie powinno byae. Czy da sie naprawic tak?
    > opone? Czym w?a?ciwie zajmuj? sie zak?ady wulkanizacyjne?

    Z tej grupy dowiedziałem się, że bardzo kreatywnym sposobem zastąpienia
    uszkodzonej opony jest obwiązanie felgi wężem ogrodowym. Może wypróbujesz
    tą metodę?

  • 9. Data: 2011-01-23 11:11:12
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

> [...]
    > czyli 25 % cisnienia jakie powinno być. Czy da się naprawic taką oponę?
    > Czym właściwie zajmują się zakłady wulkanizacyjne?

    na pewno da się naprawić

    Na szybko przyczyny mogą być trzy.
    1) mała dziurka
    2) uszkodzony wentyl
    3) puszcza rantem opony

    Łatanie kilkadziesiąt PLN w zależności w jakim mieście jesteś. Wentyl 5zł +
    koszt zdjęcia/założenia opony (ja ostatnio tak miałem). Jeżeli ucieka na
    rancie wystarczy zdjąc oponę, doczyścić felgę z nierówności na rancie,
    posmarować ich mazidłem i założyć. Tak czy inaczej koszt zamknie się
    prawdopodobnie poniżej 50pln a co to będzie to stwierdzi wulkanozator jak
    wrzuci koło do wanny :)

    Wymiana opony racej nie ma sensu bo jeżeli nie są prawie nowe to musisz
    zmienić 2 szt symetrycznie.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 10. Data: 2011-01-23 11:24:18
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Scyzoryk" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Tak czy inaczej koszt zamknie się prawdopodobnie poniżej 50pln a co to
    > będzie to stwierdzi wulkanozator jak wrzuci koło do wanny :)

    ps. sprawdzić czy nie ... runflat tak ostatnio modny.
    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl