  • 11. Data: 2009-11-19 13:48:31
    Temat: Re: UV filter
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Nov., 14:39, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > Uzytkownik "XX YY" napisal> >> czy warto sie takim czyms zainteresowac? czy to
    dolna czy gorna polka

    > zeby ja chronic.

    > do ochrony przedniej soczewki przed ewentualnym oddzialywaniem
    > mechanicznym
    > -----------------------------
    >
    > Wiesz co ? To jeszcze ma jako taki sens w odniesieniu do kompaktów,
    > szczególnie tych gdzie stosunkowo delikatny i ograniczenie szczelny obiektyw
    > da sie zamknac w tulei zwienczonej UVka czy innym "protectorem".

    widziales kiedys kompakt z bliska ?

    najczesicej maja wysuwane teleskopowe obiekktywy i soczwka protector
    wogole nie zabezpiecza przed zanieczyszceniem teleskopu. w kompaktach
    nie m,a najmniejszego sensu. i sie nie stosuje gdyz to nic nie daje .

    > W normalnej optyce nakrecanie czegos bez konkretnego celu to rzecz dobra
    > tylko dla tych, którzy produkuja je i sprzedaja ; )))

    optyka jest normalna tzn normalne obiektywy tograficzne a filtr
    nakrecany jest w konkretnym celu - ochrony przedniej soczewki przed
    oddzialywaniem mechanicznym.

    bylo 10 razy na tej grupie.

    ja mam i sobie chwale , odnosze nawet wrazenie ze warstwa
    przeciwodblaskowa jest bardziej skuteczna niz ta na obiektywe i flary
    jakby wystepuje mniej chetnie.

  • 12. Data: 2009-11-19 14:03:39
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Jest jeszcze inna dobra rzecz wynikajaca z "protectorów" mozna je rozdawac
    > znajomym zaskarbiajac sobie ich wdziecznosc - ja mam co i rusz jakis
    > wolny, zakupiony z obiektywem ; )
    >
    > adam

    To ja tez poprosze :)

    Generalnie rozumiem podescie majace na celu maksymalizacje jakosci. Niemniej
    u mnie na pólce "ku pamieci" spoczywa sobie ubity filterek UV, który byl na
    obiektywie w czasie malej zawieruchy.
    --
    Lol

  • 13. Data: 2009-11-19 14:06:21
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Uzytkownik "XX YY" napisal

> [...]
    > obiektyw
    > da sie zamknac w tulei zwienczonej UVka czy innym "protectorem".

    -------------------------------------

    Nie, no skad, w telewizji widzialem.
    Znaczy kolega mówil, ze pokazywali.
    Wie to od ciotki, której sasiadka ma.
    Telewizor, znaczy, ma ta sasiadka.

    najczesicej maja wysuwane teleskopowe obiekktywy i soczwka protector
    wogole nie zabezpiecza przed zanieczyszceniem teleskopu. w kompaktach
    nie m,a najmniejszego sensu. i sie nie stosuje gdyz to nic nie daje .
    ---------------------------------

    Glupoty opowiadasz.
    I jaka soczewka ?

> [...]

    optyka jest normalna tzn normalne obiektywy tograficzne a filtr
    nakrecany jest w konkretnym celu - ochrony przedniej soczewki przed
    -----------------------------------

    O to mi wlasnie chodzi - czyli bez konkretnego celu.

    bylo 10 razy na tej grupie.
    -----------------------------------

    A o tym, ze to nonsens bylo 11 i pól raza.

    ja mam i sobie chwale , odnosze nawet wrazenie ze warstwa
    przeciwodblaskowa jest bardziej skuteczna niz ta na obiektywe i flary
    jakby wystepuje mniej chetnie.
    -----------------------------------

    No to "jakby" czy "mniej chetnie" ?
    Mozesz to jakos dowiesc czy to tylko przeswiadczenie jak to, ze od
    magnetyzera PF126p ma wiekszego o 15 koni kopa i 20% mniej pali ?

    adam

  • 14. Data: 2009-11-19 14:07:11
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > widziales kiedys kompakt z bliska ?

    A ty?

    > najczesicej maja wysuwane teleskopowe obiekktywy i soczwka protector
    > wogole nie zabezpiecza przed zanieczyszceniem teleskopu. w kompaktach
    > nie m,a najmniejszego sensu. i sie nie stosuje gdyz to nic nie daje .

    Sie stosuje, jak kolega napisal - "w tulei zwienczonej UV".
    Wlasnie po to by chronic "teleskopowe obiektywy".

    > ja mam i sobie chwale , odnosze nawet wrazenie ze warstwa
    > przeciwodblaskowa jest bardziej skuteczna niz ta na obiektywe
    > i flary jakby wystepuje mniej chetnie.

    Ze co prosze? Ze niby ten filterek wychwytuje te przebrzydle
    flary a przepuszcza czysciutkie i wolne od flar swiatelko, tak??

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Ale chwali Ci sie - w poscie uzyles kilku kropek i jednego,
    niesmialego przecinka. Duzy, duzy postep!

  • 15. Data: 2009-11-19 14:07:55
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Lol" napisał

    > To ja tez poprosze :)

    Sorry, skończyły mi się ; )
    Ostatni miałem jakiś B+W, czyli ludzie nie oszczędzają na fetysze ; )))))

    adam

  • 16. Data: 2009-11-19 14:09:33
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Nov., 15:03, "Lol" <l...@l...pl> wrote:

> [...]
    > u mnie na pólce "ku pamieci" spoczywa sobie ubity filterek UV, który byl na

    to pytanie sobie zadalem sam .
    i nawet jest w sasiednim watku tenm temat poruszony.
    pomimo ze mierze z duza rozdzieczoscia jakosc obrazu ok 240 l/mm
    wplyw flitra UV na rozdzielczosc jest niemierzalny.

    o urban legend jakoby pogarszal jakosc.

    Ze wzgledu na zgrozenie UV nie jest konieczny - jedyny praktyczny sens
    to ochrona przedniej soczewki przed ew uszkodzeniami mechanicznymi ,
    czy tez ochrona warstw przeciwodblaskowych soczewki obiektywu

  • 17. Data: 2009-11-19 14:26:46
    Od: smila <w...@g...pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > to ochrona przedniej soczewki przed ew uszkodzeniami mechanicznymi ,
    > czy tez ochrona warstw przeciwodblaskowych soczewki obiektywu

    Dokladnie o to mi chodzi tzn. ochrona czysto mechaniczna i aby jak
    najmniej ingerowal w wpadajace swiatlo.

    ps

  • 18. Data: 2009-11-19 14:32:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Nov., 15:26, smila <w...@g...pl> wrote:

    > Dokladnie o to mi chodzi tzn. ochrona czysto mechaniczna i aby jak
    > najmniej ingerowal w wpadajace swiatlo.
    >
    > ps- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    jesli masz dobry obiektyw to sugeruje hoya MC protector digital1 pro

    u mnie sie sprwdzil rowniez w tescie organoleptycznym.
    nie zauwazylem przy swietle bocznym by obiektyw z nalozonym filtrem
    flarzyl mocniej , odnioslem rzeczywiscie wrazenie , ze nawet nieco
    mniej.

  • 19. Data: 2009-11-19 14:34:37
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Lol wrote:

    > Filterki UV ingerują też nieco w widmo widzialne - zwykle skutkuje to
    > bardzo delikatnym ociepleniem. W takich sytuacjach mogą się przydać,
    > jednak nie przeceniałbym ich znaczenia w fotografii cyfrowej.

    Ocieplenie wprowadza filtr Skylight 1B, a nie czyste UV.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 20. Data: 2009-11-19 14:37:20

[...]