  • Data: 2009-11-22 10:51:44
    Temat: Re: UV filter
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Nov., 00:51, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Ty tak na poważnie z tezą, że wielu stosujących przejmie się
    > *tym* elementem jakości?
    >   Problemem są flary, dla uzytkowników "okołokitowych" chyba
    > jedynie one.
    >   I to *jest *możliwe* pogorszenie jakości (w warunkach sprzyjającym
    > ujawnieniu, bo oczywiście nie zawsze).
    >
    > pzdr, Gotfryd

    za flary odpowiedzilany sa w. przeciwodblaskowe.
    nie kupuje sie filtra bez warswy przeciwodblaskowej.
    ostatnio zakupilem protector hoyi i odnosze wrazenie , ze sklonosc do
    odbic flar jest jakby mniejsza , na pewno nie wieksza - tego nie
    zauwazylem.

    byc moze warstwa przeciwodblaskowa na filtze jet skuteczniejsza niz na
    przedniej soczewce.

    flary nie musza wystpic zawsze przy stosowaniu filtrow.

    jest oczyistym chyba iz na filtr stosuje sie oslony przeciwsloneczne.

    niektore z oobiektywow maja nieco schowana przednia soczewke. obudowa
    obiektywu pelni role oslony przeciwslonecznej ( ot chocny stary
    poczciwy helios , ale i dobre wspolczesne - obiektywy budzetowe raczej
    nie ).

    Jesli na obiektyw z cofnieta soczewka nakrecimy flitr UV i nie
    zalozymy oslony przeciwslonecznej to moze byc rzeczywiscie czasem
    gorzej.

    ale to sa rzeczy podstawowe - oslona przeciwsloneczna jest
    obowiazkiem.

    nie pamietym czy pisalem - dla mnie najfajniejsze sa nakrecane
    gumowe , gdyz ladnie amortyzuja skutki ew, uderzenia - ale dla nich
    obiektyw nie powinen krecic mordka.

    regula goralska mowi : nie kupuje sie obiektyu z plastikowym bagnetem
    i z krecaca morda.

    XXX