  • 1. Data: 2016-03-05 12:34:59
    Temat: Re: USB Power Pack z wbudowanym ogniwem słonecznym
    Od: b...@g...com

    użytkownik Pszemol napisał:
    > Używaliście czegoś takiego? Czy warto?
    > http://tinyurl.com/h58ekwd

    Czekamy na mobilne prądnice do ajfona.
    Takie do jazdy w autobusie czy pociągu.

  • 2. Data: 2016-03-05 12:46:55
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:3ed8b15f-200a-452e-b949-26ae6eeb9ae6@googlegrou
    ps.com...
    użytkownik Pszemol napisał:
    >> Używaliście czegoś takiego? Czy warto?
    >> http://tinyurl.com/h58ekwd

    > Czekamy na mobilne prądnice do ajfona.
    > Takie do jazdy w autobusie czy pociągu.

    Zrobi się, takie "koniowałki", co robią prąd, gdy trzymając w ręku trzepie
    się nimi, jak "koniem". W pociągu jadącym, to może nawet samo się będzie
    trzęsło i coś podładuje?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 3. Data: 2016-03-07 14:42:05
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2016-03-05 o 12:46, ACMM-033 pisze:

> [...]
    >
    > Zrobi się, takie "koniowałki", co robią prąd, gdy trzymając w ręku
    > trzepie się nimi, jak "koniem". W pociągu jadącym, to może nawet samo

    Przeciez to juz powstalo i to dawno temu. Wytwarza energie i nawet pradu
    nie potrzebuje.

    http://www.apart.pl/gallery/galleries/mechanizmy/04m
    echanizmy.jpg

    Tmek

  • 4. Data: 2016-03-07 15:54:05
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Tmek" <t...@d...ek> napisał w wiadomości

    > Przeciez to juz powstalo i to dawno temu. Wytwarza energie i nawet pradu
    > nie potrzebuje.
    >
    > http://www.apart.pl/gallery/galleries/mechanizmy/04m
    echanizmy.jpg

    Energia zmienia postać, z rozwiązaniem jak na zdjęciu zetknąłem się dawno
    temu (zawsze się zastanawiałem, jak to jest zabezpieczone przed
    przekręceniem sprężyny, którą naciąga) i nie jest dla mnie niczym nowym. Tu
    jednak chodziło o źródło, które przemieni energię mechaniczną na energię
    elektryczną. Poza tym... czy zwróciłeś uwagę na lekką ironię w wątku? :)

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 5. Data: 2016-03-07 16:14:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >dawno temu (zawsze się zastanawiałem, jak to jest zabezpieczone przed
    >przekręceniem sprężyny, którą naciąga) i nie jest dla mnie niczym

    Sprezyne nie tak latwo urwac. Wielokrotnie wiekszych sil to wymaga.

    >jednak chodziło o źródło, które przemieni energię mechaniczną na
    >energię elektryczną.

    Sa podobne mechanizmy z dynamem.
    Ale to jednak mikromoce ...

    J.