    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: USB C - czy to krok wstecz w ładowaniu? cz. 2
    Date: Tue, 31 Jan 2017 19:04:10 +0100
    <o6e1g0$rfq$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <o6g9ie$ust$1@news.icm.edu.pl>
    <1ppser4qisus5.1660t1e9ixpfb$.dlg@40tude.net>

    W dniu 2017-01-28 o 00:56, J.F. pisze:

    > Nie wiem czy to taki popularny sprzet. Tak czy inaczej - coraz wiecej
    > przetwornic w sprzecie audio.

    Nie zgodzę się. Jedynie w POPULARNYM sprzęcie audio. :-)

    > Oni tam pisza 3000W, to mysle, ze choc 2*150 powinien miec :-)

    Super! Więc z bateryjki zasili jednak całe miasto w prąd :-) Kocham
    marketingowców :-D

    > I dlatego podejrzewam, ze tam jest przetwornica.
    > Odejmij obudowe, radiatory - na potrzebne trafo nie starczy.

    Może i tak jest, że uzbiera się te prawie 5 kg. W końcu niska dynamika
    tego sprzętu (85dB) też to sugeruje. Dynamika dobrych wzmacniaczy
    potrafi być o 2 rzędy wyższa.

    Zresztą nie ma o czym dyskutować. Osobiście nie wyobrażam sobie
    przetwornicy w torze audio a nawet stosowania jednego zasilacza dla
    sekcji cyfrowej i analogowej wzmacniacza audio. To podstawy
    projektowania analogowych urządzeń akustycznych. Mało tego, przyglądałem
    się rozwiązaniom stosowanym w moim wzmacniaczu (Denon), gdzie nawet
    końcówka mocy jest cyfrowa. Napięcie pochodzi z wielkiego
    transformatora. Tak więc to nie są mity.

    > Jeszcze wieksza. Tym bardziej nie uslyszysz.
    > Ale tu moga powstac i nizsze.

    I powstają. Nie chodzi o usłyszenie częstotliwości wysokich lecz ich
    wpływ na analogowe tory. Zakłócenia w.cz. nie są filtrowane przez
    kondensatory elektrolityczne. Do tego w przypadku dużych mocy zasilacza
    istnieje duże prawdopodobieństwo indukowania się zakłóceń w różnych
    sekcjach. Tak jak pisałem wcześniej - naprawiałem kiedyś jakiś
    wzmacniacz analogowy, gdzie okazało się, że sygnał ok 200kHz z
    przetwornicy przesterował końcówkę mocy, a to z kolei powodowało
    charczenie dla słyszalnych częstotliwości. Tak więc to co niesłyszalne
    może mieć mega wpływ na to co słyszalne. Dało się opanować sytuację ale
    nie o to chodzi.

    > Ale nie charczy, nie pali sie i piskow tez nie slychac.
    > Przynajmniej tak mysle, bo by takiego g* nikt nie kupil :-)

    J/w. Przypuszczam, że jak większość populacji nie zwracasz uwagi na
    jakość brzmienia, czego Ci zazdroszczę. Słuchanie staje się wtedy tanie
    :-) Zapewne nie wiesz nawet, że może być lepiej, a nawet niewyobrażalnie
    lepiej. Marketing już o to zadbał. Posłuchaj sobie kiedyś tego samego
    utworu na dobrej jakości sprzęcie, raz w wersji CD a chwilę potem na
    SACD. Zwykle na SACD nie ma ingerencji marketingu. Polecam Depeche Mode.
    Tam różnice są kolosalne. Nie wiem czy na zaszumionym wzmacniaczu jaki
    przytoczyłeś będzie różnicę słychać. Jeśli kręcisz się w okolicach
    3miasta, to mogę Ci to zaprezentować.

    > Ale o ile zrozumialem, to cienkie druciki nie byly problemem.
    > Kabel cos zle sygnalizowal, urzadzenie pociagnelo duzy prad, port
    > zasilajacy z drugiej strony tego nie wytrzymal. I nie gniazdo, tylko
    > obwod zasilania w srodku.
    >
    > W jednym z przypadkow chyba zamienili + z -, to sie nie a co dziwic,
    > ze padlo ... ale znow - te cienkie styki nie mialy problemu z
    > przeniesieniem niszczacego pradu.

    Pomijam skrajne przypadki zamiany żył kabla. A problemem były głównie
    cienkie druciki, a konkretnie ich rezystancja. Wskutek tego dochodziło
    do spalenia wtyku / złącza / urządzenia (i/lub). U mnie jedynie kabel
    (na szczęście) spalił się wywnętrz i bez dymu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek