  • 21. Data: 2011-04-08 17:33:04
    Temat: Re: USART w atmega - pytanie
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "4CX250" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:inng7v$o4q$1@news2.ipartners.pl...

    NIE KARMIĆ TROLA

  • 22. Data: 2011-04-08 17:54:31
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Lelek@" <r...@i...iw> napisal w wiadomosci
    news:inngqn$cbk$1@opal.futuro.pl...

    > "4CX250" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Nic z ciebie bie bedzie, ani konstruktor ani programista :-)
    >
    > Proponuje nie karmic trola :-)

    A moze cos konkretnie na temat sie odniesiesz do zapytan jakie ci ciut
    wyzej postawilem zanim mnie nazwiesz trollem?

    Co? Glowa w piasek? Za trudny temat dla ciebie ?

    Marek

  • 23. Data: 2011-04-08 19:41:41
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 08.04.2011 18:50, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Nadajnika?
    >
    > Gdyby był FIFO to byłby ładowany szeregowo bit po bicie a nie jest.
    > W nadajniku rejestr ten ładowany jest tylko i wyłącznie równolegle z
    > rejestru UDR.
    > Oczywiście cały czas mowa o rejestrze przesuwnym nadajnika.
    Strona 133.
    Masz UDR robiący za 1 *bajtowe* FIFO i 'TRANSMIT SHIFT REGISTER' z
    którego bity teleportują się bit po bicie[*].

    [*] 8 *bitowe* FIFO z równoległym ładowaniem jakby nie patrzeć

    Michoo

  • 24. Data: 2011-04-08 19:52:45
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    > Strona 133.

    > Masz UDR robiący za 1 *bajtowe* FIFO i 'TRANSMIT SHIFT REGISTER' z
    > którego bity teleportują się bit po bicie[*].

    Owszem UDR jest 1 *bajtowym* FIFO ale jednocześnie nie jest rejestrem
    *przesuwnym*.
    Czy trudno ci to zrozumieć że ja cały mówię o rejestrze przesuwnym
    'TRANSMIT SHIFT REGISTER'
    Ten rejestr nie jest rejestrem FIFO lecz zwykłym rejestrem przesuwnym.

    > [*] 8 *bitowe* FIFO z równoległym ładowaniem jakby nie patrzeć

    Te dwa rejestry razem wzięte, czyli rejestr równoległy UDR oraz
    rejestr przesuwny TRANSMIT SHIFT REGISTER tworzą coś ala hybrydę
    rejestru przesuwnego FIFO z ładowaniem równoległym i wyjściem
    szeregowym. Od początku jednak poruszam problem samego tylko rejestru
    TRANSMIT SHIFT REGISTER.
    Czy zauważasz że to nie to samo?

    Marek

  • 25. Data: 2011-04-08 19:56:41
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Strona 133.

    Ale jakiego układu, bo ja na tej stronie w datasheet atmegi 32 mam
    rysunek "SPI Master-slave Interconnection"

    Marek

  • 26. Data: 2011-04-08 19:59:42
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 08.04.2011 21:56, 4CX250 pisze:

    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale jakiego układu, bo ja na tej stronie w datasheet atmegi 32 mam
    > rysunek "SPI Master-slave Interconnection"
    mega8

    Michoo

  • 27. Data: 2011-04-08 20:00:22
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Owszem UDR jest 1 *bajtowym* FIFO ale jednocześnie nie jest
    > rejestrem *przesuwnym*.

    Aaa. Kopiuj wklej i wyszła mamałyga.

    Miało być że UDR jest 1 *bajtowym* zwykłym rejestrem - buforem, nie
    jest
    rejestrem przesuwnym.

    Jeszcze dopiszę coś. Jeśli byłby rejestrem przesuwnym to wskaż mi
    miejsce gdzie do niego dochodzi
    sygnał zegarowy :)

    Marek

  • 28. Data: 2011-04-08 20:09:23
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    > mega8

    No to nie wiem bo w mega8 mam na tej stronie opis ramki.
    Może chodzi ci o rysunek 61 USART Block Diagram który u mnie jest
    akurat na 129 stronie?

    Marek

  • 29. Data: 2011-04-08 20:13:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Uzytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Ten rejestr przesuwny ladowany jest równolegle nie szeregowo a idea
    > rejestru FIFO to first input first output. W rejestrze FIFO dane
    > dopisywane sa na koncu kolejki. Jezeli ja wpisuje równolegle do rejestru
    > cale 8 bitów to jak to mozna nazwac dopisywaniem na koncu kolejki?

    A kto Ci powiedzial, ze FIFO musi byc szeregowe? Traktuj to jako
    urzadzenie I/O z dwubajtowym FIFO. Wkladasz tam dane równolelgle (co akurat
    jest normalne), a urzadzenie I/O robi z nimi co ma robic (w tym wypadku
    wypycha szeregowo), gdyz taka jest istota tego urzadzenia, gdyby to byl np.
    wyswietlacz LCD to wypychal by to na ekran i tez nie bardzo by Cie
    interesowalo jak to robi.

  • 30. Data: 2011-04-08 20:14:20
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 08.04.2011 21:52, 4CX250 pisze:

    > Owszem UDR jest 1 *bajtowym* FIFO ale jednocześnie nie jest rejestrem
    > *przesuwnym*.
    Dokładnie. Dyskusja zaczęła się od tego, że negowałeś pełnienie przez
    UDR roli bufora FIFO.

    > Czy trudno ci to zrozumieć że ja cały mówię o rejestrze przesuwnym
    > 'TRANSMIT SHIFT REGISTER'
    Bardzo trudno. Zaczęło się od "UDRE: USART Data Register Empty". To
    tobie się uroiło, że odpowiedź o FIFO dotyczyła shift register.

    > Te dwa rejestry razem wzięte, czyli rejestr równoległy UDR oraz rejestr
    > przesuwny TRANSMIT SHIFT REGISTER tworzą coś ala hybrydę rejestru
    > przesuwnego FIFO z ładowaniem równoległym i wyjściem szeregowym.
    UDR nie jest w tym rozważaniu do niczego potrzebny - równie dobrze TSR
    mógłby być ładowany bezpośrednio. Natomiast jak zauważyłeś pełni on rolę
    "jakby FIFO" - dane ładowane są równolegle ale opuszczają bufor
    szeregowo wg starszeństwa bitów. Tylko, że pisząc o FIFO AK miał na
    myśli od początku UDR a Tobie się to pokręciło z TSR.

    Michoo