  • Data: 2011-04-08 17:22:30
    Temat: Re: USART w atmega - pytanie
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:inn90d$92n$1@inews.gazeta.pl...
    >W dniu 08.04.2011 14:52, 4CX250 pisze:

    > W ATMGA masz FIFO, ale "1 bajtowe", przez co możesz wpisać 1 bajt w
    > czasie nadawania. Faktem jest, że pojećie FIFO jednobajtowe jest
    > trochę śmieszne, bo FIFO 1-bajtowe niczym nie różni się od stosu
    > (FILO) jednobajtowego. Dlatego może nie czujesz, gdzie jest ta
    > kolejka FIFO. Mam nadzieję, że powyższe przykłady Ci to wyjaśnią :).

    Czuję czuję. Spoko.
    W USART dane wysyłane mogą składać się z 5 do 9 bitów więc nawet nie
    można mówić o bajcie lecz o bitach, jakims słowie n-bitowym.
    Na stronie 140 Datasheet ATmega 32 jest rysunek. Odpowiedz mi co
    widzisz?
    Czy TRANSMIT SHIFT REGISTER jest rejestrem przesuwnym ładowanym
    równolegle, czy ładowanym szeregowo rejestrem FIFO? Czy widzisz w nim
    gdzieś wejście szeregowe? Jeżeli tak by było to rejestr UDR (Transmit)
    także musiał by być rejestrem przesuwnym z drugim wejściem zegarowym
    ale tego nie ma.
    Więc?

    Marek