  • Data: 2011-04-08 20:25:49
    Temat: Re: USART w atmega - pytanie
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:innqat$4ri$1@news.onet.pl...

    > Bardzo trudno. Zaczęło się od "UDRE: USART Data Register Empty". To
    > tobie się uroiło, że odpowiedź o FIFO dotyczyła shift register.

    Bo dopiero później spojrzałem na ten rysunek i zobaczyłem że UDR to
    nie jest jedyny rejestr a zarazem nie przesuwny. To tylko bufor.

    > UDR nie jest w tym rozważaniu do niczego potrzebny - równie dobrze
    > TSR mógłby być ładowany bezpośrednio. Natomiast jak zauważyłeś pełni
    > on rolę "jakby FIFO" - dane ładowane są równolegle ale opuszczają
    > bufor szeregowo wg starszeństwa bitów. Tylko, że pisząc o FIFO AK
    > miał na myśli od początku UDR a Tobie się to pokręciło z TSR.

    Mój błąd jest że od razu nie spojrzałem na rysunek. Wtedy
    prawdopodobnie nie było by tej dyskusji
    bo efekt był taki że zamiast się poprawić ustosunkowywałem się do
    nowego pojęcia nie poprawiwszy tego co powiedziałem wcześniej i stąd
    nieporozumienie.

    Marek