  • Data: 2014-06-29 11:57:22
    Temat: Re: US dziala.
    Od: tá´Ź szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > No właśnie średnio.
    > Z prawnego punktu widzenia, to "osoba prawna" stanowi de facto
    > przywrócenie niewolnictwa. Podmiot po prawdzie nie jest człowiekiem :> i
    > można mu zabrać jego własność, ale, na nieszczęście, wiąże się to z...
    > podatkiem. I tu leży "interes państwa".

    Ja to bardziej widzę jako coś w stylu biznesowego alter ego.

    > Idzie o PODATEK.
    > Jak kupujesz benzynę z akcyzą za 100 zł, to *oprócz* tego płacisz
    > jeszcze 23zł VAT. To jest podatek od konsumpcji i kropka.
    > No to państwo nie chce, abyś go NIE płacił tylko dlatego, że
    > samochód do którego tankujesz jest "firmowy".
    > Oczywiscie, można złożyć sprawiedliwy wniosek o zniesienie podatku
    > (albo w ogóle podatków) dla wszystkich.

    Ale ja to wiem, ale to jest głupie, właściwie nie do skontrolowania w
    pełnej skali, więc rodzi patologię i ogólną pogardę dla prawa. Każdy
    przepis, który trudno egzekwować jest zły. Poza tym granica pomiędzy
    konsumpcją a inwestycją bywa płynna.

    > Pic w tym, że szpanowanie akurat niekoniecznie jest uzasadnione.

    Bardzo często jest, poza tym tu nie tylko o "szpanowanie" chodzi. Z
    zamożnym klientem nie spotkasz się w łachach przy fastfoodzie. Po prostu
    nie i już. To znaczy on się z Tobą w ten sposób nie spotka. A w koszty
    wrzucić tego nie można. Dlaczego?

    > I za
    > te prawie 1500zł zapłacone służbową kartą uczestnicy "podsłuchanych
    > rozmów" powinni zdrowo beknąć (skoro komuś tam przywalono bodaj 300 zł
    > mandatu za udowodnione niewbicie na kasę rejestrującą pięciu groszy czy
    > jakoś tak).

    Oni jak najbardziej, bo są odpowiedzialni za te debilne przepisy, więc
    powinni przestrzegać ich w pierwszej kolejności. Szczególnie, że wydawali
    kasę państwową, a nie prywatną.

    > Ale tu musisz napisać - akceptujesz podatek od konsumpcji czy nie?

    Możliwości przemieszczania się własnym samochodem nie nazwałbym
    "konsumpcją". To norma w dzisiejszych czasach, podobnie jak kiedyś
    chodzenie i bieganie.

    --
    ss??q s? ??u??ou??